Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jurk femke halsema

Nou, even in de slipstream van het draadje over de val van het kabinet, heeft iemand gisteren bij Nova Femke Halsema gezien. Herkent iemand de jurk die ze aanhad? Heel vrolijk exemplaar was het.

En ik weet het, lekker belangrijk als we met z'n allen de kans lopen Wilders in plaats van Balkenende te krijgen, maar ik vroeg het me toch even af.

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-02-2010 om 18:28

Ik heb geen idee,maar....

Ik heb geen idee,maar het zou best kunnen dat het een jurk van Desigual is.Google maar eens op Desigual,er zijn ook spullen online van te koop.Hele vrolijke kleding!
Groetjes,Bastet

Ik ook

Dankzij een ander forum ben ik nu ook heel blij met 2 jurken en shirts van Desigual (en dankzij Ebay, scheelt stukken!)

Bastet

Bastet

20-02-2010 om 09:37

Graag gedaan!

Ik kwam terecht in hun winkel in de kalverstraat in Amsterdam,echt geweldige kleding.Dirksmama,bedankt voor de ebay tip,ik zal er ook eens neuzen.
Groetjes,bastet

Biene M.

Biene M.

20-02-2010 om 10:14

Hee wat grappig

Nu weet ik van welk merk die leuke rok van mijn collega is

Leuk!

Leuke kleding is dat zeg! Ik houd wel van die woeste patronen en knalkleuren, allen van teksten op shirt/jurken niet. Jammer dat je niet kunt zien van welk materiaal het gemaakt is.

liora

liora

20-02-2010 om 13:15

Alleen..

denk ik absoluut niet dat Femke Halsema's jurk daarvandaan kwam...

Over desigual....

ik heb Femke's jurk niet gezien, dus daar kan ik niet over meepraten. maar datdesigual, dat heb ik laatst eens opgegoogeld, toen het hier op OOl eens werd genoemd. Ik dacht heel even dat ik het wel leuk vond, toen ik naar de plaatjes keek, maar naarmate ik het hier in de regio steeds meer 'live' zie ben ik er van teruggekomen. Ik vind het (ondanks, of misschien juist wel omdat) het redelijk opvalt zo'n herkenbaar stijltje dat het daardoor juist weer iets keurslijverigs 'zie mij eens kip zijn'-achtigs krijgt. Ik zie ook een heel voorspelbaar soort vrouwen erin rondlopen. ook met allemaal hetzelfde haar, en dezelfde laarzen eronder en zo.

En naar mijn smaak zijn de stofjes net iets te soepel en flodderig voor het nederlandse winterklimaat. En (als ik heel eerlijk ben) denk ik dat zo'n flodderig soepel Desigual jurkje veel beter staat bij een elegante tengere spaanse, dan bij de gemiddelde (noord) nederlandse vrouw, met een wat grovere bouw, en flinke kuiten.

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

20-02-2010 om 14:12

Lol, ingridt (o.t.)

Na je opgeplopte eieren is dit wel weer je meest schitterende verspreking: 'zie mij eens kip zijn'

Margje

Ik ben zo kip! (en berber)

Haha die was idd wel leuk!

En Berber...nee hoor...ik heb geen enkel oordeel over jou omdat jij een desigual jurkje hebt. Ik heb (idd...zie Astrid een tijdje terug) sowieso zelden een waardeoordeel over iemand als persoon vanwege de kleren die hij of zij draagt.

Maar daarom kan ik nog wel vinden dat iets wel of niet leuk staat toch? Da's gewoon smaak. En het viel me gewoon op, hier in 't hoge noorden. Van die stevig gebouwde moeders in van die flodderige tuniekdingetjes. Op een of andere manier vond ik het een niet voor de hand liggende kledingkeuze. Dus vandaar misschien mijn onterechte conclusie dat het vast hip of trendy was...

Ingrid

elena

elena

20-02-2010 om 16:07

Jaa, ingrid

Helemaal mee eens. Zou me niets verbazen als er boven die designaljurkjes regelmatig Marlies dekkers touwjes uitsteken (heb ik dat kijk mij eens hip zijn-gevoel bij namelijk)

Rembrand

Rembrand

20-02-2010 om 16:22

Hoe groot is xl van desigual.

Het lijkt me wel leuk om zoiets een keer te bestellen. Juist als je wat zwaarder bent kan soepel vallende stof een goede keuze zijn ! Je moet natuurlijk wel de juiste maat kopen zodat het niet knelt en te strak zit.
Daarom vraag ik mij af of ik er met mijn maat 46 ( stevige boezem en dito bovenarmen ) wel in pas ?
M.

Yta Chalne

Yta Chalne

20-02-2010 om 16:53

Rembrand

Bij Desigual heb ik maat L. Ik heb doorgaans maat 38/40, maar ben lang en heb vrij brede schouders. Dus ik vermoed dat XL zo'n beetje 42 zal zijn. Echt hip kun je het niet meer noemen, het is zo'n beetje het populairste merk op MP (dus al die hippe mensen doen 't alweer weg

Bastet

Bastet

20-02-2010 om 18:55

Over hip zijn

Ben je hip,als je bepaalde dingen niet wilt dragen omdat meerderen het dragen?Dan ben je, op een andere manier toch ook een meeloper.Ik draag wat ik leuk vindt,en het zal me roesten of anderen het al dan niet dragen.
Ik kende dit merk eigenlijk pas net,en zag leuke dingen hangen in de winkel,echt niet alleen fludderige jurkjes,ze hebben ook waanzinnig mooie harembroeken bijvoorbeeld,jassen,noem maar op.
Bastet

Rieke

Rieke

20-02-2010 om 19:51

Hippe kip

Tja, ik heb ook al een tijd een rokje en jurkje van desigual. En nu ik er meer mensen in zie baal ik wel iets meer van dat ik niet meer uniek ben. Maar ik draag het nog wel, gewoon doordeweekse kleding is het geworden. En ik ben ook dol op king louie, daar zie ik minder mensen mee lopen.
Ik ben het wel met Bastet eens, het kan me eigenlijk niet schelen wat een ander ervan vind.
Lees ook eens de column van Aynouk Tan in de zaterdag magazine van NRC. Die heeft een leuk verhaal over de hippe nederlandse vrouw van nu, en wat ze doorsnee draagt. Verwacht er niet te veel hips van trouwens....

Vic

Vic

20-02-2010 om 20:01

Toverbal

Hmmm dat soort dingen moet ik niet aantrekken, dan voel ik me net een toverbal. Afgelopen zomer heb ik me rot gezocht naar een beetje leuk jurkje. Als je wat gevulder bent staan die jurken met een diepe hals heel erg mooi, maar als je mager bent hangt het als een zak om je heen. Daar helpen geen kipfilets tegen ;-(

Rembrand

Rembrand

20-02-2010 om 20:50

Vic.

Laat ik nu net gevuld zijn, dus bij mij staan diepe halzen juist erg mooi
Helaas ben ik waarschijnlijk te gevuld voor dit soort jurken
M.

Yta Chalne

Yta Chalne

20-02-2010 om 21:34

Bastet

Ik bedoelde niet dat hippe mensen het weg doen omdat anderen het ook dragen, maar dat MP er vol mee staat omdat de desigual-hype weer over is. Dus gaan de (toch redelijk prijzige) jurkjes op MP. Overigens zie ik King Louie veel en veel vaker (gedragen worden) dan desigual. En zie je tegenwoordig in elke kledingkraam op de markt namaak-desigual. Die ook leuk is en niks kost

Bastet

Bastet

21-02-2010 om 08:52

Yta

Grappig,het was dus een hype?Ik denk dat die hype hier nog moet beginnen..)Ik zie het merk hier werkelijk nergens.Zoals ik al zei,ik zag het recent voor het eerst in A'dam!Mijn stad blijft dus toch een dorp..
Bastet

Op mp wel geteld

een jurk van desigual te vinden op het moment. Niet echt heel veel dus

ChrisH

ChrisH

21-02-2010 om 12:39 Topicstarter

Desigual

Ik geloof niet dat Femke's jurk van Desigual was, hij zag er heel anders uit qua stijl en kleur. Maar goed, dat zal dan wel geheim blijven.

Toevallig zat ik gisteren nog een beetje rond te kijken op wat kledingsites die ik ooit heb gebookmarkt. Op de site van The Stone Casual Store (thestone.nl) kwam ik heel veel Desigual tegen. Ik vond het wel leuk en fleurig, maar naar mijn smaak net een tikje te. Misschien dat ik er anders over ga denken als de zon eindelijk weer eens gaat schijnen.

Chris

ChrisH

ChrisH

21-02-2010 om 15:12 Topicstarter

Berber

Nou, ik heb even voor je gezocht en dé jurk is te bewonderen in de uitzending van Nova Den Haag Vandaag van 17 februari

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=203&md5=d4c692f2823f9713442c40762167a0d6&sq=nova+den+haag+vandaag

Ik ga verder zoeken naar de King Louie Georgina...

Chris

Rieke

Rieke

21-02-2010 om 15:48

Chris

De Georgina is een model jurk bij king Louie. Heel veel kleurtjes, bloemetjes, vogels, of effen stof. Is aansluitend en heeft striklinten die je naar achter kunt sluiten. Zoek op georgina king louie op marktplaats en je hebt de voorbeelden. Leuke sites zijn; hippest, hippe kippe, en exota.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-02-2010 om 18:25

J@ost

Ik zie zo al 217 jurken op MP staan. En 122 rokken. Met die ene van jou er nog bij zijn dat er al 340
Juist omdat het zo opvallend is komt en gaat het. King Louie is veel tijdlozer, dat is idd spul waar je jaren mee doet zonder dat mensen denken: 'Heeft dat mens maar een jurk ofzo?'. Ik ben erg voor tijdloos, want dan hoef ik niet zo vaak te winkelen

Nee rembrand

Ik zou het niet proberen, de XL van Desigual is eerder 42/44, groter niet, Want zoals eerder is gezegd, gemaakt voor de Petit Spaanse dames... (ik vind het trouwens superleuk, maar ik pas er ook niet in, maat 48/50) Suus

Jakiro

Jakiro

22-02-2010 om 19:10

Twitter

Ik heb de vraag al gesteld via Twitter.
Ze geeft geen antwoord. Heeft het vast en zeker te druk met 2 verkiezingen in aantocht.
Jakiro

Polly Shearman

Polly Shearman

23-02-2010 om 15:39

Jakiro

ik heb haar ook op twitter, wie ben jij? LOL

Jakiro

Jakiro

23-02-2010 om 19:51

Polly

Eén van die andere 28190 followers
Ik zag je naam er zo snel ook niet tussen staan, wie ben jij dan ?
Mijn naan is mijn echte naam, omgedraaid (m'n vorige nick)
Jakiro

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2010 om 20:30

Jakiro

Zojuist is er na een jaar (ofzo) bij mij eindelijk een kwartje gevallen - denk ik. Begint jouw echte naam met een vrij ongebruikelijke letter?
Groetjes
Massi

Jakiro

Jakiro

23-02-2010 om 20:38

Massi

Ja !
Jakiro

(weet je nu wie ik altijd was, tussendoor geweest ben en nu ben ? )

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2010 om 21:37

Jakiro (volslagen ot, sorry chris)

Uh, wie je tussendoor geweest bent, is me nu duidelijk, maar wie je altijd was - nee. Ik zit pas een jaar of drie op dit forum, dus zo oudgediend ben ik nog niet :-p. Ik ben er trouwens zeker van dat er niemand op OO rondloopt die zo weinig nick-fahig is als ik. De enigen die ik herken als zijnde-wie-ze-daarvoor-ook-al-waren zijn degenen die hun nickwissel uitgebreid aankondigen in rubrieken die ik regelmatig bezoek. Al zijn er wel vaste posters met een dermate unieke schrijfstijl dat ik meen ze te zullen herkennen als ze ooit een nickwijziging doorvoeren. Maar dat is puur speculaas.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.