Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jura ena 5 blossom white - digital street

wij overwegen om dit espresso-apparaat te kopen. Ik zou graag ervaringen horen (Yta...wat vind jij als deskundige?).
Verder kan ik hem het goedkoopst bij Digital Street krijgen. Betrouwbaar? Hoe handelen ze defecten af?

Online zijn de prijzen aanzienlijk goedkoper, dus dat zal toch wel de optie zijn. Maar toch vind ik het wel weer spannend om zo'n apparaat via internet te kopen.

Groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

20-12-2009 om 10:02

Ena

Ena is een prima kleine volautomaat. Dat komt vooral door de uitstekende service van Jura Nederland. Maar die geldt niet bij Digital Street, want die kopen niet in via de NL importeur.
Ik kan je de Ena dus gerust aanraden, maar van bestellen via internet van dit soort onderhoudsgevoelige apparaten hou ik me verre, dat ga ik echt niemand adviseren. Alleen al het feit dat ze de machine 'Blossem wit' noemen ipv 'Blossom White' geeft mij kromme tenen

Yta Chalne

Yta Chalne

20-12-2009 om 10:18

25 mnd.

Uiteraard heb ik het nu over dingen binnen de garantieperiode (25 mnd.), daarbuiten kost het altijd geld. Hoe DS de eerste 25 mnd. de apparaten repareert (ze zijn geen officiële jura reparateur) weet ik dus niet. Uiteraard kun je altijd Jura NL tegen betaling je apparaat laten maken als je er met DS niet uitkomt. Moet je 'm wel zelf vervoeren, en weer ophalen.

purk

purk

20-12-2009 om 18:01 Topicstarter

Yta

je hebt helemaal gelijk wat betreft de spelling. Het was mij ook opgevallen. Ik zag dat de koffiediscounter ook een goede aanbod qua prijs heeft. Zij geven aan ook in eigen werkplaats te kunnen repareren.
Na wat speurwerk op internet was me al duidelijk dat Jura alleen fabrieksgarantie van 25 maanden geeft als je bij een erkende dealer hebt gekocht. Ik vind alleen het prijsverschil zo ontzettend groot in vergelijking als je een dergelijk apparaat bij de erkende dealer koopt. Als ik hem hier in mijn woonplaats zou kopen scheelt het verdorie meer dan 200 euro!!!

groetjes van Purk

boontje

boontje

21-12-2009 om 22:31

Ik heb

me laatst laten voorlichten dat bij deze automaten het interne mechanisme niet zelf schoongemaakt kan worden. En daarom moet je met een jaarlijkse beurt van circa 150 euro rekening houden.

Ik heb de jura f50

Ik heb in het voorjaar (april) zitten twijfelen over die ena 5 en besloten om toch voor de F50 te gaan. Dat gepiel met die ene knop voor de bediening leek me toch niet zo handig. Als je altijd dezelfde instellingen gebruikt is dat natuurlijk geen probleem.

Het apparaat is nu bijna 8 maanden in gebruik en ik heb er nog geen onderhoudskosten aan gehad, behalve dan tabletjes voor het reinigen (moet je erin gooien) en een keer ontkalken (kan je zelf thuis doen).

Ondanks het afraden van Yta heb ik het ding toch via koffiediscounter besteld, omdat het prijsverschil zo groot was dat ik daar wel de eventueel benodigde reparaties binnen de garantietermijn mee dacht te kunnen betalen. Tot nog toe dus geen problemen gehad.

purk

purk

28-12-2009 om 17:19 Topicstarter

Pronkt op het aanrecht...

toch besloten om de Jura Ena 5 Blossom White aan te schaffen bij een erkende dealer op aanraden van Yta. Sinds vanmiddag staat hij te pronken op het aanrecht. En nu nog even uitvogelen hoe we de allerheerlijkste koffiespecialiteiten uit het mooie apparaat gaan toveren. We kregen nog twee pakken bonen mee, dus we kunnen aan de slag!

Groetjes van Purk

Yta Chalne

Yta Chalne

28-12-2009 om 19:09

Leuk!

't Is niet moeilijk, je kunt de kinderen straks ook lekkere koffie voor je laten zetten Veel plezier ervan!

Kinderen

Dat van die kinderen klopt, Yta! Mijn zoon van 5 doet niks liever dan restaurantje spelen en ons koffie serveren.

purk

purk

28-12-2009 om 21:33 Topicstarter

Oeps...

ik geloof echt dat ik nog goed moet uitvogelen hoe ik het lekkerste kopje koffie zet. Eerlijk gezegd moet ik er nog niet aan denken dat ze met hun tengels aan het mooie apparaat zit (ja, mooi, hij staat echt prachtig in onze witte keuken met wit/lichtgrijs/donkergrijze mozaiektegeltjes).

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.