Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linkerhandje

Linkerhandje

27-02-2009 om 00:05

Jongenskamer thema heelal / ruimte?

De kamer van onze zoon is toe aan een flinke metamorfose. Hij is 9 jaar en zijn kamer past niet meer bij zijn leeftijd.
Ik ben niet zo'n held in dit soort dingen. Het lijkt me heel erg leuk om iets te doen met het thema heelal, ruimte, planeten. De kamer is niet zo groot - ongveer 2,5 bij 3,5m.
Wie kan me op weg helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
brenda-34

brenda-34

27-02-2009 om 02:04

Wild idee

een mobiel in de vorm van het zonnestelsel?

matriarch

matriarch

27-02-2009 om 09:11

Ikea

had hele leuke lampen die op het plafond en/of de muur sterren, manen en planeten in allerlei kleuren projecteren. Jongste hier heeft er 1. Het is een bol, met allerlei uitsparingen in de juiste vormen en daar allerlei soorten gekleurd glas voor. Ik weet niet of ze hem nog hebben en anders misschien marktplaats?
Ruimtevaartorganisaties e.d. leveren ook vaak gratis posters van allerlei opnamen van Hubble en wat al niet. Leuk voor aan de muur misschien? Kijk eens op internet.

Denk ook eens

aan behang(randen) of muurstickers, donkerblauw plafond met glow in the dark sterren en planeten en een bliksembol.

ishtar

ishtar

27-02-2009 om 11:26

Leuk

hebben wij ook voor middelste.
Wij hebben bij Praxis een grote afbeelding gekocht met planeten en astronauten (die je er zelf nog op moet plakken). Waarbij het net lijkt alsof je uit het raam van een ruimteschip kijkt. Verder bij Space-expo (erg leuk trouwens) een mobile van het zonnestelsel die zelf geverfd en in elkaar gezet moet worden. Ik moet nog de onderkanten van de dakkapel donkerblauw verven en dan komt daar met glow in the dark sterren op. En hij heeft een glow in the dark rolgordijn met sterren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-02-2009 om 11:52

Fotobehang

Er is best veel fotobehang met dit thema, leuk om een wand mee te beplakken! Zie bijvoorbeeld:

http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=310&nm=fotobehang_boeken_reizen

Linkerhandje

Linkerhandje

28-02-2009 om 14:27

En hoe moet de indeling?

Ndankt voor jullie tips.
Ik heb flink wat fotobehang websites bekeken. Kan nog aardig prijzig zijn zeg. Zag een prachtige foto maar die was dus wel 290 euries! Gelukkig ook nog goedkopere gevonden die ik mooi vind.
Maar nu de indeling. De kamer is niet zo groot. 2,5 bij 3,5 ongeveer. De foto van sterren en planeten is natuurlijk donker. Wat zal ik dan doen met de andere wanden?
Er zit 1 raam in de kamer van 1,25m bij 1,25. Daartegenover zit de deur. Tegen linkerwand staat een hoogslaper en dat wil ik graag zo houden. De foto moet dus op de rechterwand. Je kijkt dan vanuit het bed op die foto.
Welke kleuren zijn aan te raden voor de andere muren en met de vloer? Donker maakt klein heb ik altijd begrepen. Moet de vloer dan wit?
Ben benieuwd ..............

ishtar

ishtar

28-02-2009 om 15:56

Wij hebben

plafond wit en vloer (midden)blauw. Rest van muren wit en lichtblauw, behalve dan die foto. Die van ons (70 euro bij de praxis) valt overigens wel mee, is donkerblauw met een lichtere rand, en is alleen op de bovenste helft van de muur. De onderkant kun je dan ook wit houden, bureautje ervoor of zo. Een witte vloer zou ik niet doen. Maar je kunt wel een lichtblauwe vloer nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.