Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck

Puck

11-01-2010 om 21:59

Jongenskamer pimpen

Binnenkort ga ik de kamer van oudste onder handen nemen. Dan heeft hij volgend jaar als hij naar het VO gaat een leuk plekje voor zichzelf. De kleur op de muren is meneer al uit: het wordt iets van aqua als hoofdkleur met behang met traanplaatstructuur erbij. Nu weet ik alleen nog niet hoe ik dat erin ga verwerken. 1 muur traanplaar en de rest blauw. Of iets creatiefs met banen traanplaatbehang. Schuin? Iets anders? Iemand nog leuke suggesties. En wat kan ik nog meer voor leuke dingen doen. Ik zit eraan te denken zijn bed met traanplaat-plakfolie te doen of de zijkant van de kast. Weten jullie nog meer leuke dingen in stijl om er een leuke jongenskamer van te maken waar hij weer een flink aantal jaren mee kan doen. Ruimte is 4 x 2,7 m met de ramen in een wand van 2,7 en in de overliggende wand aan de zijkant de deur. De 2 muren van 4 meter lang zijn dicht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

11-01-2010 om 22:24

Vlakken traanplaat

Als hij bijvoorbeeld bed en bureau meestal op dezelfde plek heeft staan, zou je daar vlakken met traanplaatbehang kunnen doen, en de rest allemaal aquablauw. Dat oogt lekker fris en ruim en op die vlakken met traanplaatbehang kun je bijvoorbeeld legplanken maken met traanplaatfolie. Is best een grappig effect.
Je kunt vlakken maken van onder tot boven, maar je kunt ook vlakken maken met aan boven en onderkant nog blauwe ruimte (20 cm of zo). Dan zweven de vlakken meer. Hangt een beetje van de hoogte van de kamer af, en van de hoogte van bijvoorbeeld kasten of hoogslaper.

angel3

angel3

12-01-2010 om 08:58

Maak het jezelf niet te moeilijk

Ben net verhuisd dus weet alles van kamers pimpen
Ik heb ondervonden dat muren bijna nooit recht en haaks lopen. Het is best een klusje om te werken met bijv vierkante vlakken. Die moet je heel goed uittekenen en meten.
Ik zou denk ik werken met banen. Dus links en rechts schilderen en in het midden een groot vlak behang. Het hangt ook een beetje af waar bed en kast komen inderdaad. Suk6

Yta Chalne

Yta Chalne

12-01-2010 om 09:30

Zelluf

Ik zou 'm in elk geval lekker zelf laten meeklussen: schilderen, slepen met meubels, etc. Het is toch het leukst als hij zelf gaandeweg met de ideeën komt, het is zijn plekje tenslotte.

Puck

Puck

12-01-2010 om 10:43

Yta

Tuurlijk gaat hij zelf ook wel meehelpen, maar zijn meest briljante idee tot nu toe was: kun je niet op OO vragen naar leuke ideeën..... LOL

jacci

jacci

12-01-2010 om 10:49

1 muur

mijn kids hebben 1 muur apart en de rest neutraal. dus de oudste heeft 1 traanplaatmuur en de jongste een junglemuur. de jongste heeft zelfs een paar wissellijsten met losse beesten uit het junglebehang op de 'saaie' muren hangen. de oudste heeft verder (nog) niks op de muur, vindt het helemaal best zo.

Marjoleine64

Marjoleine64

12-01-2010 om 23:11

Blauwe 'ruimte'kamer gemaakt

onze zoon van 12 was ook heel erg toe aan een opknapbeurt voor zijn kamer, ongeveer dezelfde maat als jij beschrijft, maar deels met een schuin dak. Vrij laag (krap 2 m) onder het vlakke deel van de dakkapel, en heel hoog in de nok. Hij wilde perse blauw, en in een boek over kinderkamers had ik een leuk voorbeeld gezien van een ruimte-kamer. 2 kleuren blauw zijn het geworden, waarbij de onderste helft van de muren donkerder is dan bovenin plus plafond (licht hemelsblauw). Daartussen hebben we een horizontale brede lat in matte zilverkleur gemaakt, die rondom als prikbord kan dienen. Daarboven een smalle legplank voor frutsels etc ook in zilver, en een klein hangend nachtkastje in zilver boven zijn bed. Meubels (bed, bureau en boekenkast) zijn in blank grenen (die hadden we al), en een grote vaste kast met schuifdeuren in creme-wit op de korte muur waar ook de deur in zit. Blauw-zilver gevlekt vinyl op de vloer en donkerrode verduisterende gordijnen maken het geheel af, en dan moeten we de ca. 100 glow-in-the-dark sterren nog een plekje geven. Echt een leuke jongenskamer, en hij is er helemaal happy mee.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.