Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 13:32

Jong konijn bij een oude zetten?

Kan ik een jong konijntje bij mijn oude dame van 9 of 10 jaar zetten? Volgens mij mist ze gezelschap, dus....
En maakt dat nog uit, of ik dat in deze tijd van het jaar doe? Oma Nijn is namelijk een buitenkonijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 13:43

Man of vrouw?

En moet dat persé een vrouwtje worden, of zijn konijnen van 9 niet meer vruchtbaar en maakt het dus niet uit? 2 Konijnen lijkt me namelijk wel genoeg...

appeltjeQ

appeltjeQ

22-10-2009 om 15:29

Volgens mij

Konijnen van 9 jaar zijn al geruime tijd "over de datum" dus voor gezinsuitbreiding hoef je volgens mij niet bang te zijn. Vwb het kleine konijntje erbij zetten: kijk eens op www.bunnybunch.nl voor informatie met betrekking tot koppelen, misschien dat daar iets terug te vinden is over slagingskansen bij konijnen met die leeftijd. Succes!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2009 om 20:25

Voor zover mijn kennis gaat

is het verstandig de konijnen gescheiden bij elkaar in de buurt te zetten zodat ze wel aan elkaar kunnen wennen, maar niet kunnen vechten.

Tirza G.

Tirza G.

22-10-2009 om 21:11

Aanvulling kaaskopje

En op neutraal terrein. OmaNijn is in haar eigen territorium als je haar gewoon in haar eigen hok-enzo laat zitten, daar komt die nieuwe Nijn nooooooit tussen. Of in, hoe zeg je dat. Dus op een andere hoek van het gras, of in de schuur of in elk geval ergens waar OmaNijn ook niet "eigen" is.

Tirza

Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 21:12

Ouwe taart en ouwe vent?

Wat gebeurt er als ik een ouwe, ongecastreerde vent van een jaar of 5 bij mijn oude dame zet? Gaat zo'n beest nog steeds van bil, op die leeftijd? En ik maak me nog wel wat zorgen over die vruchtbaarheid van een 9-jarig konijn eigenlijk, ik kan er nergens iets over vinden.
Ik was van plan een groot nieuw verblijf aan te schaffen trouwens, dan kunnen ze daarin aan elkaar wennen.
Tnx so far!

appeltjeQ

appeltjeQ

22-10-2009 om 22:18

Oude eitjes

Een konijnenfokker heeft mij ooit smakelijk uitgelachen toen ik hoopvol bij mijn 7-jarige konijn op jonkies zat te wachten, dus bij 9 jaar moet je ruim uit de gevarenzone zijn. Kaaskopje heeft gelijk met het rustig aan wennen, als je konijnen wilt koppelen moeten ze elkaar eerst kunnen zien en elkaar kunnen ruiken en op neutraal terrein kennis maken. Het kan er toch behoorlijk ruig aan toe gaan dan met achterna jagen (dat zou ik de dame op leeftijd niet aandoen), in het rond vliegende plukken haar e.d. Ik weet niet of zo'n oudje nog zin heeft in een concurrent in haar hok hoor. En wat betreft die ouwe ongecastreerde vent van 5, die zal er heus nog wel bovenop klimmen. Wat voor soort hok wil je aanschaffen? Kijk anders eens naar zo'n opstelling die je desnoods in twee delen kunt splitsen, mocht het niet lukken met koppelen. Ook op de sites van konijnenopvangen kun je trouwens vaak tips lezen voor koppelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.