Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

25-08-2009 om 07:36

Jippie ik heb een hulp! wat kan ze doen ;-)

Dag
Ik heb een hulp in de huishouding gevonden, het gekke is, ze heeft al eerder voor ons gewerkt bijna 10 jaar terug, toen ik zwanger was. Maar nu. Ik heb haar gevraag om ieder donderdag 5 uur te komen, ik wil namelijk zeker weten dat alles in huis gedaan wordt, inc. het strijken. Door nieuwe baan en studie zal ik de komende 2 jaar meer dan 40 uur per week in touw zijn, en man gaat "maar" 36 uur werken (4 dagen van 9 uur ipv 5 dagen van, ahum officieel 8 uur maar meestal 10 uur) om ook te kunnen bijstuderen. Kortom, met 2 kinderen en een hond hebben we wel hulp nodig. Maar is het realistisch om van haar te verwachten dat ze binnen 5 uur het hele schoonmaken + strijken klaart? Ik wil haar niet te veel belasten. Ik denk dat ik zelf er aan zou toekomen om binnen 5 uur het huis en het strijken te doen, maar is het reeel. Toe doen is het volgenden: grote slaapkamer op zolder (laminaat) stofzuigen, afstoffen, soms vloer nat afnemen. 1ste verdieping: 2 kinderkamers (laminaat) zeer zorgvoldig stofzuigen en afstoffen (waarvan 1 nat ivm allergie kind), kantoortje schoonhouden (veel stof door veel computers) en badkamer met WC aan kant. Beneden keuken, gang en woonkamer (linoleum keuken+gang en parket in woonkamer) helemaal afstoffen en stofzuigen. WC beneden goed schoon. De 2 trappen zijn geverfd, en moeten dus ook nat schoongemaakt worden. Het stofzuigen beneden moet heel grondig gebeuren ivm met hond die veel verhaart. EN verder zou ik het fijn vinden als ze het strijken van (vooral mannen overhemden) voor haar rekening neemt. Is het dus reeel?
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

25-08-2009 om 10:07

Mja

Ik denk dat dat wel moet lukken,hoor,als het er één is die lekker doorwerkt.Wat bedoel je met badkamer aan kant?
Elke tegel soppen,of alleen in grote lijnen?Overigens,ik zou dan liever twee keer een paar uur komen als hulp,vijf uur achter elkaar is zwaar!
Groetjes,Bastet

Hier ook 5 uur

in ons vorige huis kwam de hulp ook 5 uur. 4 uur poetsen en 1 uur strijken. ik rekende voor het poetsen als volgt: zolder (logeer/studeer/wasruimte) een half uur. 1e verdieping (slaapkamers) 1 uur. badkamer 1 uur. begane grond 1 uur. en dan nog een half uur omdat ik misschien niet goed reken/pauze.

het is wel goed om er rekening mee te houden dat het aan het begin wat langer zal duren. ze moet dan nog de weg in huis vinden natuurlijk.

succes!

Minerva

Minerva

25-08-2009 om 13:04

Joh he wat een poetswonders

5 uur achter elkaar buffelen vind ik ook wat veel. Ikzelf zou dat nooit redden. Vroeger deed ik over een heel huis 3 uur zonder grote klussen en de stijk ging wel 2 uur in zitten. Maar oke dat was ook met een ouderwets strijkijzer en sindsdien strijk ik dus niet meer. Vind het wel leuk werk maar ik heb er de kracht niet meer voor.
Of ik had geen strijk en er moest 1 grote klus bij zoals alle ramen.
Ik neem aan dat je het opruimen zelf doet en dat het huis niet vol staat met prullaria. Dan zou het moeten kunnen denk ik. Maar als ik het met mijn eigen huis vergelijk dan ben ik al een dag bezig met opruimen en dan heb ik nog geen poetslap gezien haha.

Minerva

Christientje

Christientje

25-08-2009 om 13:30

Poehee...

Ga daar maar eens aanstaan als hulp, het komt neer op een hele dag (oke, 5 uur aaneen) schoonmaken.
Ik werk zelf als hulp en ik zou deze job niet aannemen. Ik werk ook bij iemand die voor 6 uur een hulp wilde, en ik kom daar 2x 3 uur. Dit is veel beter te behappen dan zoveel uren aaneen.
Christientje

Mees

Mees

25-08-2009 om 16:24

Best veel zo achter elkaar

Weet je, in principe moet het te doen zijn. Alleen niet in 5 uur achter elkaar.
Ik heb zelf als hulp gewerkt, en deed ik in 3 uur (zonder pauze) wel het hele huis zoals jij beschrijft. Maar, dan werkte ik echt kei en keihard door. En was ik ook heel precies. En daarna helemaal kapot. Moet er dus ook niet aan denken om daarna nog te moeten strijken, ha ha! Maar wie weet heb je een superhulp.
Hoop voor je dat het allemaal wel goed gebeurd dan..

Kiki

Kiki

25-08-2009 om 20:21

Ik weet het niet hoor

ik heb mijn hulp twee keer 4 uur per week en ik heb maar één kind.
Maar wel een slordige echtgenoot, dat dan wel.

Ze doet dan wel alles, maar toch zijn er nog dingen waar ze niet aan toe komt.
Strijken in een uurtje? Dat zou mijn hulp echt niet voor elkaar krijgen.

Maar misschien heb ik niet zo'n snelle hulp

rosa

rosa

26-08-2009 om 09:24

Hier

Wat heerlijk dat je weer hulp krijgt. Ik vind het een luxe waar ik graag geld aan uitgeef.

Mijn hulp werkt ongeveer twee uur zonder pauze en doet:
twee verdiepingen stofzuigen (boven vloerbedekking, beneden laminaat)
1 slaapkamer stoffen (die van de kinderen zijn te rommmelig, die moeten ze zelf af en toe doen)
badkamer
trap nat afnemen
woonkamer stoffen (maar alleen tot schouderhoogte..)
wc
keuken
twee studeerkamers beneden (nauwelijks stoffen, ivm de volle bureaus; dat doe ik dus wel zelf)
beneden alles dweilen
strijken: 10 dingen, waaronder meestal 2 overhemden

We hebben twee verharende katten.

rosa

Hes@

Hes@

26-08-2009 om 09:52

Overhemden

Tuurlijk een echte vent strijkt zijn eigen overhemden Doet alleen wel een kwartier over 1 overhemd. Tenminste die van mij wel. Ben jaren hartvochtig geweest maar strijk ze nu maar gewoon even mee.

Sinilind: als het je alleen om de overhemden gaat is het dan geen optie die naar de wasserij te brengen? Misschien zit er wel één vlak bij je man z'n kantoor in de buurt? HIer zijn ook wel overhemd-was-en-strijkservices die ze thuis ophalen en weer brengen als ze schoon zijn.

rosa

rosa

26-08-2009 om 10:08

Overigens

ben ik wel een uur voor hulp er is bezig met opruimen: geen rommel op tafels, kastoppervlakken, aanrecht, mijn kleren opruimen (ben sloddervos), prullenbakken leeg gooien. Kinderen zorgen ervoor dat de vloer van hun slaapkamers is opgeruimd. Hulp legt wel lief knuffels van jongste recht onder het dekbed...

rosa

Kiki

Kiki

26-08-2009 om 21:13

Haha rosa,

ik ook, de avond van tevoren ben ik alles aan het opruimen.

Ik vind het overigens zo heerlijk thuiskomen na een lange dag werken en dan een schoon opgeruimd huis.
Dat wil zeggen, als ik eerder thuis ben dan mijn man dan.
Anders heeft hij dat al om zeep geholpen

margje van dijk

margje van dijk

26-08-2009 om 23:17

Fijn sini

verder geen tips

Behalve dat ik denk dat ze dat toch wel zeker in 5 uur zal moeten doen, behalve het strijken misschien, maar dat ik het ook altijd in 2 keer zou verdelen ipv 5 uur achter elkaar.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.