Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jemig. bank komt veel te vroeg!! (over meubellevertijden)

We hadden eind augustus een prachtige nieuwe hoekbank besteld. Maar ja, moest uit Italie komen, levertijd sowieso 12 weken, in Italie nog zomervakantie, enfin, 2e week december was de planning.

Krijg ik tot mijn volle verbijstering net een brief in de bus dat ze de bank VOLGENDE week willen komen brengen! Whaah! Mijn geplande meubel-maker-salontafel bevindt zich nog slechts in het schets-stadium, en ik was van plan om ergens in november ons zelf-op-uitgekeken-doch-griezelig-solide leren bankstel op marktplaats te zetten. Vqn die tafel, ach, dat komt wel, maar iets langer dan 5 dagen om van ons huidige bankstel af te komen zou wel fijn zijn. Klantenservice is al dicht op vrijdagmiddag, maar ik denk dat ik maandag toch maar even ga bellen of het misschien een weekje later kan. Of vinden jullie dat erg raar? Eigenlijk had ik het wel aardig gevonden als ze ons iets eerder hadden laten weten dat de levertijd 6 weken zou worden ipv 14 of zo. Pfff.

Ingrid (die zich an sich natuurlijk vreselijk verheugt op de nieuwe bank, want o,o,o wat gaat dat lekker zitten/hangen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

08-10-2010 om 16:22

Ach

Een bank kan met een week verkocht zijn,met een dag zelfs.Ik zou de goden niet verzoeken hoor..
Bastet

Fianna

Fianna

08-10-2010 om 17:00

En anders

tijdelijk met 2 banken in de woonkamer. Hebben we ook enkele weken gedaan en we leven nog

Chippie

Chippie

08-10-2010 om 17:32

Kringloop

Ik doe niet te moeilijk meer. Waarschijnlijk brengt die bank niet veel meer op dan 100 euro. Geen gedoe, geen gehannes. Bel de kringloop. Eventueel heb je nu nog 6 dagen om de bank wel te verkopen.

IngridT

IngridT

08-10-2010 om 17:39 Topicstarter

Ik zal foto's maken, vanavond....

't is niet dat ik er nou perse veel geld voor wil vangen hoor, maar het is wel een uiterst solide bankstel, dus om het nou bij de straat te zetten is ook wat zonde.

Maar de kringloop kan idd altijd nog, had ik even niet aan gedacht! Alles in de kamer zetten? No way! Nog geen dag. We hebben echt een megagrote hoekbank gekocht, en wat weg moet zijn ook 2 flinke joekels van banken + een enorme poef. Nee, dat moet weg zijn voor de nieuwe bank komt!

Ingrid

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 18:46

Welnee ingrid

Gewoon een polsstok kopen,of een route uitstippelen over de banken heen..)

Mens

doe nou niet zo moeilijk.
Hier bouwen de kinderen iedere vakantie een kasteel, twee banken tegenelkaar in het midden van de kamer. In vakantiehuisjes doen we het ook vaak. Leuk juist.

Of denk je dat de Marktplaatskopers zouden afhaken als je de nieuwe bank ernaast hebt staan?

Oh, en by the by, kan je niet nu als de hazen een foto maken en de bank op MP zetten? Of gratisoptehalen.nl, daar heb ik ook net weer de zolder mee opgeruimd. De rugdrager was in 1 dag weg. Om 11 uur erop gezet, om 3 uur opgehaald.

Ervaring

Ik had een tijdje terug een nog heel nette 2-zitsbank van 5 jaar oud en vrijwel ongebruikt op marktplaats gezet en ik kreeg als hoogste bod 25 euro. Pff, nou voor dat bedrag ga ik niet een halve dag op een bezichtiging zitten wachten met de kans dat ze dan alsnog gaan afhaken! Uiteindelijk wilde mijn buurmeisje de bank wel voor op haar kamer. Anders was het ook kringloop geworden.

IngridT

IngridT

08-10-2010 om 20:10 Topicstarter

Okeeokee

Ik ben alweer rustig. Ik geloof dat er een beetje teveel tegelijk gebeurde. Jarig kind morgen, Vanochtend een nieuwe auto gekocht, de schilder over de vloer, 5 vriendjes in huis, en dan ook nog eens een bank die uit het niets 2 maanden te vroeg word afgeleverd. Pfff. Adem in-adem uit.

Ik zal bank op Marktplaats zitten & als back-up de kringloop alvast bellen. oooofff...wat zulllen we lekker zitten volgend weekend!!

Ingrid ,

Puck

Puck

09-10-2010 om 11:15

Ingridt

Allereerst gefeliciteerd met jarig kind. Mooie dag om jarig te zijn. Puckman is ook jarig vandaag. Maar wees blij dat de bank niet afgelopen week als is gekomen, dan had de verjaardagsvisite je nieuwe bank gelijk kunnen ruïneren met een glas rode wijn en lekker slagroomvlekken.

IngridT

IngridT

09-10-2010 om 12:06 Topicstarter

Dank je puck!

Jij ook van harte met man!

Gelukkig is bank van leer dus redelijk bestand tegen slagroom & andere ongelukjes, maar je hebt wel gelijk!

Ingrid

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-10-2010 om 16:25

Bellen

Kun je niet gewoon bellen en zeggen dat je de bank nog niet kwijt kunt, en of ze hem nog een paar weken voor je willen opslaan? Je hebt toch die levertermijn afgesproken? Vaak doen ze helemaal niet moeilijk over dit soort dingen hoor.

Goed doel?

Wij zaten met hetzelfde probleem al werd het bij ons maar 5 weken te vroeg geleverd. Wij hebben toen de bank gebracht naar een instelling die tienermoeders op weg hielp. En dus ook meubiler nodig hadden. Vonden wij ook wel fijn idee dat we nog iemand konden helpen.
En anders voor de kids tijdelijk. En dan studentenhuis.
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wilma

Wilma

11-10-2010 om 10:46

Oh, ik wil m'n nieuwe bank ook zo snel!

Leuk joh, Ingridt !

Wij mochten ook blij zijn als we 'm voor kerst kregen, zei de leverancier. Oh, ik hoop toch zó dat wij 'm ook eerder krijgen !!

Ik verheug me ook op 't hangen enzo, leuk !!

Groetjes,
Wilma

IngridT

IngridT

12-10-2010 om 11:16 Topicstarter

Nou...ik ben benieuwd....

Vanmorgen de 'oude' banken toch nog maar op marktplaats gemikt. Ben benieuwd. We hebben altijd de kringloop nog. Foto's zien er trouwens griezelig mooi uit. Man had ernstig opgeruimd & er scheen zo'n mooi zonnetje door de ramen...Je zou je bijna afvragen waarom ze wegmoeten, die banken. maar goed, we zullen zien.....

Ingrid

IngridT

IngridT

12-10-2010 om 11:32 Topicstarter

Nee pelle

Ik heb er niet bij gezet waarom ze wegmoeten. Denk je dat dat nodig is? Maakt het mensen uit of wegens de recessie naar een mini-huisje gaan verhuizen, dat we opeens helemaal klaar zijn met 'bruin' of gewoon een hoekbank wilden ipv 2 losse?

Ingrid

Puck

Puck

12-10-2010 om 12:04

Foto's

Foto's op internet zijn altijd veel mooier dan het origineel is mijn ervaring. Maar met een eerlijke omschrijving erbij geeft het wel een mooi beeld. Ziet er idd uit als een showroom zo. Mijn moeder moet nog een nieuw bankstel hebben, maar wil volgens mij geen leer en die van jou past ook niet zo goed in haar seniorenhuisje denk ik. Hij is vrij groot toch? Ik ga toch eens vragen, want hij is wel mooi.

IngridT

IngridT

12-10-2010 om 12:59 Topicstarter

Ha.

Ik heb al een mailtje van een potentieel geinteresseerde....

LOLLOL!

Altijd leuk, spullen verkopen!

(oh, enne Puck. Het bankstel is idd behoorlijk uit de kluiten gewassen. Oude mensen vinden het wel fijn zitten (want stevig, rechtop) maar als je korte beentjes hebt zit je niet fijn (want te diep)

Ingrid

Puck

Puck

12-10-2010 om 13:03

Ingridt

Ik raak spullen altijd snel kwijt op MP. Zelfs mijn auto heb ik binnen 2 dagen verkocht. Moeders heeft net zulke korte beentjes als ik dus zal vast niet lekker zitten op jouw bankstel. Succes, eerste klap is een daalder waard.

IngridT

IngridT

12-10-2010 om 13:19 Topicstarter

Proest.

Ik heb een bod. En ze komen vanmiddag kijken...LOL! Dit gaat vast lukken!

Ingrid

Wilma

Wilma

12-10-2010 om 14:14

Wauw, wat snel!

Jeetje, da's snel zeg ! Ik hoop dat 't lukt vanmiddag!

Groetjes,
Wilma

Puck

Puck

12-10-2010 om 14:28

Gut

Nog even en je zit vanavond op sinaasappelkistjes omdat de nieuwe bank er nog niet is en de oude al weg. lollig.

IngridT

IngridT

12-10-2010 om 18:52 Topicstarter

Verkocht!

Tuuttuut...dat is snel. Ze komen de boel eind vd week halen. Iedereen blij!!

Ingrid

Wilma

Wilma

13-10-2010 om 12:14

Goed zeg!

Leuk hoor, dat 't verkocht is. En ook dat ze 't dan komen halen, heerlijk ! Moet je dan een week op klapstoelen of komt de bank aansluitend ??

Groetjes,
Wilma

IngridT

IngridT

14-10-2010 om 19:39 Topicstarter

Ooooohhh!

Wat verheug ik me op de koffie bij het 8 uur journaal. Gaan we hem met zijn 5-en inwijden. Want, YES! Nieuwe bank staat, oude is weg. MOOOOOI!! En hij zit LEKKKKKEEERRRRR!

Ja, heerlijk. Ik ben helemaal blij.

Ingrid

En? heb je 'm goed ingewijd?

Iedereen gelukkig en het hele gezin past er uitgebreid op?

Wilma

Wilma

15-10-2010 om 13:24

En wat voor salontafel?

De ouwe, past die er toch nog bij ?

Hier vast tzt het probleem dat de salontafel niet tussen het longchairgedeelte en de andere bank past, vandaar dat ik 't je even vraag.

Is ie echt mooi, niet even dat je dacht (wat ik zelf soms heb met nieuwe meubels) "toch groter/kleiner dan verwacht" of "was 't wel deze kleur".

Kan bij jou 't gewone zitgedeelte ook nog dieper ? Bij ons wel, dan hebben we een beetje een eiland voor ons vieren .
Ik kan niet wachten tot wij ook kunnen inwijden !!

Leuk hoor, wat kun je van zoiets enorm blij worden hè!

Groetjes,
Wilma

IngridT

IngridT

15-10-2010 om 14:41 Topicstarter

Ja, het is heeeerlijk.

Met zijn 5-en, en dan breeduit hangend & nog ruimte over. Gisteren had ik iets van 6 kinderen in huis en die hingen op een gegeven moment met zijn allen op de bank, en dan hadden man en ik er nog makkie bijgekund...had er eigenlijk een foto van moeten maken.

En qua hoe het staat en zo...viel me alles mee! Vaak moet je idd wennen aan iets nieuws, maar het was gewoon gelijk goed. Maat, kleur, alles.

de salontafel staat er alleen voor geen meter bij. Maar de nieuwe is in design bij de meubelmaker, jawel. maandag verwacht ik de schetsen. Vierkant moet ie worden. En een stukje lager en strakker dan de huidige. Ja, qua tafel had ik nog steeds december in de planning, en dat zal het vast ook wel worden. Nou ja. Tot doe tijd zitten we in elk geval al wel lekker!

Om het feest compleet te maken staat sinds vanmiddag ook een nieuwe auto voor de deur. Daar kickt man meer op dan ik trouwens. Zal (in het kader van wat draadjes lager) maar niet vertellen wat we deze week hebben uitgegeven....

Ingrid

(overigens vraagt de nieuwe bank ook om nieuwe kussens, en er moet eigenlijk nog een joekel van een plant in de 'dode hoek' achter de 'bocht' vd bank. En misschien nog een andere lamp...enfin, herfst is een mooie tijd om een beetje met het interieur te rommelen...)

Puck

Puck

15-10-2010 om 15:10

Ingridt

Ik ben ook wel benieuwd hoe de nieuwe bank eruit ziet. En nee, vertel maar niet wat je hebt uitgegeven, ik vond een stuk Fabiola al een rib uit mijn lijf...

IngridT

IngridT

15-10-2010 om 15:50 Topicstarter

Lol puck...

Nou dan moet je over een paar maanden nog maar een keertje langswippen als je een lammetje komt halen!

Ingrid

Puck

Puck

16-10-2010 om 22:27

Ingridt

deal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.