Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

24-01-2010 om 18:28

Jeans lichter maken

Hoi,

Ik heb een donkerblauwe jeans (echt heel donker) en die draag ik nooit omdat ik hem eigenlijk te donker vind. Ik heb hem al wel veel gewassen, in de hoop dat ie lichter wordt, maar dat helpt niet echt. Weet iemand hoe ik hem ietsjes lichter kan maken? Ik hou van een soort midden-blauwe kleur, dus niet eens zo heel lichtblauw hoor. Ik heb al wel gegoogled en er schijnt wel een middeltje van dylon te zijn, maar de persoon die dat uitprobeerde op haar spijkerjack kreeg toen een ecru-kleurig jack. (dat is dus veel te licht). Wie-o-wie heeft een goed idee?

Groetjes
maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 16:04

Heeft niemand een idee?

Hoi,

Aaah denk eens mee allemaal, ik zit hier met 3 donkerblauwe spijkerbroeken die ik in een vlaag van verstandsverbijstering heb gekocht en ik wil ze maar ietsjes lichter...

Maxime

Jetske

Jetske

25-01-2010 om 16:47

Nee

Volgens mij is het heel lastig, behalve gewoon bij elke was je spijkerbroek erbij meppen. Op een gegeven moment wordt hij echt wel wat lichter. Misschien wassen met waspoeder voor de witte was? Bleekt ietsje meer?

Dat middel van Dylon is ontkleurder, en daar haal je inderdaad bijna alle kleur mee weg. En met bleekwater zou ik niet gaan experimenteren; volgens mij wordt het dan wel lichter, maar de kans dat het vlekkerig wordt is wel groot.

Jetske

Ik heb...

bij dochter een bleekoplossing gemaakt toen ze een lichtere broek nodig had,maar ja dat was een heel goedkope die we nodig hadden voor een thema..... Ik heb de oplossing met een doek over de voorkant gewreven zeg maar. Eerst heel dun en daarna wat dikkere oplossing. Is mooi gelukt moet ik zeggen.De voorkant is dus lichter.
Succes.

sjaan

sjaan

26-01-2010 om 15:25

Dylon

Als je op de site van dylon kijkt heb je de kleur jeans. In de gebruiksaanwijzing staat het volgende:
OORSPRONKELIJKE KLEUR VAN DE STOF
• U kunt een donkere kleur, een andere (of lichtere) kleur geven door vóór het verven DYLON PRE-DYE te gebruiken. Deze brengt de kleur eerst terug naar een neutrale basis voordat u gaat verven.

Misschien een idee? Succes

Carmen

Carmen

27-01-2010 om 11:08

Chloor of ontkleurder

Het kan allebei. Maar je moet het wel heel goed verdunnen, de broek in beweging houden en erbij blijven. Onmiddelijk uitspoelen als de kleur goed is. En in je achterhoofd houden dat natte jeans er anders uitziet dan droge jeans.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.