Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Madge

Madge

08-03-2009 om 00:05

Je bent (bijna) 40... hoe kleed je je?

Ik ben bijna 40, maar ben in de laatste 7 mnd bijna 12 kg afgevallen. Daarvoor was ik echt wel maatje L/XL oftewel; wijde broeken, wijde tops etc. Mijn kledingsmaak was echter voor mijn 'gezet zijn'wel wat pittiger, en nu 'kan' ik eea dus weer aan; (mini)rokjes, bikinis, skinny jeans, etc. (heb nu maat 40/38).
Mijn vraag, of eigenlijk discussiepunt (want uiteindelijk doe ik waarsch wat ik zelf wil, maar ben benieuwd naar meningen) is; wat kun je nog aan op je 40e; ik paste laatst een mt 38 jeanrok, echt KORT, en zowel de winkeljuf als de klanten vonden het gewaagd, maar ik vond de lengte daarna (net boven knie) tuttig! Ik heb de hele korte gekocht, ookal vind ik deze mooier, het is wel heftig om 'm aan te doen. Kan het nog, als 40 jarige?
Hoe zit dit?
Madge xxx


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-03-2009 om 00:21

Net over de billen

Ik trek zo´n super korte (net over mijn billen) spijkerrok alleen met een zwart legging aan. Ik vind het niet prettig als ik bang moet zijn dat ze mijn onderbroek zien. Jeetje ik word volgende week 40. Is mijn sexy tijd dan dus afgelopen? Ik dacht het niet hahaha En als het aan mijn man ligt ook niet.

Madge

Madge

08-03-2009 om 00:28

Ha!

en je bent nog online ook nog!

ook met wijntje erbij dan?

pff net kinderverjaardag achter de rug had echt alcohol nodig!

Madge

Knap dat je zo bent afgevallen! En wat je aan kunt? Jij moet je er prettig in voelen, dat is belangrijk. Persoonlijk vind ik heel korte rokken meestal alleen leuk staan bij 30- en echt slank, maar dat is mijn smaak. Het is trouwens niet tuttig, net boven de knie, als ik naar mijn vrouwelijke collega's tussen de 25 en de 35 kijk, dragen zij dat allemaal en zij zien er erg modern uit.

amk

amk

08-03-2009 om 12:26

Brede riem

zo dra het meer op een brede riem gaat lijken wordt het mij toch echt te kort. Een ander hoeft mijn ondergoed niet te zien. Ik vind het dan ook niet meer sexy maar ordinair. Vind ik ook van een string boven een broek uit zien overigens. Bij elke leeftijd.

Het hangt echt van de rok af of net boven de knie tuttig is of niet. Een spijkerrok vind ik zowiezo al niet zo leuk en dan als mini alleen bij meisjes van 25-. In een professionele organisatie kan het gewoon niet. Het is dus ook de gelegenheid waar je het aan doet. Het blijft een kwestie van smaak. Ik ben bijvoorbeeld best trots op mijn strakke buik, dus tijdens het hardlopen of in mijn vrije tijd draag ik graag korte tops. En dat vinden anderen ook minder. Maar ik zal die niet op mijn werk aan doen.

henny hock

henny hock

08-03-2009 om 13:45

Zoals je zelf wilt

Ik vind dat je gewoon moet dragen waar jij je prettig bij voelt. En als dat in een minirok is, nou, prima toch. Tja, en als je je de mening van je omgeving erg aantrekt, dan zou je inderdaad erop kunnen letten niet te kort, zowel boven als benedenkleding en niet te strak, tekent zo.
Maar ik ben van mening dat jijzelf en niemand anders moet bepalen wat je aantrekt, zolang jij jezelf er maar prettig in voelt.

Hmmm

Als je 40 bent, kun je uiteraard nog steeds alles aantrekken wat je droeg toen je twintig/dertig was. Dat het je nu qua maat weer past, betekent echter niet dat het bij je leeftijd past. Je omgeving zal je toch op je leeftijd beoordelen of je dat nu wilt of niet. Ik vind het er persoonlijk altijd een beetje treurig uitzien als ik een moeder zie die er per se nog zo wil bijlopen als haar puberdochter, maar dat is persoonlijk. Een super-minirok bij een vrouw van veertig vind ik zelf redelijk ordinair, maar als jij je daar goed bij voelt, moet je het niet laten om wat anderen eventueel denken.

Chris

Jade

Jade

08-03-2009 om 19:02

Rok.

Een vrij korte rok kan best mooi staan, mits met een leuke maillot of zo eronder en leuke laarzen. Niet met blote benen met als risico dat je je ondergoed kunt zien. Dat vind ik flink ordinair staan (vind ik ook bij jongere vrouwen).

Skinny jeans, waarom niet?? Met een leuk truitje er boven?? Kan heel mooi staan.

Hoe ik me kleed? Waarin ik me lekker voel. Meestal het wat strakkere spul zeg maar.

Fijn dat je zoveel bent afgevallen

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2009 om 19:28

Net om de billen

Net om de billenmode vind ik voor 40+ niet 'sjiek' meer. Ik draag wel een rok die een stukje boven mijn knie hangt. Het staat me goed omdat ik met die rok slanker lijk.
Ik kleed me niet speciaal naar mijn leeftijd. Ik draag nog steeds volop spijkerbroeken. Ik zou op zich wel wat stijlvoller gekleed willen gaan, maar daar hangt toch ook vaak een prijskaartje aan. Tenminste wel bij mijn maat.

Guinevere

Guinevere

08-03-2009 om 20:47

Wat is kort?

Maar wat is kort? Is dat idd een brede riem of een rokje tot halverwege het bovenbeen? Het eerste vind ik in alle gevallen wanhopig. Het 2e draag ik zelf ook erg graag. Inderdaad wel met een dikke panty eronder en laarzen. En ik vind mezelf er dan behoorlijk degelijk uitzien! Overigens krijg ik er dan meestal positieve reacties op, ja, ook van vrouwen. Met langere rokken voel ik me al gauw een tut, terwijl ik het bij anderen vaak wel leuk vind staan. Ik passeer de magische grens dit jaar trouwens.
Volgens mij is een korte rok dus prima in orde zolang je er niet wanhopig uit gaat zien...

Kort ....

te kort is voor mij 'breder dan lang' (voor een rokje, bedoel ik)

Ingrid (43, maat 36, dus's da's niet overdreven breed)

Jade

Jade

08-03-2009 om 22:24

Guinevere,

Een rokje tot halverwege het bovenbeen en dan met een dikke panty (maillot) eronder en laarzen kan heel leuk staan en vind ik niet ordinair. Als het rokje nog wat korter is vind ik het ordinair worden (en dan als je er niks onder draagt, het zgn. ´wanhopige model)

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2009 om 22:48

Ja precies

Mijn spijkerrok zit ook tot halverwege mijn bovenbeen en dat staat verrassend goed. Wat reacties: "Ben je afgevallen?" "Wat heb jij eigenlijk lange benen!" "Jeetje Kaaskopje, waarom draag niet vaker dit soort kleren?"....

Vic

Vic

09-03-2009 om 08:56

Maillot of legging?

Ik ben er eigenlijk nog niet aan toe om een legging of maillot te dragen onder mijn rokjes. Een (paar) jaar geleden was hier nog een discussie of een legging wel 'kon' bij een volwassene. Je ziet het steeds meer, maar ik moet nog even wennen. Mijn kortste rok is ongeveer 10 cm. boven de knie. Daaronder draag ik een normale 15 denier panty. Ik moet dan wel uitkijken met hoe ik ga zitten zodat mijn ondergoed niet in beeld komt.

groene specht

groene specht

09-03-2009 om 10:01

Rokje over broek

Volgens mij ligt het heel erg aan de kleuren, of het er net sjiek genoeg uitziet of toch ordinair. Een panterprint legging onder een minirok toont toch anders dan een donkerpaarse legging. Verder is ondoorzichtig altijd wat netter. Maar het zit 'het meest in de kleuren en combinatie van kledingstukken. Niet dat je na je 40-e ineens van die sombere kleuren aanmoet, echt niet. Wel wil het helpen als je bang bent om er te ordi uit te zien. Sjiek donkergrijs, geen blingbling, geen hakken. Dan kan een minirok toch best?

Margriet*

Margriet*

09-03-2009 om 13:00

Amk

"Een spijkerrok vind ik zowiezo al niet zo leuk en dan als mini alleen bij meisjes van 25-. In een professionele organisatie kan het gewoon niet."

Wat bedoel je precies, wat is volgens jouw een professionele organisatie. Ik werk ook in een professionele organisatie en er lopen hier veel dames in spijkerrok, ook lekkere korte met een legging.

Prada

Prada

09-03-2009 om 13:28

Rokjes wel, decolleté nee

Leuk hoor, korte rokjes. Wat ik minder sjiek vind, zijn de veertigplussers die met een iets te diep decolloté met een (nep) Marlies Dekkers op verjaardagen zitten, waar die bandjes in het iets te lubberige vlees snijden.....maar da's persoonlijk.

Groet,

Prada (voorstander van sexy, maar stijlvol)

amk

amk

09-03-2009 om 13:29

Ik bedoel

dat het bij ons op het hoofdkantoor van een multinational gewoon niet kan. Er lopen hier te veel grote klanten in en uit die wel over dit soort dingen vallen om het risico te nemen.

Met een professionele organisatie wordt in het algemeen een kantoororganisatie bedoeld.

groet,
Angela

Ans68

Ans68

09-03-2009 om 13:30

Als...

Ik vind een rokje niet leuk als er hele stevige benen onderuit komen. En dan vooral mét panty ziet dat er naar mijn idee niet fraai uit. Op zich vind ik dat een rokje prima kan op deze leeftijd, mits het maar geen ordinaire uitstraling geeft. En het is al eens eerder gezegd, maar probeer er als 40 jarige moeder niet zo uit te zien als je puber dochter

Vic

Vic

09-03-2009 om 14:01

En verder

Hoe ver mag je decolleté? Kun je nog mouwloos of met korte mouw? Of héél strakke shirtjes? Ik merk dat, hoewel ik best mager ben, ik toch ineens een soort van 'rolletjes' boven mijn bh-bandje krijg (aan de zijkant). Ik zie om me heen dat dat min of meer gebruikelijk is bij (goed) dertigplussers, maar de meesten lijken zich er niet aan te storen en blijven strakke shirts dragen waarin je dat gewoon ziet. En die bovenarmen ;-( Het is geen kwestie van ordinair, zoals bij een te kort rokje, maar ik vind het gewoon niet mooi staan.

Karin K.

Karin K.

09-03-2009 om 14:07

Niet ..

iedereen van 40 heeft rolletjes e.d hoor. Het hangt er maar net vanaf hoe je eruit ziet en pas hier je kleding op aan.
Ook bij twintigers zie ik vetrollen en andere van 40 zien er hartstikke goed uit zonder rollen.
Kijk wat je zelf het beste vind staan en hoe je je voelt en kleed je daarna.
Wat bij de één super staat staat bij de ander ordinair.
maar ga je niet anders kleden omdat je nu toevallig 40 bent ipv 38.

Hmm

Vraag ik me toch weer af of ik wel een vrouw ben. Ik heb geen enkele behoefte aan enig sexy-achtigs zo overdag in het volle zicht. Geen diepe decolletees, geen minirokjes. Scheelt een hoop gepuzzel en gemeet trouwens (ik hoef geen breedte-lengteverhoudingen uit te meten)
Silone (40, met grijze lange broek, blauw shirtje onder een rode trui)

hil

hil

09-03-2009 om 14:48

Geen rok

ik draag nooit rokken of jurken, de laatse was met mijn trouwdag 13 jaar geleden.
als ik mijn moeder nog kan herinneren toen die zo oud was als ik nu,dan is de mode van nu toch een stuk moderner. mijn moeder droeg vaak rokken of van die mooie broekrokken ( met vouw voorin) daar moet ik nu toch echt niet aan denken. dat was toen heel normaal
ik draag vaak spijkerbroeken of van die cargo broeken met veel zakken. de spijkerbroeken die ik heb , hebben ook wel van die slijtplekken (gebleekt)ik vind dat mooi, dus ik draag dat.
qua shirtjes vind ik het wel moeilijker worden, toen ik jonger was had ik alles in het zwart, maar nu vind ik een kleurtje ook wel leuk of een shirt met leuke tekst. maar daar heb ik dus twijfels over, kan dat nu nog wel?? hoe diep kan de decolletee en dat soort vragen heb ik dan wel altijd....
eigenlijk moet je niet aan je leeftijd denken als je kleding gaat kopen, gewoon kopen wat lekker zit en wat je mooi vind.

O echt?

Ik vind foto's van mijn moeder juist erg stoer en modern (voor die tijd) met leuke jaren-50-bloesjes en zeer korte (die ik dus niet draag) jaren 60-rokjes-pakjes. Volgens mij is mijn moeder in de jaren 70 gestopt met meegaan met de mode.

Madge

Madge

09-03-2009 om 15:02

Hm....

zoveel smaken, zoveel verschillen!
Ik liep/loop altijd in jeans met trui/shirt, als ik werk iets netter; evt bloesje jasje op jeans, maar wel altijd een beetje stoer.
Nu ik zo afgevallen ben kan er meer (jurkje aan zonder meteen zwanger te lijken
dus ik probeer van alles.
Heb overigens gister een paar tshirts gepast uit mijn kast, en echt alles is te groot!
Heb complete garderobe maat 40/42/44 in de aanbieding..

Ga morgen maar m'n minirok es aandoen, ik sta voor de klas (pubers!) dus dat is extra spannend....
het probleem is wel, wat doe je erop, ik heb van die lange vesten en dat is geen gezicht natuurlijk. Maar een jasje of alleen korte trui is zooooo koud nog!
Madge

Guinevere

Guinevere

09-03-2009 om 15:07

Geen rolletjes

Hmm, ik ben toch echt bijna 40 en ik heb géén rolletjes hoor!
Toen ik klein was wilde ik al het liefst rokken en jurken aan, dat heeft bij mij dus weinig met sexy te maken.
Madge, ik draag gewoon een T-shirt met lange mouwen in dezelfde kleur als mijn beenbedekking. En dan met een leuke ketting erbij. Een trui of vest vind ik meestal binnen niet nodig, voor de kou kan je natuurlijk gerust een shirtje onder je kleding aandoen. Ben benieuwd naar de reacties die je morgen krijgt.

Mathilde

Mathilde

09-03-2009 om 16:24

Ha!

Fijn dat je zoveel bent afgevallen!
Ik ben ook bijna veertig en helaas niet meer zo slank als twintig jaar geleden. De roklengte is daarom gedaald tot rondom de knie. In het glorieuze verleden van maatje 38 droeg ik trouwens ook zelden minirokken. Ik voelde me nooit prettig bij de aandacht die dat opleverde. De laatste tijd zie ik wel veel dames van mijn leeftijd met een ondoorzichtige dikke panty of maillot aan en dan zo'n wapperrokje erop en laarzen eronder. Dat vind ik er leuk uit zien, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik 's morgens voor mijn kledingkast toch besluit om een broek aan te trekken ivm hekel aan panty's/maillots. In de zomer heb ik blote benen onder een rok, heerlijk.
Mathilde

margje van dijk

margje van dijk

09-03-2009 om 16:27

Uitstraling

Ik heb nog zo'n beetje hetzelfde lijf als op m'n 17e, maar ik loop er veel zelfverzekerder bij. (Dit zegt niet zozeer wat over hoe geweldig ik er op mijn 41e nog uitzie, maar meer dat ik nu niet maar op m'n 17e ook niet The world's next top model was).

Wat je draagt moet bij je passen, dus ik denk dat ik beter nu dan op m'n 17e wat gewaagdere kleren kan dragen

Overigens kijk ik drie keer wat ik aantrek als ik een dag college moet geven, ik heb geen zin dat studenten zich bezig gaan houden met wat ik aan heb. (Na het eerste college vorige week kwam er een student beschroomd vragen of ik ooit meegedaan had aan 'boer zoekt vrouw'? Want ik leek zo op Astrid? Ze hadden het er het hele uur over gehad en "iédereen dacht dat u dat wel geweest moest zijn". Maar nee, helaas

Maar als er niemand speciaal naar mij kijkt trek ik lekker aan wat ik wil.

Margje

tonny

tonny

09-03-2009 om 23:46

Wat je leeftijd ook is...

... ga wijs om met je zwakke en sterke punten.

Ik heb mijn hele leven lang al dikke kuiten, korte benen, geen fraaie knietjes, dus die minimode is nooit aan mij besteed geweest.

Wat bij de een leuk staat, staat bij een ander ordinair, daar is zo op 'papier' niet zoveel zinnigs over te zeggen.

Tonny

reina

reina

10-03-2009 om 07:02

Prada

"met een iets te diep decolloté met een (nep) Marlies Dekkers op verjaardagen zitten, waar die bandjes in het iets te lubberige vlees snijden."V ind je dat we;l mooi bij 40-- dan? Ik vnd dat nooit mooi, ook niet bij heel jonge meisjes, waar ik dat ook nogal eens zie...

reina

reina

10-03-2009 om 07:06

Hil

"als ik mijn moeder nog kan herinneren toen die zo oud was als ik nu,dan is de mode van nu toch een stuk moderner. mijn moeder droeg vaak rokken of van die mooie broekrokken ( met vouw voorin) daar moet ik nu toch echt niet aan denken. dat was toen heel normaal" Wat denk je dat jouw kinderen later zeggen van jouw kleding nu De mijne (volwassen allebei) vinden het heel grappig om hun kinderfoto's te zien met die ouderwetse kleertjes, terwijl dat toen helemaal de mode was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.