Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

21-02-2010 om 09:47

Jas komt dunnetjes uit machine

Hoi,

Heb vannacht de winterjas van mijn zoon even meegewassen. Het is zo'n lekker dik jack zeg maar, maar hij is een beetje plat en dunnetjes uit de machine gekomen. Komt dat vanzelf weer goed als hij droogt?

Ik heb de jas al eerder gewassen maar herinner me niet dat hij toen wat plat uit de machine kwam.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

21-02-2010 om 09:51

Droger?

Mag ie in de droger? Dan moet je er 1 of 2 tennisballen bij doen, dat helpt de vuiling weer 'op te kloppen'( ik kocht een jas waar een tennisbal werd bijgeleverd )

Rafelkap

Rafelkap

21-02-2010 om 11:18

Dons

Dat vind ik wel een beetje een nadeel van die jassen gevuld met dons, dat ze steeds dunner worden.
Gelukkig stijgen de temperaturen

Droger met tennisballen

in de droger met die jas en een paar tennisballen, dan wordt die zo weer fluffy (zoals een verkoopster ooit eens tegen mij zei).

groetjes van Purk

liora

liora

21-02-2010 om 14:38

Dank en vraag

Dank voor de tip! Vraagje: zoon heeft hem nu alweer aan, kan ik hem dan een dezer dagen droog in de droger doen met tennisbal, of moet ik de jas dan eerst nog een keertje wassen en dan in de droger stoppen?

Ik wil hem graag weer fluffy want hopelijk gaat hij over een jaartje of 5 naar tweede zoon!

Liora

mirreke

mirreke

21-02-2010 om 14:40

Tennisballen?

Weet iemand waarom tennisballen een donsjas weer fluffy krijgen? Omdat ze telkens in dat dons beuken of zo?
In ieder geval bedankt, ik ga het eens proberen met ons donzen dekbed dat in de droger mag. Het is nog steeds warm, maar inderdaad minder fluffy...

Minet

Minet

21-02-2010 om 15:13

Tennisballen

zorgen ervoor dat de aan elkaar geklonterde donsdeeltjes weer losgeslagen worden. Hier ook uitstekende ervaringen om jassen/slaapzakken/dekbedden weer heerlijk fluffy uit de droger te krijgen.
En liora, ik zou de jas gewoon droog in de droger doen, natmaken heeft volgens mij geen enkele meerwaarde.

Met andere was mee

niet weer nat maken, maar gewoon met een paar natte handdoeken mee laten draaien. Slaat de droger ook niet af.

groetjes van Purk

Maxime.M

Maxime.M

21-02-2010 om 18:16

Andere stand

Onze droger heeft een "opfris" stand, vraag me niet of je was daar nu werkelijk fris van wordt, maar daar kan je dan dus droge was indoen en dan gaat ie draaien met koude lucht. Het gaat voor de jas natuurlijk gewoon om het ronddraaien met ballen.

Maxime

Minet

Minet

21-02-2010 om 19:25

Simpele droger

Bij mijn droger kan ik alleen de droogtijd instellen, en de temperatuur. Ik ben dus degene die bepaald of iets droog is of niet en of ik natte of droge was erin mik.

liora

liora

21-02-2010 om 21:17

Morgen

Morgen ga ik even tennisballen regelen en dan gooi ik de jas op 'opfrissen'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.