Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jaren 70 wat doe je aan?

Wij hebben binnenkort een bruiloft van een stel dat beiden voor de tweede keer trouwt en die ooit in de jaren 70 al 'verkering' hebben gehad. Een jaren 70 feest.
In gepaste kleding dus.
Maar wat hadden ze toen aan??? Ik denk dan aan grease...maar nee, die film was jaren 80 en speelt zich af in de jaren 60. Peace en Love-styl?? (dat was toch ook jaren 60?) Hippie-achtig (of ook jaren 60?). Glanzende satijnenbroeken en blouses?
Ik vindt de jaren 70 echt van die 'tussenjaren...' ik heb werkelijk geen idee.
Dus help even alsjeblieft!
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

01-07-2009 om 09:03

Wijde pijpen

toch?

angel3

angel3

01-07-2009 om 09:04

Volgens mij

plateauzolen, lage heupbroeken met wijd uitlopende pijpen, flodder bloesjes.
Het was wel hippie hoor de jaren 70. Krullende bossen haren met zo n haarband. Zoiets?

Jesse_1

Jesse_1

01-07-2009 om 09:08

(als voorbeeld):
http://www.feestkleding-sawear.nl/carnavalskleding/dames/jaren-70-kleding
of via http://home.versatel.nl/amnnsri/jaren70.htm en dan "trends en mode" (niet alle links komen ergens op uit).
Succes! Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2009 om 10:32

Maxijurk

en vooral erg synthetisch.

albana

albana

01-07-2009 om 12:23 Topicstarter

Ik heb wel

een soort flower-power (erg synthetisch) blousje in allerlei felle kleuren die kan. Maar wat doe ik erbij aan? Broek lange pijpen heb ik dus niet..(en om die te kopen voor 1 avondje??) Kan een rok ook?? Een strokenrok b.v. Die wijd uitstaat??? Of een petty-coat eronder? Heb ook wel een synthetische erg lange rok...
Kettingen?? (Heb er veel van, in welke styl?)
En voor man......van mijn vader kunnen we wel 'rare' ouderwetse blouse lenen. En misschien nog een broek met wijde pijpen. Kan sandalen erbij? En een leren koordje met haaietand? En dan een hemd eronder ofzo?
Voor mij...plateuzolen heb ik niet en krijg ik ook niet (of koop ik niet) kan slippers ook? Pumps? Of sandaalachtige hakken (punthak)? Of iets als klompen/kleppers??
groeten albana

Polly Shearman

Polly Shearman

01-07-2009 om 15:51

Flower power

wij hebben eens voor zo;n feest van die goedkope bloemen kettingen gekocht ( action) allemaal los gemaakt en met simpele pritt stift op spijkerbroeken geplakt, op de zijnaad en op de pijpen onder aan.
Bleven prima zitten, na het feestje konden ze er ook zo weer af, en de pritt ging er in de was gewoon weer uit.
groet, polly

Abba

Kijk gewoon op YouTube naar een paar Abbanummers, dan herinner je het je wel weer.

reina

reina

02-07-2009 om 06:32

Ik liep in de jaren '70 met superstrakke spijkerbroeken, liefst met wat bloemetjes erop geborduurd. T-shirt erboven of, als het heet was blote buikentopjes of een boerenzakdoek als topje omgeknoopt. .
Wijde pijpen waren in mijn omgeving zeer not-done
Jongens liepen ook met spijkerbroeken met strakke pijpen met daarboven bijv. een tie-and-dye t-shirt. Teenslippers waren altijd goed of sandalen met van die veters om je benen ( zag je een paar jaar geleden ook weer)
Ook sjaals, om je nek of om je hoofd, mochten

Comedy central

Schakel vannacht even naar Comedy Central 'That 70-s Show'. Inspireert ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.