Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jahaaa! mijn meubelmaker-salontafel is er!

Weten jullie nog dat ik er een paar maanden terug een draadje aan gewijd had? Over mensen met ervaring met meubelmakers? Nou, we hadden er een gevonden (gewoon via internet) die op basis van onze globale wensen een paar prachtige concepten had, en sinds een half uur staat onze spiksplinternieuwe unieke tafel eindelijk in de woonkamer. Ik vond het een mooie ervaring. De prijs was uiteindelijk best OK, het eindresultaat prachtig, en het was super om alles zelf te mogen uitzoeken. Van de exacte maat, hoogte, afwerking,noem maar op tot en met hoeveel tekening we wilden in het hout voor het bovenblad. En het was bijzonder om te zien hoe iemand met zoveel liefde en toewijding iets produceert. We zijn zelfs nog bij hem in de werkplaats geweest, hebben het ruwe hout gezien waaruit de planken zijn gehaald voor onze tafel, weten wanneer en waar het gekapt is, en noem maar op. Echt mooi!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

11-02-2011 om 15:39

Nieuwgierig

Heb je een foto? Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent. Lijkt me super om zoiets helemaal zelf te ontwerpen en te laten maken. Fijn dat het dan ook net zo mooi is geworden als je wilde.

Hibiscus

IngridT

IngridT

11-02-2011 om 16:25 Topicstarter

Hibiscus....foto....

Meubelmaker was zelf ook erg tevreden over het resultaat & had een professionele fotograaf foto's laten maken van de tafel. Ze staan nog niet op zijn site, maar wel op die van de fotograaf...

http://www.michellesfotoblog.blogspot.com/

Mooi he?

Ingrid (erg tevreden)

Mooi!

let u vooral op de uitroeptekens! prachtige tafel, Ingrid! (leuk blog ook )

Nou ja!

had ik me vijf uitroeptekens boven de posting gezet..veni vidi foetsie!?

Sancy

Sancy

11-02-2011 om 17:21

Ingridt

Het is niet mijn smaak, vanwege het glas. Maar ik kan objecten erg waarderen in al hun mooiheid zonder dat het mijn smaak moet zijn. Dus ik kan niet anders dan zeggen:
Wauw!!!! ☺

Sancy

Sancy

11-02-2011 om 17:23

Nou ja zeg

mooiheid? Waarom zeg ik niet gewoon schoonheid?

Massi Nissa

Massi Nissa

11-02-2011 om 17:27

Prachtig

Ik deel de mening van de fotografe: hij zou hier ook niet misstaan (nou ja, ik zou er een nieuwe bank bij moeten kopen, haha). Mooie strakke tafel en toch speels. Knap ontwerp.
Groetjes
Massi

Hibiscus

Hibiscus

11-02-2011 om 17:35

Heel mooi

Ik vind hem prachtig Ingrid, dat hebben jullie mooi gedaan.

En het fijne is als je iets laat maken bij een meubelmaker, dar je weet dat je kwaliteit koopt. En mocht er iets mis gaan, kun je vast bij hem terecht.

Hibiscus

NaShA

NaShA

11-02-2011 om 19:14

Ingrid

ik hou niet van glas in huis (traumaatje) maar ik vind hem om te zien prachtig.

Petr@

Petr@

11-02-2011 om 20:47

Wow!

Hij zou hier ook niet misstaan!
Schitterende tafel!

ishtar

ishtar

11-02-2011 om 20:56

Mien(ot)

als je een punt achter al je uitroeptekens zet blijven ze staan.
Ingrid, mooie tafel!

Margriet*

Margriet*

11-02-2011 om 21:12

Het is niet mijn stijl (ik houd niet van hout/glas gecombineerd) maar het is wel mooi om te zien hoe je van ontwerp tot uitvoering komt. Ik vind de houtsoort wel mooi (wat voor hout is het?), maar dat komt ook omdat wij van hetzelfde hout een oude salontafel hebben (erfstuk uit de jaren 20/30) waarvan ik nu zie dat hij wel een olie beurt nodig heeft (er is een kale plek waar de olie direct in een stapel tijdschriften is getrokken, daar staat nu een schaal op )

Puck

Puck

11-02-2011 om 22:06

Gaaf

Ik vind 'm heel gaaf. In combinatie met je nieuwe bank. 't Wordt tijd dat we weer eens naar je buuf gaan (eerst vriezer leeg) dan kom ik 'm graag in het echt bewonderen.

Bennikki

Bennikki

11-02-2011 om 23:02

Mooi gemaakt

en mooi ontworpen ook. Vakwerk, ik zit eraan te denken deze man te vragen onze eettafel te ontwerpen, het lijkt me prachtig om een echte vakman aan het werk te zien. Is ie erg duur Ingrid?
Bennikki

Monet

Monet

12-02-2011 om 12:53

Super!

Hij is echt prachtig! Hier hebben we ook een meubel, gemaakt door een dierbare vriend van ons, geen professionele meubelmaker, maar het door hem gemaakte tv meubel in zwart hoogglans is zeker van dezelfde kwaliteit als de duurgekochte andere zwarte hoogglanskasten.
Dus een heel handige vriend zwart betalen maakt de prijs van een meubel, geheel op maat en naar eigen wens, heel leuk

IngridT

IngridT

12-02-2011 om 14:56 Topicstarter

Bennikki, margriet, iedereen..

Leuk, al die enthousiaste reacties!

Margriet...het is notenhout. Prachtige kleurschakeringen & nerven.

Benikki...ik vond de prijs uiteindelijk meevallen. Het ligt natuurlijk ook erg aan de materialen die je kiest (notenhout is nogal prijzig, dat had een stuk goedkoper gekund) maar laat ik het zo zeggen....bij meubelzaken in de regio's hebben we tafels gezien in dezelfde prijsklasse als wat we nu betaald hebben, maar die waren dan net niet wat we eigenlijk wilden....

Overigens heb ik zitten uitrekenen dat je van zo'n vak als meubelmaker niet erg rijk wordt volgens mij. Ontwerper heeft minstens een uur met me gebeld om over wensen te praten. Heeft 2 concepten geschetst. Is bij onsds op bezoek geweest (30 km enkele reis, 2 uur praten, meten en kijken naar hout en glas-stalen). Heeft daarna de eindschets helemaal uitgewerkt tot een gedetailleerd design. Zelf ruw hout uitgezocht en ingekocht, planken eruit geschaafd, allerlei onderdelen (metalen fliebertjes om glas & hout te bevestigen) ontworpen & laten maken, hele tafel uiteindelijk gemaakt & afgewerkt, ons nog een keer een uur rondgeleid in zijn werkplaats, en daarna de tafel ook nog afgeleverd & gemonteerd. Ik vond het verbazingwekkend .

Ingrid

Mayte*

Mayte*

12-02-2011 om 15:14

Wat een mooie tafel en een mooi verhaal

Fijn dit soort meubelstukken met een eigen verhaal, zeker als ze met zoveel liefde zijn ontstaan. Daar kijk je altijd met voldoening naar, lijkt me.
Ik vind hem ook erg mooi staan in de woonkamer van de meubelmaker zelf. Grote kans dat hij er ook nog eentje voor zichzelf gaat maken!

Maatwerk en ambacht is geweldig

ik kan iedereen aanbevelen meubels, interieurobjecten kunst, verbouwingen bij een echte ontwerper of producerend kunstenaar te laten maken.

Het proces is heel gaaf, het eind resultaat nog meer, en echte kwaliteit gaat generaties mee.

Fiorucci

Fiorucci

13-02-2011 om 07:52

Manda

Oh dat ben ik zo met je eens, maar mijn portemonnee denkt daar zo anders over!)
Ik heb wel een prachtige kast van Pander op de kop getikt, via mp.

wendelien

wendelien

13-02-2011 om 18:25

Ach wat leuk

Zo hebben wij uiteindelijk ook onze keuken laten maken door zeer bevlogen timmermannen. De deurtjes en ladenfronten voor onder het werkblad hebben ze zelf gefineerd met notenhout. De vlam van het hout loopt door over de ladenfrontjes. We hadden daar niet om gevraagd, gewoon niet bij stilgestaan. Ik raak er na ruim zes jaar nog steeds ontroerd van. Die bevlogenheid en dat enthousiasme vind ik geweldig.

IngridT

IngridT

13-02-2011 om 21:47 Topicstarter

Wendelien...

Hier idem. Ik heb het hem zien doen bij het monteren. De tafelpoten waren zeg maar 'in stukken' (wegens glasplaat halverwege), en hij zat net zo lang te puzzelen met de onderste stukjes poot tot alle nerven weer keurig doorliepen. Hij heeft zelfs (vertelde hij) met de planken voor het bovenbled lopen kwartetten tot ie de tekening het mooist 'in balans' vond. Ja, we hebben het nog nooit eerder gedaaan, iets laten maken bij een meubelmaker, maar alleen het simpele feit dat je WEET met hoeveel aandacht het gemaakt is maakt het al bijzonder. Even los van het feit dat het natuurlijk een prachtige tafel is...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.