Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

linda bakker

linda bakker

25-05-2010 om 10:50

Italiaanse hapjes kinderverjaardag

Hoi , mijn zoon wordt zaterdag 7 jaar en iedereen blijft altijd gezellig eten! Nu leek het me leuk en makkelijk om het in het itaiaans te doen. Maak een lasagne, pizzaatjes en spagetti bolognese. Iemand nog een leuk idee? Iets met kip ofzo? En iets lekkers met stokbrood? Of gebak!
Ik hoor het graag!
Groetjes Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@linda

pasta salade? minestrone soep ?

Guinevere

Guinevere

25-05-2010 om 12:07

Crostini

Ja, crostini maken van een oud stokbroodje? Lasagne, spaghetti én pizza's lijken mij persoonlijk trouwens een beetje veel worden.

Julia64

Julia64

25-05-2010 om 13:35

Toevallig

He, wat een toeval, mijn zoon wordt over 2 weken 9 jaar en ook ik was van plan om dit jaar eens een italiaans thema te "doen".
Tot nog toe heb ik op mijn lijstje:
- gehaktballetjes in tomatensaus (uit een boek van Sylvia Witteman, ziet er supersimpel en lekker uit)
- italiaanse aardappelsalade volgens dit recept:
http://www.smulweb.nl/koken/recepten/detail.php?recept=1018799 (gisteren al gemaakt om voor te proeven, lekker! Alleen had ik de aardappelen gekookt ipv in de oven, en ik had er nog beetgare sperziebonen doorheengedaan).
- tomaat mozzarella basilicum salade
- ciabattabrood met verschillende italiaanse kaasjes vd markt en kruidenboter of knoflooksaus
- rauwe (pastrami)ham met meloen.

Tips voor Italiaanse zoetigheid heb ik niet, of je moet tiramisu gaan maken. Wel lekker! (maar ik weet niet om welke hoeveelheden het gaat?).

Ben benieuwd of er nog meer suggesties komen!

Gebak en hapjes

Italiaans gebak; hét italiaanse gebak is Torta della nonna; een taart van sinaasappelcustard met pijnboompitten. Mmmmmmm en hier te vinden:
http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&sorteer=beoordeling&query=torta+della+nonna&fingredient1=&fingredient2=&fingredient3=&fingredient4=&keuken_id=&bereidingstechniek_id=&moment_id=&bereidingstijd_id=&gebeurtenis_id=&smaak_id=&submit=Zoek+recept

Ik heb ook wel eens tiramisu gemaakt met extra gelatine en toen in een cake vorm laten opstijven Je kon toen plakjes afsnijden met de echte tiramisu smaak. Ook een idee?

Wat ook kinderen lekker vinden is een spiesje met mozarella bolletjes en kerstomaatjes afgewisseld en daar nog basilicum blaadjes tussen. Perele heten die kleine mozzarella bolletjes geloof ik.
Heel italiaans zijn de crostini's, al genoemd maar met diverse smeerseltjes. Heel lekker vind ik paté van kippenlevertjes, kort gekookt en dan gepureerd met room, boter armagnac en wat peper en zout en thijm. En de crostini's maak je van (oud) stokbrood in schijfjes en dat even roosteren in een koekenpan met wat olijfolie. Kun je van te voren doen.
Trouwens vers italiaans brood met een goede olijfolie om in te dopen is werkelijk subliem!
Italianen hebben het tafelen bijna uitgevonden, dus keus genoeg! Lees de zilveren lepel maar eens.

Dorry

Laminaat

Laminaat

26-05-2010 om 09:25

Ijs natuurlijk!

Italiaans ijs dan. En qua kip: Toscaanse kip. Of kip met pesto.
Laminaat

Bastet

Bastet

26-05-2010 om 10:41

Gewoon

Gewoon stokbrood of ciabatta's met kruidenboter,dat krijg je in italiaanse restaurants ook geserveerd bij de gerechten die je al noemt.En veel plezier!)
Ik denk dat ik ook iets dergelijks organiseer voor mijn zoons 18e verjaardag.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.