Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Is de kringloopwinkel zo kieskeurig?

Ben helemaal verbaasd. We hebben hier een prachtige oude houten tafel staan. Massief, vakwerk, tijdloos model. Omdat we even geen zin hadden in marktplaatsgedoe hadden we de kringloopwinkel gebeld of ze hem wilden. Die kwamen vanochtend langs. Wat schetst mijn verbazing...de 2 ophaal-mannen werpen 1 blik op de tafel & melden doodleuk dat het tafelblad niet egaal genoeg is van kleur. Ja, wat wil je...een tafel van echt oud hout...natuurlijk heeft die wat gebruikssporen. Wordt ie alleen maar mooier van. En de kringloopwinkel is toch voor 2e hands spullen? Jemig, zijn de bankstellen die ze daar neerzetten ook als nieuw of zo? Ik was echt verbijsterd.

Eind vh verhaal: de tafel staat nog steeds hier. Ze namen hem niet mee.

Hebben wij nou zo'n kieskeurige kringloop? Of is dit normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

07-06-2011 om 11:40

Wat idioot!

Ik zou 'm op gratisoptehalen.nl of gratisaftehalen.nl zetten, de kans is groot dat je dan iemand treft die er oprecht blij mee is!

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2011 om 11:54

Ik heb dit ook wel eens gehad.
Je kan hem ook op marktplaats aanbieden en dan gratis, of voor het symbolische bedrag van 1 euro. Dan issie zo weg, mijn ervaring bij gratis op te halen is dat ze het uiteindelijk niet ophalen

Of heb je een open haard?

koentje

koentje

07-06-2011 om 12:11

Nee,

dat schijnt gebruikelijk te zijn. Ik wilde ook een bank laten ophalen, maar het was ze te min!

Gratisoptehalen werkt hier prima

vaak ook leuke reacties en bedankjes.

Ingrid, jouw tafel is wschl niet de kleinste en de kringloop moet rekening houden met een nagestreefde doorloopsnelheid. Die tafel neemt veel ruimte in beslag.

Ik denk dat je gewoon kunt concluderen dat jouw tafel te veel risico voor ze is. Hun klandizie is misschien meer van het strakke glimmende. Of whatever. Daar kom je toch niet achter.

www.gratisoptehalen.nl..... ik zou het echt doen!

soepstengel

soepstengel

07-06-2011 om 12:47

Hier ook

we hadden toen een 150cm bed van zoon, zelf gemaakt, echt mooi en degelijk maar ze wilden t niet wnat het was geverfd...ja das meestal bij een brandweerbed?
Ook ons ledikant wilden ze neit aleen de matrassen, wat ik dus weer niet snapten want die waren 210cm!

IngridT

IngridT

07-06-2011 om 13:10 Topicstarter

Nou, geregeld.

Heb hem zowel op gratis op te halen als op marktplaats gezet. Vind het gewoon zonde om hem naar de stort te brengen. Wel sip hoor, dat het klaarblijkelijk elders ook zo gaat, en dat er voor zoveel goede spullen klaarblijkelijk geen markt is. Nou ja, doe ik zelf natuurlijk ook aan mee door een nieuwe tafel te laten maken omdat die beter bij de nieuwe bank past. Anyway, we zullen zien...

Ingrid (enne Beuk, het ging om een salontafel, dus de ruimte kan het niet geweest zijn denk ik...)

Rieke

Rieke

07-06-2011 om 13:14

Te min

Ja dat ken ik. Wij hadden een blauw hoekbankje, mooi model voor een studentenkamer. Zonde voor de stort. Wilde de kringloop niet meenemen. Nou hebben wij 2 kringlopen in de stad, een chique en een gewone zeg maar, en de tweede was er wel blij mee.

Puck

Puck

07-06-2011 om 14:04

Ingrid

Salontafel? Ik weet niet precies meer hoe hij eruit ziet maar misschien heb ik wel interesse. Ik ga je advertentie even opzoeken en dan mail ik je wel.

IngridT

IngridT

07-06-2011 om 14:12 Topicstarter

Lol puck. ...

kan niet missen....je hebt hem vast zo gevonden...(met een stukje nieuwe bank op de achtergrond)

Laat maar weten!

Ingrid

Hier ook!

een paar jaar geleden bracht ik een prachtig servies, koppen en schotels van Douwe Egberts naar de kringloop en dat werd al in de containter geflik... toen ik nog niet was ingestapt in de auto.
Echt schandalig. Ik kijk dus voortaan wel beter uit dan daar mn spullen naartoe te brengen.

Puck

Puck

07-06-2011 om 14:35

Ingrid

Tuurlijk had ik m zo gevonden . Ik ga vanavond even met Puckman in conclaaf, je hoort van me.

IngridT

IngridT

07-06-2011 om 14:41 Topicstarter

Eehm puck...

Ik zet je op 1, OK? Maar ik heb m'n eerste gegadigde al in de mailbox via gratis op te halen, dus laat je wel even iets weten vanavond?!

Ingrid

Het verbaast me

aan de ene kant. Ik liep vanmiddag nog in een kringloopwinkel en vond dat er juist opvallend veel troep stond qua meubels voor belachelijk hoge prijzen. idem dito voor glaswerk en aardewerk.
Aan de andere kant heb ik zelf op marktplaats een overbodig (ook handgemaakt) blankeiken salontafeltje proberen te verkopen voor 25 euro. Toch niet echt duur dacht ik, maar geen gegadigden. Nou ja, blijft ie nog maar even staan.

Puck

Puck

07-06-2011 om 15:15

Ideaal draadje dit

Draadje komt op precies het juiste moment. Behalver dat het me misschien een tafel oplevert ruimt het ook mijn zolder op.
Puckman heeft net gisteren de aanhangwagen meegenomen om vol te laden met dingen die naar de vuilstort kunnen. Op zolder staan ook veel dingen die best naar de kringloopwinkel zouden kunnen, maar waar ik eigenlijk geen zin in heb om het te brengen (en dus blijft het lang staan). Als ik dan hier hoor dat ze zo kieskeurig zijn dan zet ik al die spullen vanavond mooi zonder schuldgevoel op de aanhanger. Opgeruimd staat netjes.
Ingrid, ik laat het je zo spoedig mogelijk weten.

Eerst informeren

Ik vind het niet raar dat kringloopwinjels kieskeurig zijn. De ruimte is beperkt en ze weten wat hun klanten zoeken. Ze moeten de spullen vlot kunnen doorverkopen.

Dus eerst informeren naar de richtlijnen, zoals een ander hier al meldde is de ene kringloopwinkel kwaliteitsgerichter dan de ander, kennelijk.

Jammer van dat servies!

Rieke

Rieke

07-06-2011 om 16:12

Bromvlieg

Je hebt wel gelijk, de chique kringloop bij ons is ook degene waar ik vaak slaag voor leuke koopjes; o.a mahoniehouten kasten en tafel. Dat is bij die andere niet te vinden. En de doorstroom van spullen is groot.

De gewonere kringloop bij ons draait op vrijwilligers en de winst gaat naar een goed doel, en de mooiere kringloop fungeert ook als soc. werkplaats, en de eigenaar moet in zijn eigen onderhoud voorzien dmv zijn winkel. Dus wel een verschil.

Hier ook

Onze vorige bank en een houten stoel wilden ze ook niet meenemen, hun magazijn stond vol met leren spullen die beter verkochten.
Ingrid en Puck, mag ik alvast als tweede op de wachtlijst?

IngridT

IngridT

07-06-2011 om 16:39 Topicstarter

Genista....

Op welke wachtlijst wil je? Voor mijn tafel? Of voor Puck's zolderinventaris? Ksnaphetnietmeerhelemaalgeloofik. Of heb je mijn advertentie ook stiekem opgezocht?

Ingrid (zometeen word ik nog doorgestuurd naar vraag & aanbod!)

Je tafel

Maar zet me er maar niet op... Hij is weliswaar prachtig, maar toch een slagje te groot bij ons.

IngridT

IngridT

07-06-2011 om 22:35 Topicstarter

Manmanman

Ik ben platgemaild & gebeld. Heb de advertentie maar snel weer verwijderd. Mocht gegadigde 1 het af laten weeten, dan heb ik nog een hele horde achter de hand.

Goeie tip dat gratis op te halen!

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

08-06-2011 om 07:59

Ingrid

Graag gedaan! Zo was iemand ooit diepgelukkig met mijn niet te tillen betonnen parasolstandaard, bekleed met kiezels waar ik mijn teen steeds aan openhaalde...

Fiorucci

Fiorucci

08-06-2011 om 15:16

Pelle

Omdat sommigen zelfs geen tientje kunnen missen....

Gratisoptehalen

Zojuist de oude tv (tja, een man in huis, die vond dat er een nieuwe moest komen ) weggedaan via gratisoptehalen.
Wel het volgende probleem gesignaleerd. Binnen een dag drie reacties. Ik meld de eerste dat hij m kan komen, de andere twee dat er een eerdere gegadigde is. Nummer 1 neemt eerst geen, na rappel alsnog contact op maar laat uiteindelijk toch niks meer van zich horen. Nummer twee benaderd - inmiddels waren er nog meer reacties bijgekomen. Die reageerde na twee dagen dat hij al voorzien was. Toen nummer 3, weer een paar dagen geen gehoor en toen ben ik niet naar nummer 4 gegaan maar meteen naar de reactie die het laatst was binnengekomen (een week na plaatsing), en die mensen hebben m nu opgehaald.

Marktplaats heb ik niet eens geprobeerd, het wemelt daar van de tv's. En grofvuil stond me tegen, het ding was nog goed.

Groeten,

Temet

Pelle

Ja, tot die conclusie was ik ook gekomen, dat ik gewoon een einddatum moet noemen.

Andere mogelijkheid zou zijn mijn mobiele nummer in de advertentie op te nemen, maar daar ben ik wat huiverig voor.

Groeten,

Temet

Temet (o.t.)

Ik dacht dat dit toch echt advocaten-maniertjes zijn, die Pelle je nu aan de hand doet? Stond je even op de privé-stand?

Rodebeuk (ot)

Inderdaad. Ik probeer de beroepsdeformatie binnen de perken te houden.

Maar de volgende keer ga ik strooien met fatale termijnen

Groeten,

Temet

Relithe

Relithe

12-06-2011 om 23:27

Ze zijn gek bij de kringloop

Ik had jaren geleden een prachtige grenen tafel met rieten stoelen erbij, wel wat gebruikerssporen maar op marktplaats werden ze zo verkocht.
De kringloopwinkel wou ze echter niet hebben vanwege de gebruikerssporen.
Ik bel ze dus noooooit weer want ik vind dit zo irritant.

Hier ook maf ja

Paar jaar terug, het huis van mijn ouders moest leeg. Diverse meubels, wasmachine etc. op Marktplaats etc. gezet, voor sommige dingen nog een tientje ofzo gevangen, maar als ze het gratis wilden mocht het ook want dat huis MOEST leeg.
Alleen 1 mooie leunstoel, vrij nieuw nog en er mankeerde niets aan, die kregen we maar niet de deur uit. Uiteindelijk kwam op de laatste dag de kringloop kijken. Trokken hun neus op want 'te ouderwets'. Huh??? Het ding was amper een jaar of 3 oud en echt geen ouderwetse opastoel ofzo. Maar goed, ze namen hem niet mee.
Aangezien het de laatste dag was en de kopers het huis beslist leeg opgeleverd wilden hebben (en die deden al moeilijk over andere zaken dus ik had geen zin in verder gedoe) heb ik een familielid gebeld en zijn we samen die prima stoel op de stort gaan gooien. Dóódzonde, maar wat moest ik anders.
Zo jammer. En weet je, het zou me niet eens verbazen als ie bij de stort achter onze rug weer uit die container was gevist.
Doorloopsnelheid of niet, ik ben bij dezelfde kringloop wel eens binnen geweest en als je dan ziet wat voor ouwe troep daar altijd ligt, echt van dat jaren '70 rommelmarktspul en dingen die je niet zou willen hebben al kreeg je er geld bij, dan begrijp ik er geen jota van dat ze een prima meubelstuk niet meenemen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.