Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

09-07-2009 om 17:52

Ipod in auto

Ik wil graag mijn ipod in de auto beluisteren. Daar zijn verschillende systemen voor heb ik al begrepen. Wat gebruiken jullie en hoe bevalt dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

09-07-2009 om 19:29

Dit wil je zeker niet horen..

Een I-pod in de auto terwijl je de auto bestuurt is gevaarlijk. Je hoort geen verkeersgeluiden, waar je toch afhankelijk van bent tijdens het rijden. Bij een cd-speler in de auto hoor je wel die geluiden. Maar bij een I-pod niet.
Ook vind ik fietsers met I-pods aan hun oren ook erg gevaarlijk. Horen (en daardoor zien) vergaat!
Het gebeurt wel eens dat ik iemand wil aanspreken die oordoppen in zijn oren had. Hij hoorde mij dan helemaal niet. Ik moet dan allerlei gebaren maken om mezelf dan in beeld te krijgen..
Mijn advies is: niet doen als je een auto of fiets bestuurt.

Lynna

Lynna

09-07-2009 om 19:52

Monique

Hallo Monique, je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik wil juist de ipod niet in mijn oren. Aansluiten dus op de radio en daar zijn verschillende systemen voor. Een vriendin van mij heeft Griffin, maar dat geeft toch niet zo'n goed geluid. Daarom hoop ik op ervaringen van anderen.

Petr@

Petr@

09-07-2009 om 20:01

Parrot?

Niet alleen om je I-pod af te kunnen luisteren, maar ook om handsfree te kunnen bellen.
Mijn man had deze in zijn auto en was zeer tevreden, zeker over het geluid! (Helaas is de auto gestolen en de parrot gevlogen...)

gr.
Petr@

Tijgeroog

Tijgeroog

09-07-2009 om 20:02

Fm transmitter

Wij hebben een FM transmitter en dat bevalt prima.

Inge M

Inge M

09-07-2009 om 20:06

De fm transmitter bevalt hier niet

We hebben er al twee uitgeprobeerd en we krijgen vooral storing. Wel jammer want het systeem leek me ideaal.
De eerste versie heeft overigens een half jaar wel gewerkt maar daarna niet meer. Dit was een goedkope versie van de Blokker.
De tweede versie was een stuk duurder maar die heeft in onze auto nooit naar behoren gefunctioneerd.
Parrot ken ik niet.

Monique D*

Monique D*

09-07-2009 om 21:04

Dat is prima!

Oke, ik luister ook de liedjes op mijn Ipod als ik achter de pc zit. Het is dan aangesloten op de pc. Het zou ideaal zijn als je het ook in de auto kan luisteren
Er zou in deze moderne tijd mogelijk moeten zijn de I-pod liedjes via de versterker in de auto te beluisteren. Ik ben benieuwd en zal deze draad volgen.
Groetjes van Monique, wier auto alleen beschikt over een radio en cassetterecorder en GEEN cd-speler! Ik ben wel van plan om een cd-speler aan te schaffen en ben benieuwd naar een versterker of systeem om de I-pod in de auto aan te sluiten.

Voor monique

wij hebben gewoon zo'n casettebandje met een snoertje waar je de Ipod op aansluit. Het geeft wel wat gebrom, maar als je de motor aanzet (van onze auto in elk geval) merk je dat neit meer. Kostte volgens mij 1 of 2 pond, ik vind het ideaal!

tonny

tonny

09-07-2009 om 22:57

Nee, niet doen

niet in de auto, ook niet op de fiets, zéker niet in twee oren! Je sluit je veel te veel af van het verkeer om je heen!

tonny

denny

denny

09-07-2009 om 23:02

Autoradio

Hier een autoradio met bluetooth voor het handsfree bellen een aansluit kabel voor een I-pod/mp3 speler.

Werkt goed.

Monique D*

Monique D*

10-07-2009 om 01:50

Tonny, geen oordopjes

Ik dacht ook dat het om een I-pod met oordopjes ging, maar deze draad gaat over de vraag hoe men een I-pod aan een versterker of boxen in de auto aansluit. Dus geen oordopjes in de oren tijdens het rijden!

Monique D*

Monique D*

10-07-2009 om 01:59

Kroet-28, ook een frontje?

Heb jij ook zo'n frontje dat je eraf kan halen? Dan moet ik nog zo'n snoertje hebben dat in dat frontje past èn in de I-pod. Ik heb wel een snoertje dat bij de I-pod hoort, maar dat heeft een usb-aansluiting voor de pc en dat heeft mijn frontje niet.
Ik zou het leuk vinden als ik mijn I-pod in de auto kan aansluiten, want mijn cassettebandjes zijn al grijs gedraaid en ze worden naar mijn weten niet meer verkocht!
Wat bedoel je met Pond? Woon je in Engeland?

Aux in

Wij hebben een autoradio met een Aux In aansluiting. Een klein, rond gaatje, van dezelfde grootte als de koptelefoonaansluiting van je Ipod. En dus een snoertje met aan 2 kanten zo'n zelfde stekkertje als aan je koptelefoon zit. Ipod verbinden met autoradio dmw snoertje, autoradio op Aux In zetten, en prima luisteren!
Manlief had ook een fm-transmitter gekregen een keer, maar dat werkt niet goed bij ons. Te veel ruis, te veel moeite om een goede frequentie te vinden.
Op deze site http://www.kieskeurig.nl/autoradio kun je bij uitgebreid zoeken instellen op Aux In: ja - dan zie je leverbare modellen. Moet je wel een nieuwe autoradio willen kopen natuurlijk...

Caroro

Zelfde als caroro

Een snoertje van Ipod naar autoradio. Werkt perfect, geen gebrom of storing o.i.d. Snoertje kan je gewoon bij Hallfords o.i.d. kopen. Gr Suus

Monique

pond - ja engeland, sorry.
heb wel frontje, maar een kleintje, dus niet de hele apparaat voorkant eraf.
Dit is wat ik bedoel:
http://www.iworld.co.uk/c/iPod_Cassette_Adapters.htm

je stopt het bandje in je casette recorder, maar het snoertje hangt er nog uit. Aan het uiteinde van het snoertje zit een stekkertje en dat gaat in de koptelefoon aansluiting van de ipod. snap je het nog?

Je kunt de ipod dan niet opladen, maar wel laten spelen. voor opladen heb ik dan weer dit dingetje gekocht:
http://cgi.ebay.co.uk/4-in-1-triple-car-charger-socket-USB-adapter-mp3-pda_W0QQitemZ300323806832QQcmdZViewItem
(en baal nu dat ik gisteren 2 pond meer heb betaald. zucht)
Leek me toch handig voor de vakantie om te kunnen opladen (en tegelijkertijd de sateliet navgatie gebruiken)
Het is dus niet erg geavanceerd, en als je echt goed geluid wil moet je het niet doen, maar zoals ik zei, met het geluid van de automotor erbij heb ik er weinig last van dat het een beetje bromt.

Monique D*

Monique D*

10-07-2009 om 15:36

Kroet-28, cassettebandje

Als ik het goed begrijp is dat cassettebandje alleen voor om de I-pod te laten spelen? Het is een soort adapter?

Monique

ja dat klopt. he soms kan het zo simpel zijn als je op het goede woord (adapter) kunt komen )

tonny

tonny

10-07-2009 om 22:08

Aha, geen oordopjes

sorry, ik had de reacties waarin dat duidelijk werd nog niet gelezen.

tonny

Lynna

Lynna

15-07-2009 om 07:33

Gekocht

Ik heb een apparaatje van Belkin gekocht en dat lijkt heel eenvoudig te werken. Nu nog een lege frequentie zoeken op de radio

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.