Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inzetkast

Wie heeft ervaring met een inzetkast in een diepe kast onder de trap?

Het lijkt zo handig, maar is het dat ook echt?

De link: www.inzetkast.nl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

18-06-2010 om 21:13

Ben benieuwd

Want het lijkt mij ook wel wat zeg.. En eigenlijk niet eens zo heel duur..

Puck

Puck

18-06-2010 om 22:10

Uitvallen?

Volgens mij valt er val alles uit als je de kast open doet, al zeggen ze op de website van niet: "Omdat de kast bewust open en dicht wordt gedraaid, zal er niets uit vallen, er hoeven dus geen relinkjes te worden aangebracht."
Geen idee wat ik me voor moet stellen bij open en dicht draaien, maar erg overtuigend vind ik dit niet.

Nowee

Nowee

18-06-2010 om 23:05 Topicstarter

Ja, dat had ik dus ook

Ik kan best die kast wel bewust open en dicht doen, maar kunnen de kinderen dat ook? Aan de andere kant, stel dat alles er uit stort, nou dan zet ik er relinkjes op, heb ik toch wel mijn trapkast heel erg goed benut.

Nowee

Nowee

18-06-2010 om 23:06 Topicstarter

dat staat wel raar, natuurlijk KUNNEN de kinderen technisch gesproken best die kast bewust open en dicht doen (behalve de jongste dan), maar dat doen ze natuurlijk echt niet.

Ineke P.

Ineke P.

19-06-2010 om 15:26

Doen!

Ik heb die inzetkast dus in mijn trapkast laten maken. IDEAAL. De kast is niet duur. Je geeft de maten tussen de kozijnen op en dan komt meneer van der Ven hem bij je thuis afmaken en monteren. Hier moest er dus een hoekje uitgehaald worden ivm de traptreden. Het was zo klaar.
En dan het hebben van zo'n kast. Zo fijn die ekstra bergruimte. Het is verbazend hoe vol je die planken kunt stouwen terwijl hij toch zeer makkelijk open blijft draaien en nee er valt nagenoeg nooit iets uit. Ook niet als je niet oplettende en onbesuisde pubers hebt.Achter de inzetkast heb ik nog een prima bergruimte over waar ik goed bij kan.

Nowee

Nowee

19-06-2010 om 23:07 Topicstarter

Pelle

Die kast kost 165 euro (voor een breedte van 64 cm) en voor 25 euro komen ze hem plaatsen. Als we ertoe besluiten dan wil ik wel een wat bredere want de maat tussen de stijlen is 87 cm. Een bredere kost 200 euro.

In de ruimte erachter moeten gewoon spullen komen waar de kinderen inderdaad niets mee te maken hebben (naaidoos of zo). In het huis zit nog een soort bijkeuken waar we de tassen, schoenen, toiletpapier en zo makkelijk kwijt kunnen.

Ineke P.

Ineke P.

19-06-2010 om 23:16

De ruimte eachter

de ruimte erachter wordt hier dagelijks meermalen bezocht, maar echt,dat is geen enkel probleem hoor. Het is niet zwaar en er valt niks uit je inzetkast. echt niet.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-06-2010 om 12:08

Doen!

Mijn zwager heeft ze in het hele huis (kantoor, slaapkamers etc) laten plaatsen waar er ruimte was voor extra diepe kasten, en hij is er wild enthousiast over. Voorin de spullen die je vaak pakt, en achterin de spullen die je niet vaak nodig hebt (winterkleding enzo). Erg stevig, en draait echt niet zomaar plotseling als de kinderen er een zwiep aan geven.
Marjoleine

Kari1

Kari1

20-06-2010 om 15:42

Hmmmm

Als ik zo naar het plaatje kijk dan vraag ik me af of het in onze trapkast zou passen. De trap heeft als draaipunt de ene stijl van de deur, en op een hoogte van 2 m (in de bovenhoek van de deur) zit daar een tree die onder 45 graden van de stijl wegloopt. Daar past geen kastdiepte. Bovendien loopt een trapkast naar links of rechts weg onder de trap. Als je zo'n draaikast in de deuropening zet dan wordt de doorgang om in dat stuk onder de trap te komen best smal, lijkt me ook niet heel handig.
In een diepe rechte kast zie ik de voordelen wel.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.