Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

23-07-2009 om 10:39

Invloed op inrichting kamers (6 en 4 jaar)

We gaan verhuizen naar nieuwbouw.
Nu ben ik op zoek naar leuke behangetjes e.d voor de kinderkamers met name. Ik wil 1 wand behangen met een mooie print of een foto behang of iets.
Ik wil de kinderen nadrukkelijk wel betrekken in de inrichting van hun eigen kamer EN tegelijkertijd wil ik dat het enigszins een tijdje mee kan. Dus ik wil geen behang van een disney prinses (zou mijn dochter zeker voor kiezen). Ik vind roze prima maar dan bijv een print van grote roze tulpen of iets dergelijks.

Na ja anyway hoe gaan jullie hiermee om?
neem jij 1 op 1 de wensen van kind over?
Doe je zelf een pre selectie waar ze uit kunnen kiezen?
Of doe beslis jij als ouder?

Hoe kan ik dit slim aanpakken?
Ben benieuwd naar ervaringen.
groet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

23-07-2009 om 10:49

Meedenken

Behang zou ik neutraal houden, als het om de Disneyprinses-liefhebster gaat, wel roze als ze dat mooi vindt. En dan verder beddengoed/kussens/vloerkleedje/lampje met haar heldinnen erop. Da's allemaal makkelijk te vervangen. Net als posters en van die grote stickers die je op de deur etc. kunt plakken.

succes ermee!

tonny

Guinevere

Guinevere

23-07-2009 om 13:45

Ging vanzelf

Wij hebben zoon bijna volledig de vrije hand gelaten bij het (laten) stofferen van zijn nieuwe kamer. Hij was toen 5 jaar overigens.
Wat hij heeft gekozen maakt ons jaloers, dat zouden wij ook wel op onze slaapkamer willen. Één klein wandje heeft wel een dino-print gekregen, maar geen kinderachtige dino's. De vloerbedekking en gordijnen heeft hij ook zelf gekozen, die zijn gewoon uit de volwassenencollectie. Precies wat hij zelf het mooiste vond. Het enige waar we wat sturing in hebben gegeven was dat hij niet aan de ene kant van de kamer bruin met groen nam en aan de andere kant blauw met rood. Het past nu aan alle kanten bij elkaar. Alles is nu groen/bruin/gebroken wit, effen, gestreept en in dinomotief.

Stickers

Hier voor bijna 4-jarige een neutrale verf en vloer gekozen (voor de toekomstige kamer), en hij mocht mee naar de interieurzaak om te kiezen welke stickers hij op zijn muur wilde: ridders, autootjes, piraten of dino's. Het werden de dino's.
Als de dinofase voorbij is kunnen die stickers er weer af en kan er desgewenst wat anders voor terugkomen.
Nog een dino-dekbedovertrek (Hema!) en dan komen we een flink eind, qua thema

Groeten,

Temet

Lies

Lies

23-07-2009 om 17:51

Meedenken

hoi
mijn dochters kregen vorig jaar allebei een nieuwe kamer in ons nieuwbouw huis en ze mochten allebei meedenken over de kamer. Nu heb ik 2 'echte' meiden, prinsessen en rokjes, dus ik hield mijn hart vast.

Mijn uitgangspunt was dat de muren gestucced waren zodat we ze eenvoudig konden verven. De kleur van de muur maakte me niet uit want een nieuwe kleur verf is een kwestie van een pot en een kwast halen, in een middag is die kamer weer anders. Vloer is in wit laminaat gedaan, meubels zijn ook wit/ white wash.

Jongste dochter wilde een roze prinsessenkamer. Ik heb met haar gewoon gesproken over de kamer, welke kleur en hoe het er uit moet zien. Daarna zelf de kleuren bij elkaar gezocht. Als ik haar de keuze geef komt ze idd met prinsessenbehang aan en is ze er niet af te brengen...eerder boos en teleurgesteld als ze dat niet krijgt en dat wilde ik voorkomen.
Oftewel, drie muren lichtroze en een muur hebben we samen knalroze geverfd (daarna was ook dochter knalroze maar ze vond het superleuk). Een lichtroze muur heeft nu ook glitters. De gordijnen hebben we effen roze, goedkoop in de aanbieding bij de hema. Nog wat prinsessenaccessoires die zo wegkunnen als ze uit de prinsessentijd is. Ik verwacht/hoop dat deze kamer iig zo'n 4 tot 5 jaar mee kan.

Oudste heeft samen met mij een leuk behang uitgezocht met bloemen in paars/turqoise. Het was niet echt mijn smaak maar het was acceptabel, heb ook diverse dingen afgekeurd Oudste was al wel zo ver dat ze ook kon accepteren dat bepaalde stalen werden afgekeurd en ze kon goed aangeven wat ze verder nog leuk vond.

Ook bij haar de overige 3 muren in dezelfde tint geverfd, kun je laten afstemmen op het papier. En wederom gordijnen in de aanbieding bij de hema, zelf gekozen daar hadden ze geen inspraak in (ze zou zonder probleem gele gordijnen kiezen bij het paars turqoise aargghhh). ook hier verwacht ik over een jaar of 4 het over te moeten verven maar dat vind ik niet zo'n probleem.

De basis (meubel, vloer) is wit, en de rest is erg kleurrijk maar eenvoudig aan te passen als ze ouder worden.

Lies

Maylise

Maylise

23-07-2009 om 19:59

Neutraal houden

Ik heb de kamers van mijn kinderen altijd neutraal gehouden. Dit ook omdat er hier in huis regelmatig van kamer is gewisseld of dat ze in verschillende combinaties een kamer deelden.
Dus neutrale vloerbedekking (op de hele eerste verdieping hetzelfde overigens, beige) en geen behang maar verf. Verf kan je makkelijker oververven mocht dat nodig zijn.
Verder neutrale rolgordijnen voor de ramen.

Verder mochten ze wel heel veel zelf bepalen. Bijvoorbeeld voor de ramen hangt ook zo'n rails dus ze mochten zelf de overgordijnen kiezen die ze wilden. Mijn jongste dochter heeft zo een aantal jaar my little pony gordijnen gehad.
Dekbed overtrek, kussens, losse vloerkleedjes, sprei/quilt, lampjes en zo mochten ze ook altijd vrij kiezen met de figuren die ze wilden en in de kleur die ze wilden.
Een behangrand vind ik prima. Dat is makkelijk te verwijderen. Verder muurstickers, posters en alles.

Echte thema kamers hadden ze sowieso niet. Bijvoorbeeld jongste dochter had naast haar my little pony gordijnen en quilt op bed ook posters van Beatrix Potter bijvoorbeeld. Het hoeft niet allemaal hetzelfde zijn. Zeker als meerdere kinderen een kamer delen krijg je toch vlug dat er van alles en nog wat inkomt.

Ik liet ze ook zelf kiezen welke verf ze op hun kamer wilden hoewel ik subtiel dat wel probeerde te beïnvloeden. Maar een muur is zo overgeverfd dus als de kleur na een paar jaar niet meer beviel dan konden ze weer voor wat anders kiezen.

Mijn jongste dochter heeft nu twee muren die gebroken wit zijn en twee die zachtroze zijn. Verder heeft ze veel kussen en spulltjes die ook wat roze zijn en veel met bloemetjes. Beetje landelijke stijl. Is leuk en staat goed bij de witte meubels. Mocht ze echter over twee jaar punk zijn dan is het zo weer veranderd.

Maylise

Hier

wij zijn ook net naar een nieuwbouwhuis gegaan. we hebben alle vloeren op de 1e verdieping hetzelfde gedaan. verder op elke kinderkamer 1 muur in een kleur geverfd. bij dochter van 5 was dat een paarse tint. heel leuk. gordijnen en kast neutraal (wit resp zilver). met prinsessen - posters -dekbed -prullaria is het een heel leuke kamer geworden. en een muur is gauw genoeg weer geverfd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.