Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 12:57

Internet, bellen en tv pakket?

Al heel snel gaan wij verhuizen, ontvangen de sleutel volgende week en hebben het plan om er halverwege december te gaan wonen.

Nou ben ik bezig met het omzetten van gas, water etc en vroeg mij af of het niet handig is om een alles in een pakket te nemen, als het gaat om internetten, bellen en tv.

Wie heeft zo`n pakket? En van welke aanbieder en bevalt het ook? Er is wel wat haast bij, want ik begreep dat het minimaal 1 maand gaat duren voordat de nieuwe aansluiting rond is.

Graag jullie ervaring, dank alvast.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ziggo

Wij hebben (digitale)tv, internet en bellen van Ziggo en we hebben er nooit problemen mee. Bevalt dus prima!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 14:52

Ex piekerdepiek

Hier ben ik weer
Als je bij een kabelmaatschappij wilt ben je gebonden aan de maatschappij die bij jou de rechten heeft. Daar moet je dus even naar kijken. Op de website kun je een postcodecheck doen. Alles in 1 is meestal voordeliger dan het over losse abonnementen te verspreiden en bij sommigen zit er bij zo'n alles in 1 combinatie ook een aantrekkelijk aanbod.
Waarschijnlijk ten overvloede..je weet neem ik aan dat de televisie niet meer ondergebracht is bij energiebedrijven toch? Er zijn namelijk nog steeds mensen die denken dat tv onder Essent valt oid en dat is al jaren niet meer zo.
Voor zover mijn kennis gaat is het voor een compleet pakket wel belangrijk dat je je op tijd aanmeldt. Dit in verband met de tijd die het nodig heeft om alles te verzenden of een monteur in te plannen. Ook als je met nummerbehoud wilt verhuizen heeft dat even tijd nodig. Als je naar een gemeente met een ander kengetal verhuisd kun je net zo goed het oude telefoonnummer opzeggen, want dan krijg je toch een nieuw nummer. Bij nummerbehoud zelf de telefoon niet opzeggen. Internet kun je tegenwoordig vaak via een overstapservice regelen, maar er zijn bedrijven die daar niet aan meewerken. Het is vaak veilig om ook zelf internet op te zeggen of na te vragen hoe dat geregeld kan worden. Dan zit je later niet met de 'verrassing' dat je twee abonnementen hebt. Bij opzeggen van telefoon/internet moet je ook nakijken of je nog aan een lopend contract vastzit. Een ander bedrijf kan zo'n contract niet voor je opzeggen en een verhuizing binnen hun mogelijkheden is dus ook geen reden om onder je contract uit te kunnen. Als je langer dan een jaar lid bent, mogen ze je geen langdurig contract meer geven. Dan moeten ze je met een kalendermaand opzegtermijn laten gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 14:53

Esmee

Dat doet me deugt)

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 15:57

Kaaskopje en esmee

Ik vind Ziggo een ramp. De enige reden dat ik blijf is dat ik een half jaar lang uren achterelkaar (1 keer heb ik 1,5 uur aan de telefoon gezeten om ervoor te zorgen dat ons televisiesignaal in ons oude huis niet werd afgesloten) bezig ben geweest om alles goed te regelen en bang ben dat ik bij een overstap weer zo lang bezig ben. Bij de verhuizing ging bij Ziggo alles mis wat er maar mis kan gaan. Google even op Ziggo, en je weet genoeg.

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 15:58

Kaaskopje

Sorry!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 18:10

Chantelle

Dan ben ik nieuwsgierig waarom je al die moeite om signaal te houden hebt moeten doen.
Google op Ziggo en dan weet je niet genoeg. Weet je wat bijvoorbeeld een klacht is: Ziggo heeft me zomaar afgesloten!... Wat blijkt de klant is een notoire wanbetaler. Ondertussen ligt zo'n klacht wel bij Radar. En wat doet Radar... die publiceert het aantal klachten en laat daarná pas uitzoeken of die klachten wel terecht zijn. Zo kan ik het ook.

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 20:12

Kaaskopje

"Dan ben ik nieuwsgierig waarom je al die moeite om signaal te houden hebt moeten doen."

Dat is nu precies mijn vraag. Plus waarom hebben we twee weken zonder telefoon, internet en tv gezeten terwijl ik een bevestiging op papier had dat het op tijd geregeld zou zijn. Ik hoopte dat jij, mevrouw Ziggo, daar antwoord op kon geven.

We wilden telefoon en internet wel verhuizen en tv signaal in beide huizen (ivm verhuren) behouden. Dat is blijkbaar heel erg lastig.

In deze regio is Ziggo redelijk standaard als je een alles-in-een-pakket wilt. Laat nu de helft van de straat problemen hebben gehad om de boel op tijd aan te sluiten, dubbele betalingen, verkeerde afboekingen, verkeerde pakketten, etc.

Gr. Chantelle (géén wanbetaler, dwz we hebben een bankrekening waar altijd genoeg op staat en een automatisch incasso maar Ziggo presteert het om drie maanden niets af te boeken, dan weer een heel bedrag ineens, dan weer een afboeking voor een verkeerd pakket, etc.)

Chantelle

Maar voor iedere klacht is er waarschijnlijk ook een klant die wél tevreden is. Alleen daar hoor je nooit wat van! Vervelend voor jou dat je er problemen mee hebt, maar wij hebben al 4 jaar ziggo en echt nog nooit klachten gehad. Vorig jaar hadden we een keer problemen met internet, we konden steeds geen verbinding krijgen. Ziggo gebeld, alle tips geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk is er gratis een monteur langsgeweest, die arme man heeft het hele modem en alles nagekeken, nieuwe modem geprobeerd en waar lag het uiteindelijk aan? Onze internetkabel had een kabelbreukje! Het was dus onze fout, maar het heeft ons totaal niks gekost. Wat mij betreft alleen maar lof voor Ziggo!

Kaaskopje

Mij ook

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 20:53

Hum

Ik heb net de postcode chek gedaan, en helaas is het alles in 1 pakket van Ziggo bij ons nog niet beschikbaar.

Zijn er nog meer ervaringen van andere aanbieders? Of is dit alles in 1 pakket nog vrij nieuw en nog niet echt bekend?

Groet,

Ex Piekerdepiek

marie

marie

19-11-2009 om 22:54

Upc

Hallo
UPC heeft ook een alles-in-een pakket.
Vraagje - wie levert nu het tv-signaal?
Ik heb even gegoogled op "alles-in-1 pakket" en toen vond ik ook nog deze:
http://www.kpn.com/pakketten/internetplusbellen-tv.htm?sc_5=pakketten:naar-internetplusbellen-en-tv
succes

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2009 om 00:29

Overal kijken piekerdepiek

Je zou gewoon eens bij al dit soort bedrijven kunnen kijken. In Zeeland heb je Zeelandnet bijvoorbeeld, UPC.. gewoon eens rondneuzen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2009 om 00:42

Chantelle

Voor alles ben ik géén mevrouw Ziggo. Ik probeer hier advies te geven binnen mijn kennis van dit soort zaken. Ik kan ben ook op de hoogte van UPC omdat ik daar zelf klant van ben.
Zodra ik mijn reactie aan jou geschreven had, had ik er eigenlijk alweer spijt van aangezien ik geen zin heb om de frustraties van een ziggoklant in mijn vrije tijd naar me toe te trekken. Laat ik zeggen dat er bij jou misschien fouten zijn gemaakt. Ligt dat puur bij Ziggo? Ben jij niet duidelijk geweest? Ik weet het niet, dus ik heb geen mening over hoe je verhuizing is gegaan. Als klant van UPC kan ik je vertellen dat ik bij een wijziging van een abonnement ook merk dat de facturering even van slag is. Je bent verantwoordelijk voor je eigen betalingen, dus als er niets wordt afgeboekt reserveer je het voor het moment dat het wel gebeurt. Automatische incasso is een prettig hulpmiddel om je betalingen te doen, meer niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2009 om 00:46

Marie

Het tv signaal wordt geleverd door het bedrijf waar je tv van afneemt. Dat kan dus UPC, Ziggo, Brabantnet, glasvezelbedrijven waar ik de naam niet van ken, KPN, Tele2, Zeelandnet, enz. enz. In het oosten heb je ook Cogas bijvoorbeeld.

Tele 2

wij zijn al jaren een tevreden klant van tele 2.
kijk eens op hun site.

Chantelle

Chantelle

20-11-2009 om 23:50

Kaaskopje

Mejuffrouw Ziggo (sorry, grapje...ik kon het niet laten),

Ik snap best dat je in je vrije tijd geen zin hebt in een ontevreden Ziggoklant. Groot gelijk, maar inderdaad, je gaf zelf een voorzet.

"Ligt dat puur bij Ziggo? Ben jij niet duidelijk geweest?"

Zoals ik al zei, ik had de schriftelijke bevestiging ruim van te voren in huis dat op die en die datum de boel zou worden overgezet en toch heeft het twee weken en tig telefoontjes geduurd voordat we tv/internet/telefoon kregen (uiteindelijk zijn we geholpen door een Ziggo-mevrouw die ons niet meer van het kastje naar de muur stuurde maar binnen 1,5 uur het probleem oploste).
Het tv-signaal van het oude huis was afgesloten, wel weer binnen 1,5 week aangesloten. Na één brandbrief en twee telefoontjes was het Ziggo duidelijk dat wij de heraansluitkosten niet gingen betalen.

"Je bent verantwoordelijk voor je eigen betalingen, dus als er niets wordt afgeboekt reserveer je het voor het moment dat het wel gebeurt"

Kaaskopje, dat reserveren op of later een groter bedrag af boeken van onze rekening is (voor mij) geen probleem. Voor veel mensen kan zo'n bedrag ineens wel vervelend zijn. Het is om aan te geven dat de facturering (ook maanden na je verhuizing) soms een rommeltje is. Voor mij is dat een belangrijk teken dat het niet allemaal even soepeltjes verloopt. Onze buurman heeft al een jaar het meest uitgebreide zenderpakket waarvoor hij nog steeds niets extra's betaalt.

Terug naar de klantenservice. Jij doet dit werk al jaren, maar ik heb toch sterk het idee dat er een enorm verloop is onder callcentermedewerkers. Je krigjt (niet alleen bij Ziggo) vaak mensen aan de lijn die niet van de hoed en de rand weten en de computer weet het antwoord niet. Dan wordt je dus van het kastje naar de muur gestuurd, van afdeling naar afdeling etc. en daardoor ontstaat er een boel frustratie. Niemand die de moeite neemt om het probleem op te lossen en je daarna terug te bellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2009 om 03:01

Verloop

Chantelle, het verloop bij de klantenservice valt bij óns wel mee. Natuurlijk zijn er mensen niet geschikt voor het soort werk, of gaan toch iets anders zoeken, maar bij ons is het een vrij trouw gezelschap. Onervaren personeel is nieuw personeel. En nieuw personeel wordt aangetrokken omdat klanten niet langer dan 1 minuut in de wachtrij willen staan. Als klanten langer dan vijf minuten in de wachtrij staan kun je te horen krijgen dat 'ze eens meer personeel moeten aannemen'. Tja en dat nieuwe personeel moet wel de kans krijgen om het vak onder de knie te krijgen.
Ik doe dit werk overigens nog geen járen. Ik 'klantenservice' nu zo'n 2 jaar.
Het beeld dat niemand de moeite neemt om een probleem op te lossen is een vertekend beeld, omdat je als klant normaal gesproken niet weet hoe het binnen een bedrijf als Ziggo, of UPC of Essent of... noem maar op echt toegaat. De meeste medewerkers zijn van zeer goede wil, maar lopen ook aan tegen het logge van een groot bedrijf. Je bent gebonden aan voorschriften en regeltjes van het bedrijf, taken zijn verdeeld over verschillende afdelingen. Het is niet zo dat Jantje zomaar alles in zijn eentje mag doen. Veel vragen komen bij de medewerker binnen en worden op het hoofdkantoor afgehandeld.
Het voorbeeld van jouw buurman vind ik wel een fraai voorbeeld. Stel nou dat die buurman 1 maand dubbel had moeten betalen... dan had hij binnen 1 dag nadat de factuur bekend was aan de telefoon gehangen met 'jullie maken er een zooitje van, ik eis dat dat geld binnen 2 weken weer terug is op mijn rekening'. Waarom heeft de buurman het bedrijf niet gebeld toen hij merkte dat hij er niet voor betaalde? Het verschil tussen het bedrijf en de buurman is dat het bedrijf de buurman niet expres 'vergeet' te laten betalen voor een abonnement terwijl de buurman wel expres zijn mond houdt in de hoop dat hij inderdaad niet hoeft te betalen. Dat is overigens heel menselijk.

Internet van ziggo is bagger

tenminste, in mijn geval, als ik alle ergernis in geld uit kon drukken en betaald kon krijgen, dan was ik RIJK.. Ziggo heeft ook bijzonder lang de top 3 aangevoerd van maatschappij waarover de meeste klachten waren (bij KASSA) dat zal wel niet voor niets zo zijn, nee, voor mij geen Ziggo meer.

XS4all komt, qua internet bijna altijd goed uit testen, ik weet niet of zij een heel pakket aanbieden?

Nadeel van een heel pakket is wel dat je, als je problemen hebt met je internet of tv, vaak ook problemen hebt met je telefoon en dus mobiel moet bellen en je weet niet hoeveel dat kost, mobiel bellen naar een call center waar je eindeloos in de wacht hangt...

Ik zit met internet en telefoon nu bij Telfort (eerder Tiscali) en dat bevalt me oneindig beter dan Ziggo, meer maatschappijen heb ik nog niet getest, ik hou het voorlopig zo!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2009 om 22:17

Mien

Mijn ervaring is beperkt tot de kabel. Als je via de kabel een alles in 1 hebt en je hebt een probleem met internet staat dat volledig los van de televisie. Dat zijn twee verschillende uitgangen in het kabelkastje. Dus als je een probleem met internet hebt heb je niet automatisch problemen met televisie. Zelfs als je problemen met internet hebt hoeft dat niet te betekenen dat je dus ook last hebt van telefoon ook al is dat via hetzelfde modem.
Wat Telfort betreft.. ik ben er al jaren klant, maar dit jaar was het dan toch mis. Ik moest maandenlang achter een zogenaamde openstaande rekening aan die wij niet hadden. Ik heb eindeloos bij ze in de wacht gezeten en nu eindelijk éindelijk na een half jaar is het kwartje gevallen en is ons meegedeeld dat de 300 euro 'schuld' inderdaad niet betaald hoeft te worden. Ik zou nu kunnen zeggen dat Telfort een rotbedrijf is, maar ik zie dit meer als een vervelend voorval. We zijn er nog steeds klant met 2 abonnementen, dit voorval is voor mij geen reden om er weg te gaan. Ik ben vorige maand met een abonnement overgestapt van Telfort naar Vodafone en laat daar deze week nét een grote storing zijn...

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

23-11-2009 om 15:17

Oke

Allemaal bedankt voor jullie inbreng. Ik heb besloten om het eerst allemaal zo laten, en gewoon de verhuizing door te geven. Als dat allemaal goed verloopt, kan ik in het nieuwe huis altijd nog kijken naar een alles in 1 pakket.

Ik ben bang, als ik nu teveel veranderingen in een keer aangeef, het helemaal mis gaat.

We zullen zien, nu maar hopen dat de verhuizing een beetje soepel zal verlopen.

Groet, Ex Piekerdepiek

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.