Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cornilla

cornilla

03-09-2010 om 08:59

Interieurvraag

over eettafel. Ik heb een grote grenen eettafel maar zonder kleedje of iets lijkt het zo kaal en met vindt ik erg ouderwets staan en niet zo passen bij de rest.
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eeehm.

Grote bos bloemen erop. En een mega fruitschaal. En dan nog wat verspreide kranten tijdschriften en ongedefineerde 'stapeltjes'. Nooit meer kaal...

Ingrid

krin

krin

03-09-2010 om 09:11

Knap

dat je een tafel leeg kunt houden. We hebben er hier tegenwoordig twee, en we zouden er één echt leeg houden. Hooguit een fruitschaal. Dan hoefden we niet altijd de boel uit de weg te vegen om de tafel te dekken. Het is weer niet gelukt.
Hier gaat het dus vanzelf, door niet op te ruimen als je de krant gelezen hebt, iets van lego hebt gemaakt, de post hebt doorgekeken, de oogst aan schoolwerkjes hebt bewonderd, de wijn hebt ingeschonken, je telefoon hebt opgeladen... Nou ja. Zo dus.
Maar goed. Als het niet vanzelf gaat, is een fruitschaal, mooie plant, schaal met kaarsen, kunstwerk, mooi theeservies en/of een stapel glossy's goede opvulling.

Lekker kaal

Heerlijk juist zo'n leeg stuk ruimte. Hier wordt de tafel wel gebruikt voor van alles, maar 's avonds istie lekker leeg.

Maxime.M

Maxime.M

03-09-2010 om 09:46

Schemerlamp

Hier staat er op korte kant van de tafel een grote schemerlamp met grote kap. Maar goed, dat pas natuurlijk niet in iedere inrichting. (verder ook allerlei stapeltjes die er eigenlijk niet horen)

Maxime

reina

reina

03-09-2010 om 10:02

Hier

Op de eettafel staat altijd een schaal met fruit, op de tafel in de woonkamer staat altijd een vaas met bloemen. Helemaal leeg vind ik te kaal

En hier

wij hebben ook een megagrote eettafel in de woonkamer ,daar staat een houten dienblad op van 40x40 ,met allemaal verschillende maten kaarsen.
verder is de tafel leeg.
dat wil zeggen:in de loop van de dag verzamelt iedereen zijn spulletjes er op,sleutels,post,de krant,speelgoed,mobieltje enzenz.
s,avonds ruim ik hem leeg .we eten altijd in de woonkeuken,dus soms ligt de tafel tot 10 uur s,avonds vol spulletjes,maar voor dat ik naar bed ga moet hij leeg zijn,ik kan niet tegen rommel

cornilla

cornilla

03-09-2010 om 15:54

Dank

voor jullie reacties. Ik ben vanmiddag naar de xenos gegaan en heb een dienblad gekocht van sloophout en ook een heel stel kaarsen om erop te zetten. Staat erg leuk. Tevens nog een fruitschaal.
Het resultaat mag er zijn.

Ha als er iets ligt

Dan ligt het gegarandeerd heel snel beneden op de vloer. Ik heb namelijk Maine Coons die alles wat op de tafel ligt eraf meppen

Bastet

Bastet

03-09-2010 om 18:38

Haha pinda

Dat is een goede manier om een minimalistisch interieur te bewerkstelligen:katten!
Bastet

Yep bastet

En dan vooral Coons (nu 2 dames, het heertje komt over een week of 2), want die meppen echt alles van tafel. Ik heb nog nooit zo'n opgeruimde tafel gehad.
Is hier ook de opmerking als er iemand (lees: 1 van mijn 2 dochters) iets op tafel neerlegt: "weet je zeker dat je dat daar neerlegt? Als Sushi of Reddy langskomt ligt het zeker op de grond!"

madlief

madlief

03-09-2010 om 23:36

Tafel vs vensterbank

Mijn katten meppen, duwen, gooien dus alles van de vensterbanken.... Deden ze het maar met de tafel, dan was dat een goede stok achter de deur...wAnt ik vind een lege tafel heerlijk (komt vast omdat ik dat bijna nooit zie hier) maar lege vensterbanken....vind ik minder...
Madlief

Bastet

Bastet

04-09-2010 om 13:29

Pinda (ot)

Ik heb nu een jonge oosterse korthaar,een katertje van nog geen zes maanden.Er komt dus geen kerstboom dit jaar...
Bastet

Bastet (ook ot)

Ha ik heb 2 HTK's (eentje van 5j.+eentje van 1j). 2 Coons (eentje van net 1j (weegt ruim 6 kilo) en eentje van 8 mnd) en onze derde Coon komt met een week of drie, dan is hij dus 13 weken. Gelukkig heb ik een kunstboom met plastic ballen *grijns*.
Oh en Madlief: hier laten ze wel alles in de vensterbank staan al hou ik soms mijn hard vast!

Bastet

Bastet

04-09-2010 om 17:11

Hihi pinda

Veel succes dan!)
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

04-09-2010 om 19:45

Hier

...staat er idealiter alleen een grote Noord-Afrikaanse schaal op tafel. Wat daarin ligt, verschilt nogal: soms fruit, soms autosleutels, soms klein speelgoed. Ik zeg idealiter, want nu ligt er (heb even gespiekt): een stapel Bob-de-Bouwer-memorykaartjes met elastiek eromheen, een barbieschoen, een sudokuboekje met potlood, een Jilly Cooper-roman ("Rivals", blijft leuk) en een Kleine-Zeemeermin-puzzel. Straks kost het me drie minuten om alles weer op zijn plek te leggen en dan is de tafel prachtig, met alleen die handbeschilderde schaal.
Hier loopt trouwens het dressoir in de woonkamer veel sneller vol met papieren, enveloppen, de gezinskalender, nakijkwerk van mij, gedichtenmap van man, sleutels, brillenkokers, speelgoed, opladers, plastic tasjes met onduidelijke inhoud.
Het aller, allerergst is bij ons de dekenkist in de gang. Als ik ga opnoemen wat daar op en in ligt, wordt dit een roman.
Groetjes
Massi

Katten

Tafel en katten. Hier een mix pers/heilige birmaan en een heilige birmaan.. beiden zijn gek op water. Alle glazen op tafel worden voorzichtig naar het randje van de tafel gedirigeerd en dan het laatste tikken.. meteen kijken over het randje natuurlijk! Vooral als ze vinden dat ze een snoepje hebben verdiend, flikkeren ze alles van tafel.

Wilma

Wilma

06-09-2010 om 15:41

Iets óp de tafel? iets eráf wil ik.

Ik heb ook ooit een draadje gestart over hoe die stapeltjes toch ontstaan op tafel en of wij de enigen zijn die dat hebben.

Ik wil dus eerder de tafel léég dan vol .

Maar áls ie leeg is, dan ligt er een loper op (eentje in de kleur van de gordijnen) en staat er een dienblad op met een plant een (lege) koektrommel en een sierkommetje en -kopje. En langs de kant van dat dienblad (zo dat je 't niet als storend ervaart) liggen dan al heel snel van die minilego-dingetjes, een kraaltje, een fietssleuteltje, etc.

Hm, moet nodig weer de tafel opruimen ...

Groetjes,
Wilma (wachtend op zoon die de instructiemiddag op de middelbare heeft nu, spannend!!)

Bastet

Bastet

06-09-2010 om 17:03

Wilma

Jammer van je kattenallergie,dat is ideaal,hoor,als je een lege tafel wilt!)
Bastet

Kiki

Kiki

06-09-2010 om 20:39

Nou hier twee katten

maar een rommelige tafel. Bij mij staat er een fruitschaal op en een kristallen kom. Maar daar zit altijd zooi in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.