Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Interactieve tv of digitenne

Onze kabelaansluiting geeft een slecht beeld. Met digitenne heb je wel een scherp beeld.
Nu is er ook interactieve tv, je hebt dan ook een harddiscrecorder (?) en kan programma's opnemen of pauzeren en later verder kijken.
Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn vooral de nadelen? (als die er zijn natuurlijk...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 00:55

Digitenne

Bedoel je met digitenne letterlijk Digitenne van KPN of digitale televisie via de kabel?
Wat de kabel betreft: Het analoge kabelsignaal dmv een digitale ontvanger om laten zetten in digitaal beeld zorgt voor fijnere pixels en dat ziet er mooier uit. Ik zou wat dat betreft niet meer terug willen naar analoog. Maar ook de andere mogelijkheden van digitaal vind ik erg leuk. Wij zitten bij UPC, wij hebben een 'mediabox' met harde schijf, bij Ziggo heb je dat tegenwoordig ook, daar heet het simpelweg iTV en de ontvanger is een Cisco iTV ontvanger. Bij UPC krijg je de mediabox in bruikleen, dus die huur je min of meer, de Cisco ontvanger die je bij Ziggo gebruikt kóóp je. Dat is niet goedkoop, maar daar is een interessant aanbod voor. Ik wil niet teveel reclame voor een van beide maken dus ik raad je aan bij de kabelmaatschappij waar jij onder valt te kijken wat de mogelijkheden en prijzen zijn.
Wat ik zo leuk vind aan interactief is dat je het televisiekijken in grote mate naar je eigen hand kunt zetten. Geen tijd om te kijken? Nou dan kijken we toch een andere keer! Opeens nodig naar de wc moeten? Nou, dan zet je het beeld toch even stil en kijk je erna weer verder! Maar ook extra zenders, Programma Gemist, radio, programma's 'huren' voor een klein bedrag, enz.. Het klinkt vreselijk verpest maar ik zou echt niet meer terug willen naar de oude situatie.
Om toch nog even Digitenne aan te halen: Digitenne is 'atmosfeer' gevoeliger dan digitaal via de kabel en geeft véél minder zenders door. Als je genoeg hebt aan die zenders is er echt helemaal niets mis mee, tenzij je in een omgeving woont waar veel storing uit de omgeving voor slechter beeld kan zorgen. Denk aan verkeer, vliegtuigen, slecht weer. Maar ook als je te ver van een zendmast af zit is het bereik en dus het beeld slecht of niet mogelijk.

Ciska22

Ciska22

09-09-2009 om 08:43 Topicstarter

Nog weer anders

Het gaat om interactieve tv via ADSL van KPN.
Wij hebben al internet van KPN en doen er nu interactieve tv bij. Inderdaad meer zenders en programma's opnemen met de harddiscrecorder.
Ik heb zo vaak dat ik iets zit te kijken en er even bij weg moet en dan heb ik al geen zin om verder te kijken.Dit vind ik super, je kan het opnemen en voordat het is afgelopen al verder kijken.
Ook films huren kan vanaf je bank. Het duurt ongeveer een maand voordat we het hebben, ik ben benieuwd.
Een buurman wilde digitenne maar we zitten in de bossen dus ben benieuwd wat dan de ontvangst is...

Suzanne

Suzanne

10-09-2009 om 06:39

Geen digitenne

Digitenne valt erg tegen, wij hebben het erbij, gebruiken alleen de gratis zenders, vrienden hadden het als vervanging van hun schotel maar zijn snel weer overgestapt op de schotel, te veel storingen.
Buiten de Randstad schijnt KPN digitenne een beetje uit het oog verloren te zijn, het doorgaan met een betere ontvangst is nogal doodgebloed en omdat het niet rendabel genoeg is, zal het ook niet veranderen, KPN heeft teveel concurrentie van digitale tv via de kabel.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 11:48

Kpn

KPN is momenteel zo wanhopig vanwege de enorme leegstroom naar o.a. de kabel dat ze rare streken uithalen met contractverplichtingen die er niet zijn. Mijn tip voor diegenen die bij ze weg willen is: als je huidige contract afgelopen is en je geen speciaal abonnement met een vast contract voor 1 of 2 jaar bent aangegaan mogen ze je niet langer vasthouden dan een kalendermaand, wat ze ook zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.