Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inspiratie surprise

Mijn zoon moet voor een klasgenootje een surprise maken. Het kind wil graag kneedgum hebben, dat is geen probleem. Maar met de trefwoorden voetballen en spelen met de hamster kom ik niet echt tot een idee voor een surprise. Iemand inspiratie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

30-11-2009 om 13:01

Tafelvoetbal!

Woutje, kijk eens naar mijn draadje over een surprise (zoek bijvoorbeeld op tafelvoetbal) van een tijdje geleden. Ik kreeg toen als tip van Pelle en aanvulling van Purk om een tafelvoetbal te knutselen, met foto's van klasgenoten als spelers. Ik heb hem gemaakt van een crueslidoos met een soort lange satéprikkers en hij is zo leuk geworden!

groet,

Lou

Hier ook

Hier ook een goed gelukt voetbalveld, compleet met publiek. Oudste heeft het volledig zelf in elkaar gesleuteld van een grote doos.

reina

reina

30-11-2009 om 13:28

Maak een pietenvoetbalveld (niet veel werk): zoek een voetbalveld (even googlen, dan vind je vanzelf) kopieer het op de juiste maat en dat plak je op de deksel van een doos. Daarna plak je dan met dubbelzijdig plakband chocopietjes en/of -sinten als spelers op het veld. Van ijzerdraad met wat stof kun je doelen maken (hierboven staat er eentje ingepakt te wachten tot het sintfeest)

En rara....

hier gaan we zelf ook een tafelvoetbalspelletje maken. Oudste zoon heeft ook een lootje getrokken van een voetbaljongetje.....nu nog een klassefoto zien te vinden voor alle koppies op de poppetjes.

groetjes van Purk

Vic

Vic

30-11-2009 om 14:14

Mijn noodidee

Voor het geval de surprise van oudste zou mislukken had ik achter de hand om een oud knuffelbeest open te maken en daarin het cadeau te stoppen. Neem een knuffelhamster of zet het beest een voetbalpetje op en je hebt een prima surprise.

Jesse_1

Jesse_1

30-11-2009 om 18:19

Lol

wat een leuk idee! Nu maar hopen dat er niet per ongeluk klasgenoten-ouders hier zitten .
Zelf had ik al een ander voetbal-idee (kado in ballon en dan om/van de ballon een voetbal maken), waar we het gedicht al op geïnspireerd hebben, bovendien van dit jaar geen klassefoto.
Ga het toch onthouden, véél voetbaljongetjes in de klas!
Jesse

Lou

Lou

30-11-2009 om 19:51

Purk

Leuk! Wij hebben een wat gedateerde klassenfoto gebruikt, van anderhalf jaar geleden, want op die van vorig jaar staat de ontvanger zelf niet eens. Maakt niet eens zo gek veel uit, alle kinderen zijn zeer herkenbaar.

groet,

Lou

Woutje

Woutje

30-11-2009 om 23:41 Topicstarter

Leuk!

We zijn meteen aan de slag gegaan: doos gepakt, voetbalveld erin geplakt, plaatjes van publiek geprint en langs de randen geplakt. De spelers op het veld zijn plaatjes van de Albert Heijn-hamstertjes. En de kneedgum verstoppen we in een van de goals. We maken ook nog een tv-scherm bovenop de tribune, waarop het gedichtje geplakt wordt.
Bedankt!

Lou

elk jaar worden bij oudste op school de klassen weer gehusseld. Dus de foto van vorig schooljaar dekt zeg maar niet de klas van nu. Dus ik los het maar als volgt op. Heerschap in kwestie is keeper én was ook op het feestje van oudste. Hij staat dus vast wel goed op een foto bij ons. We maken één poppetje en dat is de keeper. ik proberen om die zo te maken dat je hem voor het doeltje heen en weer kan bewegen. Dan kan hij het propje van het blaasvoetbal tegenhouden, zeg maar.
Is het foto-probleem voor een heel elftal ook opgelost.

groetjes van Purk

Lou

Lou

01-12-2009 om 10:35

Purk

Dat foto-klas-husselprobleem hadden wij ook een beetje. Dochter zit in combinatieklassen van twee groepen bij elkaar, vandaar dat we uitkwamen op de foto van twee schooljaren geleden (groep 3, voorjaar 2008), die klas lijkt nog het meest op de huidige klas. Maar met zo'n keeper en dan verder blaasvoetbal zonder popjes is ook een slimme oplossing!

groet,

Lou

Lou en anderen die een voetbalveld maken

deze link vond ik voor de precieze lijnen van het voetbalveld. Misschien heb je er wat aan.

http://hobby.blogo.nl/2006/11/18/surprise-voetballen-voetbalfanaat/

groetjes van Purk

Puck2

Puck2

02-12-2009 om 17:09

Purk

En hoe heb je nu de doeltjes gemaakt?

Lou

Lou

02-12-2009 om 19:24

Bedankt purk maar

... hij is al af!

groetjes,

Lou

Hier ook gelukkig

ik ben gewoon trots, zelfs met beweegbare keepers!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.