Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inrichting nieuwe huis hellup!

Ik zit in een scheiding en heb een huis toegwezen gekregen. Maar nu loop ik vast op wat ik wil. De gevoelens zijn allemaal heel dubbel. Het is een leuk huis op een hele leuke plek, dus alleen maar dingen om vrolijk van te worden. Ik krijg een hoop spullen van allemaal lieve mensen, dus ook daar wordt ik blij van. Alleen ik kan bijna geen beslissing nemen voor wat voor een kleuren ik zal doen. Eigenlijk wil ik niet een kleur die ik ooit met mijn ex heb gehad, maar dan kom ik op zwart uit, ook geen optie. Het is erg in om bv paars te nemen, maar dat vind ik wel erg sober, en ik krijg nogal wat grenen meubeltjes dus ook niet zo mooi kleuren. De vloer wordt laminaat, volgens carpet right heet de vloer beuken te zijn, maar ik vind hem niet zo rood. Ik zit zelf te denken aan de muren heel licht limegroen en een muur wat donkerder en dan oranje met rode accesoires. Maar wie weer heeft iemand anders nog een ander idee. Ik heb tekeningen in Amikasa gemaakt, dus die zijn uitwisselbaar.
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

23-03-2011 om 12:10

Grenen

Muizemeis,

Als de meubels grenen zijn moet je beslissen wat je doet: accepteer je de kleur (en het feit dat het steeds meer richting oranje gaat) of ga je het grenen logen zodat a) het niet oranje wordt en b) je het een 'tint' kan even.

Als je kiest voor niet-behandelen van grenen, dan zou ik in de oranje/zachte hoek blijven met je kleuren. Ga voor het verf-kleur-papiertjesrek in de gamma staan en concentreer je op die 'oranje' hoek. De combi-kleuren die ik zelf zou vermijden (maar da's persoonlijk) zijn: groen, paars, roze.

Wat volgens mij wel in aanmerking kan komen: blauw (frisse combi met oranje-achtig), rood (heftig maar kan lekker stoer zijn, als je het bij accenten houdt), crèmekleurig etc. (stijlvol, zodat je het met gekleurde accessoires/kozijnen etc. kan aankleden).

Als je zou gaan voor logen, dan ben je voor lange tijd af van het oranje. Maar logen kost wat tijd. Ik heb het met een grenen tafel gedaan en was erg tevreden over het resultaat. MAar als je iets met poten moet gaan logen wordt het al ingewikkelder . . . Ik vind grenen-oranje zelf zo lelijk dat ik zelfs nog voor het schilderen van de meubels zou gaan, dus echt overschilderen met dekkende kleur.

We hebben hier thuis een limegroene open trap, dezelfde kleur voor het computertafeltje in de hoek; off white muren, eiken vloer (lichtbruin), zwarte banken, white-wash eiken tafel, zwarte stoelen, wit/zwarte kasten. En veel gekleurde kunst aan de muur, hetgeen goed kan omdat de basis 'rustig' is. Maar soms verlang ik wel naar een limegroen muur .

Veel plezier met kiezen!
Angela

Tip

http://www.flexa.nl/
klik op service
klik op kleuradvies

kijk in rechter deel of ze bij jou in de buurt komen binnenkort.

Vic

Vic

23-03-2011 om 22:36

Muizemeis

Ik weet niet zoveel over kleuren (mijn muren zijn off white, zo'n Flexa afrikakleur), maar ik wil je wel feliciteren met je nieuwe huis. Ik hoop dat je je er snel thuis voelt.

muizemeis

muizemeis

24-03-2011 om 12:44 Topicstarter

Angela

De grenenmeubelen zijn allaaaaaaaaaaaaaaang gebruikt dus ik verwacht dat ze niet erg meer verkleuren. Logen vind ik nu te duur. Ik vind op zich grenen meubelen ook niet heel mooi, maar ben wel blij met alles wat ik krijg. Ik kan het evt wel schuren en verven, maar dan zal ik dat in de toekomst moeten doen, nu is het me teveel.
Later meer.
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

24-03-2011 om 13:51 Topicstarter

Angela

Werd toen straks onderbroken door Skype.
Klinkt wel mooi rustig bij jou thuis, moet nog even nadenken hoe ik het wel. Ik ga toch voor een kleine limegroene muur en de rest van de muren inderdaad in rustige tinten.
Mischien dat ik tzt de bovenbladen van de meubels in de hamerite doe.
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

24-03-2011 om 13:51 Topicstarter

Judith

Nee ze komen helaas niet in de buurt
muizemeis

muizemeis

muizemeis

24-03-2011 om 13:52 Topicstarter

Vic

Dank je wel, ik hoop ook dat ik me er snel thuis ga voelen, het is zo dubbel nog allemaal. Maar ik ga er wel voor.
Muizemeis

fladder

fladder

26-03-2011 om 12:15

Muizemeis

Allereerst: ondanks je dubbele gevoelens wil ik je toch feliciteren! Je kan nu weer verder met je leven, al is het niet op de manier waarop je had gewild, maar het zal goedkomen!

Qua grenen: ik ben zelf dol op ouderwets grenen en was erg blij toen mijn oom en tante tijdens mijn scheiding hun pakweg 25 jaar oude grenen meubels aan mij gaven. Ik heb die stijl altijd al willen hebben, het was er alleen niet eerder van gekomen. Oom en tante dachten dat ik er "tijdelijk mee gered was" en reageerden verrast toen ik riep dat ik ze nóóit meer weg zou doen en er oud mee wilde worden En zes jaar later denk ik er nog steeds zo over, maar smaken verschillen natuurlijk
Ik heb destijds wel de bank nieuw gekocht. Daarbij was de prijs belangrijker dan de kleur. Maar de kleur, een soort lever-achtig oudroze, staat er best mooi bij.
Verder heb ik geen laminaat maar vinyl, een marmerstructuur van gebroken wit en grijs met een zweem van roze (Kwantum of zo). De gordijnen zijn cremekleurig, de wanden zachtgeel (muurverf Vanille van Gamma, nog steeds te koop).
Ik ga nu puur uit van mijn eigen smaak en ik ben nogal dol op "natuurtinten". Met oranje als accent, of eigenlijk de combinatie oranje en bruin, zoals in de jaren 70 (heb dit niet veel in huis, by the way). Lime en paars zijn niet mijn ding, maar als jij dat wel mooi vindt moet je het gewoon doen.
En persoonlijk vind ik het vloeken in de kerk en mijn hart bloedt bij het idee, maar als jij jouw grenen niks vindt, waarom doe je er dan geen verfje over?

neteret mut

neteret mut

26-03-2011 om 16:07

En ik

houd juist erg van dat grenen van 25 jaar geleden. Zo warm met een goudgele gloed in de zon. Hoe ouder hoe mooier. Bijzonder jammer dat onze eetkamerstoelen na ruim 15 jaar echt uit elkaar vielen ( ikea), ze zaten lekker en de tafel is voor ons nog steeds goed genoeg ( zou eigenlijk een keer opnieuw gelakt moeten worden). We hebben nu dezelfde stoelen maar in een heel donkere kleur, het went. Ons bed van 25 jaar oud zijn we nog steeds niet beu, ook grenen ( en in een kleine maat, daardoor 1 matras en nooit last gehad van kinderen die tussen matrassen in vielen)

muizemeis

muizemeis

26-03-2011 om 20:12 Topicstarter

Fladder

Vlak voor de kerst stonder er 2 tweezitters van heel donkerbruin leer bij de kringloop en die heb ik meteen gekocht, dus dat heb ik al
Ik vind op zich grenen niet lelijk, maar meer het model van de meubels, maar goed ik ben heel blij met de spullen die ik krijg hoor.
Paars is ook niet helemaal mijn ding, ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ik heb laminaat in de kleur Pine(zou ik gewoon grenen noemen,) maar het is veel donkerder ik vind hem erg mooi. Een muurtje toch lime, en de rest een heel lichte geelgroentje.
De accenten heb ik nog niet beslist, twijfel tussen rood en oranje. Ik heb in ieder geval wel een oranje vloerkleed dus dat zal het haast wel worden.
Ik weet nog niet of ik de meubels ga verven, ik denk er nog over na, eerst maar eens zien hoe het staat strakjes.

Het is inderdaad dubbel, maar nu ik een dagje heb geverfd........... een kloddertje roze hier............ Mijn dochtertjes kamer, is het ook fijn om er te zijn en inderdaad met iets nieuws bezig te zijn.

Muizemeis

fladder

fladder

26-03-2011 om 23:35

Muizemeis

Misschien een gewaagde combinatie van rood en oranje in de accentjes...?

Oh meid... Donkerbruine lederen bank, oranje vloerkleed, dit klinkt wel adembenemend retro voor mij...!

Weet je... Jij gaat helemaal zélf bepalen wat het uiteindelijk gaat worden. WIj geven je tips, maar jij bent degene die uiteindelijk beslist. Het is JOUW huis en het wordt JOUW plekkie. En op een dag ga je beseffen dat dit misschien niet is zoals je het je vroeger had voorgesteld, maar dat je je er gelukkig kan gaan voelen. In dit huis, waar jij bepaalt wat er op de muren en de vloer komt, zal je rouwen om wat was, maar ook zal je ontdekken dat je hier je krachten kan gaan ontwikkelen.

Wedden...?

muizemeis

muizemeis

27-03-2011 om 19:50 Topicstarter

Fladder

Tranen in mijn ogen van je posting. Het klopt helemaal, vandaag weer aan het werk geweest, nu in mijn slaapkamer, en lekker impulsief een muur groen geverfd heeeeerlijk. Nu ik er bezig ben wordt het een beetje mijn huis. Dat proces zal nog wel met vallen en opstaan gaan maar ik heb inmiddels het huis geaccepteerd dus ik ben weer een stapje verder.
Ik hoop hier mijn krachten te gaan ontwikkelen, ben daar echt aan toe.
Mijn bank is zo donkerbruin dat hij bijna zwart is, ennuh een modern design. Over de oranje en rode accentjes denk ik nog na
Groetjes Muizemeis
ps ik hoop dat jij de weddenschap wint

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.