Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inox - gietijzer poetsen

goedemorgen iedereen,
ik heb ondertussen een manier gevonden om mijn inox fornuis mooi blinkend te krijgen, maar hoe doe je dat dan met die zwarte gietijzeren rooster die er boven zitten? Iemand een idee? En de rondjes rond de gietijzeren pitten, zitten vaak van die bruine plekken op, hoe poetsen jullie die makkelijk weg?
Ik hoor het graag!
groet
COrleone

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee!

Want jouw vraag had de mijne kunnen zijn Corleone.
Maarre... deel even hoe je het fornuis blinkend krijgt? Wie weet zit daar nog nieuwe info tussen

Mare

Marie L

Marie L

19-08-2009 om 10:42

Mijn boretti

maak ik schoon door het grote vlak met schuurmiddel te poetsen, de gietijzeren geëmailleerde roosters en de aluminium rondjes met een staalspons en de koperen rondjes met schoonmaakazijn. Je bent even bezig maar dan blinkt alles weer.

Corleone

Corleone

19-08-2009 om 11:18 Topicstarter

Géén schuurmiddel

ik heb een 5 pits SMEG en er mag zeker geen schuurmiddel gebruikt worden ivm krassen. Laten blinken doe ik met een spuitbus 3M Stainless Steel Cleaner & Polish. ALs ik de roosters met een schuursponsje doe krijg ik ze nooit terug mooi zwart ...
groeten
Corleone

Zo doe ik het!

Wat helpt is het hele rooster in de afwasmachine te doen, als je dat tenminste regelmatig doet. Ongeveer 2x per week is hier voldoende. Het is daarmee nog niet schoon, maar het aangekoekte vet en vuil is na de wasbeurt helemaal week en zacht en ook nog eens lichter van kleur zodat je het goed kunt zien zitten. Je kunt het dan met een gewoon schuursponsje of stevige borstel verwijderen en daarna even afspoelen met water. Dan is het behoorlijk schoon en oogt fris.

Het gietijzer van ons nieuwe fornuis is alleen niet zwart maar lichtgrijs, en er zitten nogal zichtbaar wat donkere bruine vlekken op van ingebrand vet die er echt niet meer uitgaan. Geen ramp maar ik lees toch nog even mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.