Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjalot

sjalot

07-07-2010 om 08:35

Inlegkruisjes

Ik gebruik al een aantal jaren zelden inlegkruisjes, maar nu voor de vakantie lijkt het me wel handig voor in de fietsbroek. Ik ben op zoek naar de inlegkruisjes van (ik meen) Kotex, in een groene doos zaten die. Ze bestonden eigenlijk alleen uit geperste watten (met een kringelpatroontje erin), en een plakstrip natuurlijk.
Ik heb al een beetje gekeken bij drogisten maar niks hoor. Het lijkt er sterk op dat dit fijne product gewoon van de markt is gehaald terwijl ik even een paar jaar niet oplette...
Wie herkent dit? Tips? Al die andere inlegkruisjes bestaan uit laagjes, ademend en weet ik veel — de ervaring leert dat die niet zo goed tegen langere fietstochten kunnen. Gaan ze frommelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

07-07-2010 om 09:04

Sjalot

In de tijd dat ik ongeveer elke dag me in een fietsbroek met zeem hees, gebruikte ik geen inlegkruisjes. Ook als ik licht ongesteld was gebruikte ik niets. Het ging wel in de zeem zitten en die ging na thuiskomst gewoon in de was. Al die inleglapjes gingen alleen maar schuren.

Enne

De vorige tip dat de zeem in je fietsbroek voldoende is, klinkt heel plausibel.

Enne, misschien in het dagelijks leven ook afkicken?
Als je elke dag schoon ondergoed gebruikt, zijn inlegkruisjes helemaal niet nodig en veroorzaken juist vaak afscheiding, waardoor je denkt dat je inlegkruisjes nodig hebt, voila vicieuze cirkel (sorry als dit belerend klinkt, zo is het niet bedoeld).

Chris

Puck

Puck

07-07-2010 om 13:39

Goedemorgen chris

Al wakker, Chris? Sjalot geeft juist aan dat ze in het dagelijks leven nauwelijks inlegkruisjes gebruikt, ze is al afgekickt.
Maar wat betreft in een fietsbroek een inlegkruisje: dat lijkt me nu uitgerekend de situatie waar je geen inlegkruisjes wilt gebruiken, dat gaat onherroepelijk schuren. Liever een extra broek aanschaffen en wat vaker wassen lijkt mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 13:47

Ha inlegkruisjes

Of iemand wel of niet inlegkruisjes wil gebruiken is heel persoonlijk. Ik gebruik ze wel en kan niet zeggen dat ik er een probleem door creëer. Ze doen wat ik wil dat ze doen en dat is mijn onderbroek en daarmee het kledingstuk daarboven fris te houden, dus ook geurvrij.
Ik heb eens wat rondgegoogled:
http://www.ekobebe.nl/ - hier verkopen ze zuiver katoenen inlegkruisjes.
Bij Libresse: Libresse So Slim
Sanature Inlegkruisjes
Op deze pagina inlegkruisjes van Ekobebe: http://www.ekobebe.nl/component/page,shop.browse/option,com_virtuemart/task,view/category_id,49/Itemid,105/lang,en/vmcchk,1/
Als je wat rond zoekt kom je genoeg tegen

sjalot

sjalot

07-07-2010 om 14:46

Hm, misschien toch maar zonder

Al 3 inzenders die zeggen dat je beter zonder inlegkruisjes kunt fietsen... jullie hebben wel een punt. Misschien heb ik me teveel vastgebeten in de zoektocht naar het juiste inlegkruisje.
Vroeger had ik een fietsbroek met echte zeem, toen ik die een keer waste (onderweg) duurde het 3 dagen voor hij weer droog was... de nieuwe broek is synthetisch en zou een stuk sneller moeten drogen. Kan ik bij de dagelijkse was meteen de fietsbroeken van man en zoons meewassen die ik ze aangesmeerd heb

Tweede leven voor spuugdoekjes

Ik gebruik nooit inlegkruisjes, veel te zweterig en kriebelig.
Maar als het zo warm is doe ik een een in 3-en gevouwen spuugdoekje in mijn onderbroek, dat kan ik ook makkelijk vervangen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 18:43

Katoen

Ik had ook echt katoenen inlegkruisjes gezien, stof dus, maar kon er zo snel geen goede link van vinden. Dat lijkt me met warm weer ook een oplossing.

Sorry sjalot

Inderdaad nog niet helemaal wakker toen ik postte

Chris

Polly Shearman

Polly Shearman

08-07-2010 om 10:57

Sjalot

Idd gewoon niks erin!
jeetje dat is juist zo fijn aan die broeken, geen randjes van je onderbroek enz... dan moet je er natuurlijk geen inlegkruisje in doen, want dat gaat geheid mis, lekker die plakrand overal brrrrrrr
En die fietsbroek met zeem is zo schoon.
Wij fietsen ook in de vakantie, en als we aankomen op de camping gaan we vaak gelijk douchen en worden alle fietsbroeken gewassen. De volgende ochtend zijn ze dan weer schoon en fris voor vertrek!

groet, pol

Fietsbroek

Het fijne van fietsbroeken is dat je ze ook nat aan kunt trekken. Dus wassen/uitspoelen, en als ie de volgende dag nog niet droog is gewoon weer aantrekken, desnoods kleddernat. Voelt natuurlijk wel koud en raar aan, maar bij het fietsen merk je er niets meer van. Ze gaan niet schuren of zo zoals "normale" kleding.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.