Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda99

Linda99

22-02-2010 om 22:47

Indoor uitjes die niet onwijs duur zijn

Het is vakantietijd en het weer is niet al te best. Dus als je de deur uit wil met je kids om iets leuks te gaan doen kom je al gauw uit bij iets wat best nog wat kost (bioscoop, museum, indoor speeltuin). Maar er zijn vast ook low-budget tips. Ik lees ze graag

In mijn geval is Zuid-Holland het uitgangspunt maar uitwisselen onder elkaar voor andere provincies is natuurlijk ook leuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-02-2010 om 23:11

Welke leeftijd

zelf ga ik met een vriendin vaak theeleuten bij Ikea, kinderen in de ballenbak en klaar!
Met de family card is de thee nog gratis ook.

Verder is de bibliotheek in Delft ook heel erg leuk met kleuters. Ze hebben er goede koffie en de kids vermaken zich wel. Je hoeft er in de kinderafdeling niet stil te zijn namelijk.

Verder is het altijd handig om te kijken of je met je ANWB pas nog ergens korting krijgt.

Site

kijk eens op uitmetkinderen.nl
Daar kun je ook zoeken op low-budget uitjes per provincie.

Je kunt ook altijd kijken of er bij een park/museum een actie loopt, soms krijg je met je ANWB pas korting, maar soms kun je ook eenvoudig een bon uitprinten.

Googlen voordat je iets plant loont meestal de moeite.

Linda99

Linda99

23-02-2010 om 09:05

Reactie

AMK: ze zijn 4 en 8. Anwb heb ik niet maar wel een broertje ervan. Volgens mij kan ik daar ook korting mee krijgen. Ga ik eens naar kijken.

Moppeke: ik kijk altijd op uitmetkinderen. De optie low-budget heb ik daar volgens mij nog niet ontdekt. Thanks. En voordat we op stap gaan google ik me altijd suf maar toch vind ik het lastig om iets leuks te vinden voor de kids.

Ikea heb ik inderdaad op mijn lijstje staan! De bieb van Delft ga ik een naar kijken, klinkt leuk.

liora

liora

23-02-2010 om 09:47

Museumkaart

Hoi,

Met een Museumkaart is het Museum ook echt low budget.

Liora

Linda99

Linda99

23-02-2010 om 10:55

Liora

Idee is leuk maar dan moet ik voor 70 euro museumjaarkaarten aanschaffen. Niet echt low-budget voor nu

Maar ik wil ze zeker een keer kopen, kids zijn er nu odu genoeg voor.

Linda

het is inderdaad nu even een investering die museumjaarkaarten, maar wat zijn wij er blij mee. Je kan overal in voor nop en dan maakt het ook niet meer uit dat je maar een deel van een museum bekijkt, want ach, anders ga je toch gewoon nog een keer.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat het echt de investering waard is. Deze vakantie kan je 'm er al uit hebben. Bedenk ook dat b.v. het Spoorwegmuseum, het Openluchtmuseum en het Aviodrome erbij zitten. Dat zijn echt daguitjes en zo ontzettend leuk. Vergeet ook niet het Watermuseum in Arnhem of het Ecodrome in Zwolle.

Veel plezier bij wat je ook gaat doen.

groetjes van Purk

ol3

ol3

23-02-2010 om 21:16

Herkenbaar

gisteren naar Ikea geweest
en vandaag naar Plaswijkpark in R'dam, kinderen hebben een R'dam pas en konden hier nog gratis in (pas verloopt eind deze week) en volwassen betalen in de winter 5 euro entree dus was voor mij te doen, ik had zelf broodjes en drinken meegenomen maar binnen wel warme chocolademelk gedronken om op te warmen!!

ik zat ff te denken of ik je Plaswijk als tip wilde geven, maar als je dus voor 3 betaald kost het toch nog 15 euro en wat attracties betreft valt het in de winter een beetje tegen maar de verkeerstuin met de skelters is erg gaaf!

in de ochtend naar de bios gaan is goedkoper dan in de middag, mijn man gaat regelmatig op zondag maar dan altijd rond half 11!

succes met de uitjes

Gratis aktiviteiten

Wij zijn al jaren 'fans' van gratis/goedkope aktiviteiten. De meeste halen wij uit de huis aan huis bladen. Musea die bijzondere exposities hebben en die dag openen, optredens van plaatselijke muziektoestanden, sportverenigingen die een leuke dag organiseren etc. etc. Dingen van bedrijven, scholen, techniekdag, v.v.v. etc. etc. Gewoon héél goed de plaatselijke sufferdjes doornemen...En als we iets vinden uit een plaats dichtbij waarvan b.v. de exacte tijden er niet bij staan omdat het alleen een mededeling is zoek ik het on-line op in de editie die in die plaats verschijnt.
Afgelopen vakantie ( ja hier is ie al voorbij) heeft jongste een atletiekdag gehad van de plaatselijke atletiekvereniging (eigenlijk bedoeld om leden te werven), zijn we met een soort speurtocht van het v.v.v. bezig geweest en naar een open dag van een doolhof geweest. Dit alles voor niks. Broodjes mee en wat lekkers. Hardstikke leuk!
Dus spel de plaatselijke sufferdjes!
groeten albana

kaatje43

kaatje43

24-02-2010 om 09:53

Speelkasteel in hoofddorp

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is. Voor kinderen 7 euro entree. Ouders 3.60 incl. consumptiebon.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

24-02-2010 om 15:00

Militair luchtvaart museum

= gratis, en erg leuk (wel vooral voor jongens).
Wel een eindje rijden: in Soesterberg.

Sawo

Sawo

24-02-2010 om 15:05

Teyler haarlem

Hoi Lina

Teyler in Haarlem is leuk museum redelijke hoge entree voor volwassenen maar kinderen kosten bijna niets.
Ook het maritiem museum in Rotterdam is leuk en niet zo duur. OOk de havens niet vergeten.

groet

Saar

Lynna

Lynna

24-02-2010 om 19:56

Schaatsen!

Ik ben gister gaan schaatsen met dochterlief (13), broer en nichtje (5). Niet duur, entree zo'n 3,5 euro. In mijn gevoel moest ik 2x schaatsen huren a 5 euro, maar als je die al hebt is het een heel goedkoop uitje waarmee je uren zoet kunt zijn. Wij hebben in ieder geval genoten!

We zijn trouwens daarna nog gaan bowlen (16 euro per baan per uur).

Nu heb ik spierpijn in mijn benen en in mijn schouders

Ylse

Ylse

26-02-2010 om 16:13

Kinderspeelpararijs.....ballorig

Net terug van Ballorig Ommoord. Niet duur, maar allemachtig wat een verzoeking zeg!! Het is dat mijn zoontje zich vermaakt heeft, maar voor mij het is eens maar NOOOOIT meer! Ik ben daar niet het type voor denk ik.

amk

amk

26-02-2010 om 17:09

Haha ylse

Ballorig moet je dan ook niet in een vakantie doen waarin het mega slecht weer geweest is.
Dat is idd de meest belabberde periode om er heen te gaan.

Zelf deed ik het wel als ik nodig moest werken maar dochterlief niet naar het kdv ging. Laptop mee, gratis wifi. Kan limonade, hotdogs tussen de middag en ik kon echt een paar uur lekker werken en dochterlief had een heerlijke dag.

amk

amk

26-02-2010 om 22:56

Sini

buiten de vakanties valt de herrie echt wel mee.
Zeker als je op bv dinsdagochtend gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.