Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

neetochhè

neetochhè

20-10-2009 om 23:07

Incassoburo/deurwaarder

Ik woon sinds 1 september in een woning waar voor mij iemand gewoond heeft met waarschijnlijk ergens een hoop schulden. Ik krijg nl nog steeds post van diverse incassobureau's.
Ik stuur ze braaf retour afzender, maar hoe groot is de kans dat een verdwaalde deurwaarder mijn spulletjes meeneemt als ik niet thuis ben??
Ik heb ooit wel eens zo'n programma gezien waarin ze zonder pardon een voordeur openbreken met behulp van een timmerman en een politieagent.........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

Ik denk dat je de volgende keer zo'n incassobureau eens moet bellen/mailen (mail bewaren, heb je meteen bewijs!) en zeggen dat jij op dat adres woont en dat pietje met de noorderzon is vertrokken? Dat zet misschien iets meer zoden aan de dijk dan terugsturen. Vervelend hé zoiets. Wij wonen ook net in een nieuw huis waar de vorige bewoner veel schulden had. Gelukkig worden wij door onze verhuurder geholpen! Groet Suus

Yta Chalne

Yta Chalne

21-10-2009 om 08:31

Realistisch

Dat is echt realistisch, dus terugsturen is niet goed genoeg. Gewoon openmaken en bellen!
Ooit, twintig jaar geleden, heb ik dit eens meegemaakt. Ik kwam thuis terwijl er net een team met vrachtauto mijn splinternieuwe huis wilde openbreken, wat afgelast werd omdat ik uiteraard kon bewijzen een nieuwe bewoner te zijn. Ik was verbijsterd! Sindsdien maak ik incassopost van vorige, verdwenen bewoners altijd open en bel ik.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-10-2009 om 08:36

Gemeente

Ook wij hebben in een huis gewoond waarvan de vorige bewoner veel schulden had. Wij hebben die post altijd opengemaakt en de incassobureau's gebeld. Zij gaven ons ook de tip om bij de gemeente na te vragen of die bewoner wel was uitgeschreven op ons adres. Bij ons was dit niet het geval. De gemeente heeft dit opgelost en de brieven van deurwaarders bleven op den duur vanzelf weg.

Dendy

Anonix

Anonix

21-10-2009 om 12:38

Openmaken en bellen

Dat heb ik ook gedaan toen terugsturen niet bleek te helpen. Hier ging het trouwens om een 'schuld' van 15 euro, die opgelopen was tot honderden euro's door incassokosten.

Ik heb het bureau gemeld dat de persoon in kwestie hier niet meer woont, en dat heb ik twee keer moeten doen. Toen bleven de brieven weg.

Overigens heb ik me er nooit zorgen om gemaakt, voor een inbeslagname moet er altijd een dwangbevel worden gestuurd (aangetekend). Maar ik vermoed dat het -gezien het kleine bedrag- nooit zover zou zijn gekomen.

toja

toja

21-10-2009 om 15:44

Ook nog zelfde achternaam hier...

Hier bleek de vorige bewoner ook nog eens de zelfde achternaam te hebben (zo een die half nederland heeft..) als die van mijn vriend. Hebben toen de brieven retour gestuurd met heel groot de reden erop. Met hoofdletters. Later hebben we de gemeente gebeld. Heb trouwens wel een keer een deurwaarder aan de deur gehad toen ik thuis was. Kon ik het meteen persoonlijk vertellen. Vond het wel een gedoe..

Gemeente 2

Check bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente of deze persoon nog ingeschreven staat op jouw adres. Zo ja: laat een onderzoek instellen, dan wordt deze persoon na verloop van enige tijd uitgeschreven. Overigens controleert een deurwaarder altijd of de adresgegevens nog kloppen, voordat de koevoet tevoorschijn wordt gehaald.

groene specht

groene specht

23-10-2009 om 11:18

Hebben wij meegemaakt

In ons vorige huis, bleek bewoond te zijn geweest door echtpaar met ontzettende afbetaalschulden. Brief na brief kwam, en Specht, nieuwsgierig als ze is, heeft deze brieven ook maar eens opengestoomd (na eerst een tijdje braaf teruggestuurd te hebben, want we hadden gek genoeg alleen een postadres gekregen van de vorige heer des huizes van zijn werk - en dat kantoor werd opgeheven). En kwam er zo achter dat de vorige bewoners allerlei grote vakantiereizen hadden gemaakt voor duizende euro's, zonder betaald te hebben, en daarnaast nog allerlei Otto- en Wehkampschulden.
Uiteraard kwam er ook wel eens een incassobureau langs, maar die reageerden altijd zuchtend dat ze dit wel hadden verwacht: nieuwe bewoners, oude gevlogen. Die komen dat dagelijks tegen.

amk

amk

23-10-2009 om 11:57

Deurwaarder

ik heb het er een keer op aan laten komen en de deurwaarder laten komen.

Het ging om onbetaalde zorgrekeningen volgens mijn eigen huisarts. Na een keer of 5 (in 2 jaar) een aanmaning gehad te hebben waarna ik braaf de verzekering belde die mij dan weer het overzicht stuurden dat het toch echt betaald was, was ik het zat.

En heb het dus zo ver laten komen dat de deurwaarder aan huis kwam. Wel nadat ik natuurlijk de papieren van de verzekering opgevraagd had met een begeleidende brief over de vorige keren.

Het was een genoeglijk gesprek en de deurwaarder ging de huisarts toch maar eens aanspreken op zijn eigen verantwoordelijkheid want dit was al de derde client die het zat was. Daarna is het niet meer gebeurt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.