Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brakkie

brakkie

26-01-2009 om 19:40

Incassobureau kan melding bkr maken?

Even stoom afblazen hoor! ( en anoniem...)
Net zo'n muts aan de lijn gehad van een incassobureau dat ik schijnbaar een rekening nog niet betaald heb. (van een zorgverlener die dat weer heeft uit besteed aan zo'n onmogelijk administratiekantoor die niet te bereiken is)
Nu roept die dame dat als ik alleen de hoofdsom over maak, en niet de incassokosten, dat ze daar een melding van maken bij het BKR? Volgens mij is een incassokantoor helemaal niet gerechtigd om dat te doen! Bah, ik haat dit soort dreigementen. Maar ik check even bij jullie; BKR-meldingen mogen toch alleen maar gedaan worden door financiele instellingen of door betalingsachterstanden bij afkoop/huurkoop-achtige constructies? Kortom een rekening van enkele tientjes die niet verwerkt is door een administratiekantoor, en die vrolijk vertelt dat er te veel wachtenden zijn en dan de verbinding verbreekt, leidt toch niet tot een BKR achterstandsmelding? Wie bevestigd even mijn verhaal zodat ik morgen even haar baas kan bellen?

Doei!

Brakkie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
malou

malou

29-01-2009 om 22:32

Melding

Misschien heb je het antwoord inmiddels al elders gevonden maar om welk bedrag gaat het en bij wat voor soort bedrijf? Niet iedereen kan zomaar een melding bij het bkr maken nl. Het moet wel een schuld zijn van een bedrijf wat aangesloten is bij het bkr en voor een paar tientjes wordt er geen melding gemaakt. Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Brakkie

Brakkie

29-01-2009 om 23:42

Malou

Dank je wel Malou!
Ik heb inmiddels al op de website van het BKR gekeken en de instellingen die melding mogen maken moeten aan bepaalde wetten voldoen (moet bijv. gaan om een krediet of lening). Toch blijven sommige medewerkers volhouden dat er een BKR melding gedaan kan worden. Ik heb de baas gesproken en die betreurt de zaak ten zeerste en het tijdelijke callcentre wat ingehuurt is heeft een reprimande gekregen. Zaak is inmiddels op diverse bureau's beland met een klachtenbrief. Ben benieuwd wat daar nu als antwoord op komt.
Toch nog bedankt hoor! Soms wil je even weten of je gelijk had.

Brakkie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.