Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

03-06-2011 om 08:43

In hoeverre kloppen de weersvoorspellingen nou

met een groot feest in het vooruitzicht over 1,5 week bekijken we hier thuis met argusogen de weersvoorspellingen voor de komende weken. Maar het ziet er niet goed uit. Pinksterweekend, regen en veel bewolking.
Gisteren haddne we een ander communiefeest en daar werd meteen gezegd, ach joh, er kan nog zoveellllll geberen, komt vast goed. Hoe zeker zijn die voorspellingen nou/


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet zeker

helemaal al niet zo ver van tevoren.

Niks aan te doen, het enige wat mogelijk is je voorbereiden op alle soorten weer. Dat feest ga je niet verzetten, toch?

ayla

ayla

03-06-2011 om 09:35

Zeker niet

een communie verzet je niet zo makkelijk en we hebben een tent en heater gereserveerd. Alleen de kleding van iedereen is gekocht op lekker warm weer en bij de voorspellingen van nu wordt het koukleumen 's morgens bij de processie

Feestelijke paraplu's en schoudervestjes zoeken

dan gaat het vast lukken met de processie.

Hopelijk is er dan een mooie droge bui!

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2011 om 21:44

Niet

Twee weken van te voren kun je alleen over een verwachting spreken en niet over een vooruitzicht. Zelfs als je op 1 dag de voorspellingen bekijkt zie je schommelingen, laat staan over twee weken uitgespreid.
Ik had afgelopen zaterdag een feestje gepland. Op de dag van de planning leek het goed te gaan met het weer, nou... je hebt gezien wat voor weer het zaterdag was! Geluk bij een ongeluk was dat driekwart niet kon. Je hebt van die dagen dat je wel héél verkeerd hebt gekozen. Nu wordt het eind juni en wordt het weer duimen dat het mooi weer zal zijn. inmiddels staat er een kloeke paviljoen in de achtertuin, een vuurkorf voor als het toch wat fris wordt, nieuwe plantjes.... Helemaal gezéllig)

NaShA

NaShA

03-06-2011 om 22:41

Maandag

is het schoolreisdag bij ons. Gisteren werd je erg verdrietig als jet het weer bekeek voor die dag. Vandaag is het nog steeds geen 25 graden en zon wat ze voorspellen, maar wel een stuk droger en hogere temperatuur dan gister. M.a.w. Voor een paar dagen is het al bijna niet te doen, laat staan voor 2 weken...

NaShA

NaShA

04-06-2011 om 15:29

Ja...

hier geeft het nu ook weer slechter dan gister aan, bah....

Ah joh

'maak je niet druk om het weer, anders zouden 9 van de 10 mensen geen gespreksonderwerp hebben'.'

Het is gewoon enorm wisselvallig. Niks aan te doen. Neem het zoals het komt. Kinderen kan het meestal niks schelen als het weer tegen zit, het zijn de ouders die mekkeren!

NaShA

NaShA

04-06-2011 om 21:43

Nou bromvlieg

ik denk niet dat het heel leuk is om in een speeltuin te vertoeven, niet overdekt, als het met bakken uit de lucht komt....

Openluchtmuseum Arnhem zal denk ik nog wel te doen zijn, zal best ook wat overdekte dingen hebben...

ayla

ayla

06-06-2011 om 08:58

We moeten het maar aanzien

het weer blijft wisselvallig, gisteren 30% kans op regen vandaag 50%, echt warm zoals afgelopen week zal het in ieder geval niet worden. Ik steek deze week een kaarsje op voor droog weer denk ik

Chippie

Chippie

06-06-2011 om 11:36

Ayla (ot)

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een gedoe zo'n communiefeestje! Heb je alles geregeld, gooit het weer roet in het eten. Maar je hebt een tent en een heater. Dan kan er toch niet heel veel misgaan?

Tijgeroog

Tijgeroog

06-06-2011 om 13:59

Pelle

Ik houd weeronline ook in de gaten ivm ons kampeerweekendje. Gisteren was het inderdaad beter dan de afgelopen dagen, vanochtend weer bagger en nu weer goed genoeg om toch te gaan...

Wilma

Wilma

06-06-2011 om 15:51

Meestal niet goed

Alleen vandaag dus net wél, wel regen nu en onweer. En zet ik net hier boven in een draadje dat de bomenman de boom is aan 't omkappen, gaat 't onweren! De bink zit nog bóvenin het uiterste topje van een héél grote dennenboom, 'k vind 't doodeng, maar hij doet niks anders elke dag, dus hij zal 't wel weten.

Ayla, wij vragen hier ons meestal af of wij in 't zuiden er wel bijhoren, als ze 't weer voorspellen. Roepen ze bij RTL of weet ik 't dat 't hier in 't zuiden "wel 27 graden" ofzo wordt, nou, dan is 't dus écht wel veel en véél warmer.

Leuk, een communie. Wij hebben dat weekend een verjaardag, maar een grote opkomst wordt 't niet, want veel zitten dan op pinkpop. Ook voor de pinkpopgangers hoop ik dat 't mooi weer is, die zitten zó vaak in de stromende regen.

Ik duim voor je, maak je nog maar niet te druk (al zou ik dat ook doen in jouw geval, een communie is toch even wat heftiger dan een verjaardag).

Maar hoe dan ook, 't wordt vast superleuk bij je !!

Groetjes,
Wilma

amk

amk

06-06-2011 om 16:11

Maar wilma

het is een veel gemaakte fout de gevoelstemperatuur is iets anders als de verwachte temperatuur.

Die verwachte temperatuur is de temperatuur gemeten op 1 meter boven de grond in een speciaal gefabriceerd huisje, dus in de schaduw.

Heb je in de winter te maken met de windchill factor, in de zomer heb je te maken met het schaduweffect.

Daarom zal het zeker als de zon schijnt altijd een stuk warmer voelen als volgens de verwachting.

Wilma

Wilma

06-06-2011 om 20:16

Amk

Kijk, daar steekt een mens wat van op. Dat wist ik dus inderdaad niet, dat dat in zo'n weerhuisjeding gemeten werd.

Hier, in 't uiterste zuiden, lijkt het alsof ze ergens in NoordLimburg gaan meten en dan als je dus zuidelijker gaat dat 't dan veel warmer is.

Maar nu met jouw uitleg wordt 't een stuk duidelijker, voelen we ons ineens ook een stuk minder achtergesteld .

Bedankt,
groetjes,
Wilma

amk

amk

06-06-2011 om 20:20

De temperatuurhut

http://www.knmi.nl/cms/content/33370/temperatuurmeting

kleine correctie, het is niet 1 meter, maar 1,5 en ook nog in een weiland. Nou ja,lees zelf maar.

NaShA

NaShA

06-06-2011 om 22:37

Vandaag

bleek geen enkele voorspelling te kloppen. Hier zou het een beetje regenen, nauwelijks eigenlijk, en kwam het met bakken uit de lucht, waardoor de kleuters een totaal ander schoolreisprogramma moesten krijgen...
En de andere locatie in Arnhem, waar de voorspellingen niet best waren, is de gehele dag droog gebleven, op die ene hoosbui na toen we net aankwamen, maar die hebben we overleefd door meteen een binnenprogramma te volgen....

ayla

ayla

07-06-2011 om 09:22

Het lijkt alsof

onze lieve heer hierboven toch naar me geluisterd heeft afgelopen dagen
20 graden een klein zonnetje en 20% kans op regen.

Chippie, qua tent en heater maakt het vrij weinig uit idd. Probleem is meer dat als het regent er geen processie is en de harmonie ook buiten geen aubade kan brengen en ook de ballonnen oplaten buiten wordt dan problematisch.
Zelf hebben we een springkussen gehuurd en die kan een paar druppels wel aan maar hevige regenval is toch anders.

Maar we duimen nog even verder en anders leen ik de beamer van mijn werk en download ik wat nieuwe films en laat ik die draaien op de kamer van de oudste

Wilma

Hier thuis (ook in het uiterste zuiden) kijken wij vaak het weerbericht op de belgische televisie, dat klopt vaak beter.
En ik kan me de laatste verregende Pinkpop nauwelijks nog herinneren, dat moet een paar jaar geleden zijn. Maar ik hoop met je mee dat het met Pinkpop mooi weer is, want dan zit er ik zelf ook!

Foo

Foo

07-06-2011 om 15:25

Clo (even ot)

Ha, ik ben dit weekend ook op pinkpop (3 dagen, geen camping maar lekker mijn eigen bed). De vooruitzichten waren eerst niet echt goed maar ze worden steeds beter )
On topic: Ik kijk voor de vooruitzichten van Zuid-Limburg meestal op de site van L1 of op buienradar en dan bij verwachtingen en dan per plaats (bijvoorbeeld: http://www.buienradar.nl/weersverwachting-per-plaats.aspx?naam=maastricht%20aachen&type=tekst&modus=uur&lat=5.77&lon=50.91).

Chippie

Chippie

07-06-2011 om 15:56

Ayla

'Probleem is meer dat als het regent er geen processie is en de harmonie ook buiten geen aubade kan brengen en ook de ballonnen oplaten buiten wordt dan problematisch.'

Geloof is allemaal prima, maar dat kan prima zonder kerk en bombarie.

Ook zonder processie, harmonie, aubade en ballonnen doet je kind de eerste communie neem ik aan. Maak de bombarie niet belangrijker dan wat het is: bombarie.

Wilma

Wilma

07-06-2011 om 16:48

Clo en foo (klinkt als een nieuw kinderboek)

Ah, gezellig idee, dat jullie dan hier in de buurt zitten. Ik kan Pinkpop meestal, als de wind goed staat, in m'n achtertuin horen.

De gigántische hoosbuien van gister hadden ze wél goed, de hele garage stond hier blank :-S.

Mijn vader kijkt inderdaad ook meestal op L1 het weerbericht.

Groetjes,
Wilma

Tja

Ze noemen het zelf nooit "voorspellingen" maar altijd "verwachtingen". Ze voorspellen niet, ze proberen zo dicht mjogelijk te benaderen.

Asa Torell

Asa Torell

12-06-2011 om 21:31

En?

Hoe is het gegaan Ayla? Het was toch gisteren?

ayla

ayla

13-06-2011 om 07:49

Gisteren

op eerste pinksterdag, we hadden stralend weer, dochter was een prachtig communicantje, de kerkdienst ging prima al kwam ze bijna aan het kokhalzen van de gv hosti. en we hebben een geweldig feest gehad. Ik zit nu midden in de rotzooi Perfect gegaan dus

Foo

Foo

13-06-2011 om 10:16

Clo (en wilma) ot

Ha Clo, hoe gaat ie op pinkpop? Leuke bands gezien tot nu toe? Ondanks het chagrijn van de zanger en drummer van de Kings of Leon was de muziek erg goed! Elbow was indrukwekkend en Hurts was verrassend. Tim Knol is vet!
Wilma, staat de wind de goede kant op? Al veel kunnen horen? Als je nou vandaag op de berg van Snowworld gaat staan, dan zwaai ik vandaag naar je, ok?

Asa Torell

Asa Torell

13-06-2011 om 21:29

Ha mooi

Wat fijn dat het zo'n succes was! Pfoe, jullie hadden wel even geluk met de goede dag van het weekend qua weer!

Foo!

Ik was dit draadje een beetje.... vergeten.... Dus ik reageer wat laat.
Pinkpopzondag was heerlijk! Mooi weer en lekker in de zon gelegen, Hurts was inderdaad een heel sfeervolle opener, genoten van White Lies, om dat even lekker af te wisselen met Avenged Sevenfold . Kings Of Leon is niet mijn kopje thee, alhoewel de opening van het optreden wel weer indrukwekkend was!
Was jij drie dagen? Wat een heerlijkheid, dat kreeg ik hier niet geregeld dus heb ik helaas moeten missen: Manic Street Preachers, Foo Fighters en Volbeat. Maar die heb ik allemaal wel eens gezien, dus mag niet klagen. Zeker niet met as zaterdag Primus in het verschiet!

Foo

Foo

14-06-2011 om 14:52

Clo

KOL is normaal ook niet echt mijn band maar als je dan bijna vooraan staat en alles over je heen komt, dan kun je er best door gegrepen worden. Roerend vond ik te zien dat bij Use somebody 4 vrienden van een jaar of 17 a 18 een voor een elkaar vastpakten en tenslotte alle 4 elkaar omarmden en even duidelijk elkaar lieten merken dat ze blij waren vrienden van elkaar te zijn.
Ik ben 3 dagen geweest, niet op de camping, die tijd heb ik helemaal gehad. De laatste dag is voor het eerst mijn dochter mee geweest maar die heb ik eigenlijk de hele dag niet meer teruggezien. Zij was helemaal weg van 30 seconds to mars waar ik helemaal maar dan ook helemaal niet van houd. The script vindt ze ook leuk maar ze vond ze erg slecht zingen.
White lies heb ik ook gezien, klonk erg nostalgisch.
Verrassing: Go back to the zoo
Altijd goed: Foo Fighters en Volbeat (allebei al eerder gezien)
Tegenvaller (hoewel ook weer niet echt heel slecht maar ik heb ze wel eens beter gezien): Kaiserchiefs
Meest emotionele moment: God put a smile upon my face van Coldplay. Dit werd op de crematie van een veel te jong overleden vriend gedraaid en dat nummer live viel me even zwaar op mijn dak.
Wel vond ik het dit jaar erg druk. Het maximum aantal bezoekers is wat mij betreft wel bereikt.
Veel plezier bij Primus trouwens.

Wilma

Wilma

14-06-2011 om 15:45

Heerlijk weer !! (en foo en clo)

Hier was 't 't hele weekend heerlijk weer. Korte-mouwen-weer zeg maar. Op de verjaardag van m'n man (zaterdag) is de hele bups bezoek na een uurtje naar buiten gegaan, zalig.

Clo en Foo, ik heb inderdaad op de berg gestaan bij SnowWorld. Jammer dat dit hier niet eerder las, dan had ik gezwaaid . Was jij die met dat roze hoedje ?? LOL

Fijn dat het mooi weer was, da's toch altijd leuker dan verzuipen van de regen, zeker met Pinkpop !!

Ayla, fijn dat het geslaagd was. En leuk te weten dat er ook gv hosti's zijn!

Groetjes,
Wilma

Foo

Foo

15-06-2011 om 13:29

Wilma!

(Nou ben ik net Fred Flintstone )
Ik heb 3 keer naar de berg gezwaaid. Ik was nou net degene die geen roze hoedje op had. Zag je me?
Een vriend van mij, die ook mee was, heeft gisteren Taylor Hawkins in Milaan gezien. Dus 2 dagen achter elkaar, alleen gisteren in een restaurantje. Wat is de wereld toch klein.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.