Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

25-03-2011 om 22:44

In het kader van lekker belangrijk: spleet tussen de matrassen

hier een enorm stomme vraag. Omdat wij regelmatig met een of twee kinderen in ons bed eindigen. Ja, ik weet natuurlijk ook wel dat ik die pedagogisch gezien kan weren, maar ik ga wil slapen 's nachts en geen huilende kinderen was ik op zoek naar een manier om die gleuf tussen twee matrassen wat te verkleinen.

Nu heb ik voortdurend twee kinderen bij mij in bed (want dat willen ze allebei alleen maar) en omdat wij twee afzonderlijke matrassen hebben gebeurt het regelmatig dat er een kind onprettig in die spleet tussen die twee matrassen ligt, vervolgens wakker wordt en mij wakker maakt en ik nog niet kan slapen.
Ook zou ik het prettig vinden om wat meer ruimte te hebben.

Dus ik had dit gevonden:
http://www.elcheapo.nl/bedtextiel/bekend_van_tv/matrassenvulstuk/

Maar ik vraag me dus af hoe je dat doet. Doe je eerst je hoeslakens erop en leg je die matrasvulstuk ertussen, zodat die flappen op je hoeslaken liggen of koop je dan nieuwe twee-persoons hoeslakens en zou dat lekker liggen?
Voel je dat niet helemaal omvouwen in je rug?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

25-03-2011 om 23:59

Hoe oud zijn je kinderen?

Ik heb mijn dochter zes jaar lang in mijn bed laten slapen. Geen probleem, ik had toch geen partner en ik vond het wel gezellig, ruimte genoeg in het tweepersoons bed. Toen er weer een man in mijn leven kwam werd het een probleem. Op een gegeven moment dreigde hij naar naar een kostschool te sturen als ze niet in haar eigen bed sliep en dat hielp. Ik vond het een nogal onelegante oplossing maar bij navraag blijkt het wel meer te gebeuren. Geen idee trouwens waar ik haar heen had moeten sturen, op het eiland waar ik woon heb je volgens mij niet eens een kostschool en ik kan het ook helemaal niet betalen (maar dat weet dochter natuurlijk niet).

Ikea

Wij hadden dat probleem ook, en hebben toen bij Ikea voor ongeveer 4 euro een "matraswig" gekocht, zo'n vulstuk voor tussen de matrassen dus. Maar kind verdween met wig en al in spleet. Dus hebben we een goedkope dekmatras gekocht, en 2-persoons hoeslakens. Dat ging prima.
Kind is nu te groot voor tussen ons in (letterlijk, want dat past niet meer) en nu doen het dekmatras en de hoeslakens dienst in de caravan, voor op de kussens. Ligt een stuk beter!

Opgerold dekbed

Ik doe weleens opgerolde dekbedden in de spleet tussen matrassen. Kun je in de wasmachine wassen.

Monet

Monet

26-03-2011 om 08:09

Kiki

Wij hebben ook zo iets dergelijks, en ik doe het zo.
De beide matrassen hebben elk een eigen molton-matrashoes. Dan leg ik dat ding in/op de gleuf, en doe ik een 2 persoons onderlaken om de matrassen heen.

liora

liora

26-03-2011 om 08:20

Brunette

Wat een idioot dreigement, naar kostschool sturen. Evenmin getuigt het van veel verstand on je dochter pas in haar eigen bed te laten slapen als je een vriend krijgt. Lijkt me niet bevorderlijk voor hun relatie.
Mama krijgt vriend, dochter mag niet meer bij mama slapen, en niet misschien naar kostschool? En dan de opmerking dat je het niet zou kunnen betalen, zou je het wel willen smdan?

Liora

Biene M.

Biene M.

26-03-2011 om 08:34

Dekmatras

Wij hebben een dekmatras, ik heb een hekel aan een gleuf in mijn bed.

http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=dekmatras

Fiorucci

Fiorucci

26-03-2011 om 09:12

Hier ook

Twee enkele matrassen, daaroverheen een twee persoons dekmatras,met twee persoons hoes, en twee enkele dekbedden.

qwenn

qwenn

26-03-2011 om 10:13

Heerlijk

juist die gleuf, ik lig er altijd met mijn voet in. Hier slapen dochters ook weleens tussen ons in, ik heb ze nog nooit gehoord over een gleuf. Misschien omdat het komt dat ze het meeste op mijn matras liggen
Succes

dc

dc

26-03-2011 om 11:39

1 matras

Wij hebben 1 groot matras, ideaal. Is er geen ruimte om er een 1 persoonsbed naast te zetten ofzo?

Ik heb bewondering voor je geduld hoor, kinderen gaan bij mij 's nachts weer hun eigen bed in, anders slaap ik echt niet goed (baby's uitgezonderd, vreemd genoeg).

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 13:02

Geen last van

Hier sliepen de kinderen ook wel eens bij ons maar over de gleuf tussen de matrassen heb ik ze nooit gehoord. Alleen die van jullie worden er dus wakker van. Ik zou eerst eens uit proberen of een laken als opvulling helpt voordat ik iets zou kopen op dat gebied. Me dunkt dat een laken hetzelfde idee is als die wig alleen wat minder netjes.

Maylise

Maylise

26-03-2011 om 13:05

Brunette

Lekker advies van die vriend van je. Sorry maar ik zou echt niet gewild hebben dat mijn vriend dat soort dingen tegen mijn kinderen zou zeggen. Niet echt bevorderlijk voor hun band en ik vind het ook een dreigement van niks. Er zijn veel handigere en leukere manieren te bedenken om een kind zover te krijgen in haar/zijn eigen bed te slapen. Vooral bij wat oudere kinderen die de peuterleeftijd voorbij zijn zoals bijvoorbeeld belonen als ze 's nachts in hun eigen bed blijven.

Maaike

Maaike

26-03-2011 om 15:01

Dekmatras

Ik zou denken dat zo'n dekmatras en groot hoeslaken voldoende moet zijn. Alleen ik slaap verschikkelijk slecht met de kinderen tussen ons in. Ze woelen te veel, gaan half schuin liggen soms had ik dan gewoon een elleboog of zelfs hak in mijn nek ofzo. Dus ik heb ze in het begin nog wel eens naast me op de grond laten slapen met een camping matrasje, of eerder nog met het matrasje uit hun ledikant. Dat kan je ook nog doen dus, gewoon een extra matras of opklapbedje regelen, kan iedereen lekker liggen en slapen (mits jij het lekker vind slapen, de hele bubs in je bed )

neteret mut

neteret mut

26-03-2011 om 16:15

Beetje flauw van mij

Wij hebben een 1meter 40 breed bed, daarop 1 groot matras. Dus geen last van een spleet tussen 2 matrassen. Wel dat er niet meer dan 2 kinderen bij ons in bed konden. De derde had of pech of we stuurden 1 van de anderen naar z'n eigen bed terug. Als ze een jaar of 6 , 7 zijn stopt het meestal wel.

Hmm

misschien moet je die spleet/gleuf nog breder maken dan concluderen ze vanzelf dat hun eigen bed lekkerder ligt

Zelf zou ik dus niets doen en sparen voor een nieuwe matras. Ik vind die spleten en gleuven ook niet handig in het kader van andere activiteiten die je zoal in bed kan doen en ik rol nogal in mijn slaap en dan zou ik zelf ook in die gleuf terecht komen.

Oh ik moet

even 3x spleet en gleuf zeggen anders blijft het in mijn hoofd zitten met de verkeerde associaties.

spleet gleuf spleet gleuf spleeeet gleeeeeuf.

zo hè hè.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-03-2011 om 16:49

Manda (ot)

Ik lig hier dubbel, spleet gleuf spleet gleuf. Jij bent een gekkie, zou mijn dochter zeggen.
On topic: hier een matras van 160 bij 200, passen we met wat beleid alle vier op. Al moet ik erbij zeggen dat zoon nog niet enorm veel ruimte inneemt met zijn 49 centimeter.
Groetjes
Massi

Oh massi

toen mandarijntje nog kleiner was legde ik haar altijd bij het hoofdeind horizontaal, hoofdje richting zijkant en dan lag ik daar zelf een stuk onder, dat is wat veiliger.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-03-2011 om 01:25

Liora

Ja, het was een beetje stom om haar niet eerder uit mijn bed te stoten maar het is ook niet weer zo dat ze opeens weg moest, dat is stukje bij beetje gegaan, pas na een maand of negen barstte de bom, ze luisterde gewoon niet. De relatie tussen haar en mijn vriend is overigens goed, ze geven om elkaar en ze respecteert hem. Ik heb haar ook uitgelegd dat het niet alleen om hem was maar dat het sowieso tijd werd om in haar eigen bed te slapen. Ze was in die tijd trouwens zo vervelend dat ik een kostschool op zich niet eens zo´n slecht idee zou vinden om haar wat discipline bij te brengen.

Vic

Vic

27-03-2011 om 12:19

Brunette

Misschien was ze in die tijd wel zo vervelend juist door die lieve vriend van je. Het is toch uit nu?

Massi Nissa

Massi Nissa

27-03-2011 om 13:48

Manda

Ja, zoon ligt bij ons ook hoger dan ons gezicht, hoor. Op die manier kan hij nooit onder het dekbed terechtkomen. Hij ligt in zijn eigen dekentje gewikkeld, als een piepklein rolmopsje waar lieve geluidjes uit komen.
Dochter kruipt al jaren elke ochtend bij mij, maar gaat na vijf minuten wel aandringen: zullen we opstaan?
Groetjes
Massi

Ik heb het juiste woord gevonden

geul.

Dan heb ik geen genitale associaties.

dc

dc

27-03-2011 om 22:11

Ik wel

geul/geil, klinkt bijna hetzelfde

Ehhm nou dan

de laatste 2 opties: kloof of goot.

Ja ken ook reet zeggen trouwens

dc

dc

28-03-2011 om 10:39

Rofl!

Het niveau daalt

Asa Torell

Asa Torell

28-03-2011 om 21:24

En bedankt manda

Nu kan ik al die woorden niet meer lezen zonder associaties!

Kiki

Kiki

28-03-2011 om 21:31

Jeeeeetjte

dat kan mijn tere zieltje niet hebben hoor Manda, ik ben in shock

Brunette, hoe aantrekkelijk ik het idee van kostschool ook vind (en ze dan ophalen als ze 18 zijn en af, heerlijk) lijkt me niet de oplossing in deze

Dank jullie wel voor jullie tips. Een dekmatras zal geen optie zijn, omdat mijn man voor zijn rug een keihard matras nodig heeft (wat ook tegelijkertijd de reden is waarom wij twee matrassen hebben, want ik lig niet graag op steen)

dc

dc

28-03-2011 om 21:49

Cosleeper

Kun je niet een lekkere grote cosleeper vinden waar je kinderen in passen? Heb je die alvast voor de baby.

Yaron

Yaron

29-03-2011 om 13:17

één overtrek

Wij hebben ook twee matrassen, maar daar overheen hebben we 1 molton en dan nog 1 onderlaken. Onze kinderen liggen meestal bij mij op mijn matras tegen mijn man zijn matras aan. Ze hebben geen last van de "spleet".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.