Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

13-05-2009 om 10:48

In de categorie stomme vragen Houdbaarheid melk

Komende zaterdag wordt mijn tante 65 jaar. Wij zijn daar dan de hele dag. Er is wat afgehuurd geloof ik en er is ook een deel van de dag een buitenprogram.

Mijn zoontje is sinds deze week, gelukkig, helemaal over op gewone melk. Hij vond het niet zo lekker, dus we hebben een tijd moeten mixen voor hij gewoon melk dronk.
Dus we gebruiken liever geen melkpoeder meer.

Dus, gewone melk voordat hij gaat slapen. Dus een keer 's middags en een keer 's avonds nog. Als ik koude melk in een thermosfles bewaar, kan ik dat dan de hele dag verder buiten de koelkast houden?
Want ik weet dus niet of er een koelkast of uberhaubt mogelijkheid op koelen is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katja

Katja

13-05-2009 om 10:57

Volgens mij..

.. kun je gewoon pakjes halfvolle melk kopen. Net als fristi etc. makkelijk meenemen en bederft niet. Ik dnek overigens dat het ook wel kan wat jij zegt. Gaan jullie niet naar een restaurant oid? Of kun je daar achter komen? Je kunt ook vragen of iemand een (elektr) koelbox meeneemt. Succes
Katja

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-05-2009 om 11:01

Truc

Er bestaan inderdaad pakjes melk, maar dat is houdbare melk en die smaakt weer anders dan verse melk.

Een truc die ik hier las maar waar ik geen ervaring mee heb: melk in je ijsblokjesvorm invriezen. Op de dag zelf doe je koude melk met wat melkblokjes erbij in de thermosfles.

amk

amk

13-05-2009 om 11:11

Melk

melk heeft een nogal gezonde uitstraling maar is niet zo belangrijk als de belangenbehartiger zuivelburo zou willen.

Een dagje zonder melk kan ook geen kwaad.
Dus 's morgens thuis wel een beker geven en daarna een dagje even niet.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2009 om 11:16

er is wat afgehuurd, er is iets van een catering? Even bellen maar, je kan in een café ook gewoon een glas melk krijgen?

Tinus_p

Tinus_p

13-05-2009 om 12:22

Heu

Hoe oud is zoontje??

Kiki

Kiki

13-05-2009 om 13:12

Hij is 14 maanden

maar een slechte (in)slaper. Zonder warme melk slaapt hij echt niet in. Uiteindelijk zal hij daar wel aan moeten, maar ik vind een feestje niet het juiste moment daarmee te starten.
Ik heb geen idee wat we gaan doen. Het is een 'verassing'
Het zou net zo goed een grote picknick kunnen zijn, dus de hele dag buiten. Ik ga er idd van uit dat er wel een restaurantiets gaat zijn, waar ik een en ander kan opwarmen of bestellen. Maar zeker weten doe ik dat niet, dus vandaar dat ik alle eventualiteiten aan het afgaan ben

ayla

ayla

13-05-2009 om 13:15

Hier ook gehad

onze jongste slaapt pas een paar maande zonder flesje warme melk, Hij is nu 2. Als je de melk in een thermoskan meeneemt moet dat wel goed blijven 1 dag. Maar weet je of je het ergens kunt opwarmen? anders moet je echt hele hete melk in de thermosfles doen en hopen dat het aan het einde van de dag nog een beetje warm is. Dus 1 fles hete melk en 1 fles koude melk en dan mixen

Kiki

Kiki

13-05-2009 om 13:17

Wordt bevroren melk niet enorm waterig?

ach, het is nog geen zaterdag. Ik ga het gewoon proberen.

Houdbare melk vindt hij vreselijk vies. Dat hadden we al geprobeerd.

Kiki

Kiki

13-05-2009 om 13:19

Ayla, daar heb ik ook aan gedacht

twee thermosflessen, heet en koud, maar gaat die hete melk dan niet vellen?

Jakiro

Jakiro

13-05-2009 om 13:28

Thermos tas?

Gewoon een flesje melk in een thermostas met een heleboel koelelementen ?
Mocht er een koelkast zijn, zet je het daarin. Mocht er geen koelkast zijn blijft het zeker goed tot 's avonds, alhoewel het dan niet koud meer is, maar dat hoeft ook niet.
Jakiro

tonny

tonny

13-05-2009 om 13:30

O.t. houdbare melk ís vies

in mijn gevoel een feit, geen mening

Sterkte met de voorbereidingen voor het uitstapje! Het lijkt me best lastig allemaal, ik herinner me vergelijkbare situaties uit een ver verleden...

Is er eventueel mogelijkheid je zoon bij (de andere kant van de familie) onder te brengen?

Tonny

Auto adaptor + flessenwarmer

zo hebben wij nog ooit 1 keer een flesje melk gemaakt, was ook zo'n dag. We hadden een flessenwarmer en een adaptor voor in de auto en die pasten op elkaar zomaar, en het ding deed het.

Dus water in het flesje, opwarmen in het flessenwarmer ding en poeder erbij, goed schudden.

Katja

Katja

13-05-2009 om 23:12

Ik zou de organisator....

... even opzoeken met deze vraag. Die kan je vast vertellen of er een koelkast is zonder de verrassing weg te geven.
Katja

Houdbare melk ...

heeft volgens mijn vader (voormalig chemisch analist in de voedingsindustrie) evenveel voedingsstoffen als gewone melk.

Ik kan me voorstellen dat je zoontje echter niet van de smaak houdt. Zou hij het lusten als je het mengt met van die chocolademelkpoeder?

Invriezen

Aangenomen dat je geen liters melk meeneemt, zou ik de melk in zijn totaal invriezen en zo meenemen. Tegen de tijd dat het avond is, is het mooi ontdooid.
n@nny

Voedselvergiftiging

Melk bederft erg snel. Warme melk een hele dag in een thermos levert ofwel bedorven melk ofwel yoghurt op.

Kan ie niet een keertje zonder?

Yoghurt?

Kiki, jouw zoontje is nog net een beetje te jong om zo maar een keus voor te leggen. Maar mijn kinderen kregen in deze situatie de keus tussen een pakje LangLekkermelk (sorry Tonny) óf een beker met yoghurt zonder suiker, aangelengd met wat water zodat het makkelijk drinkt. Dat laatste krijgt oudste standaard mee naar school voor bij de overblijf.
Yoghurt is al zuur en blijft veel langer goed dan melk.

Laatste alternatief is poedermelk. Of die pakjes opvolgmelk van Nutricia. Gouden handel. Beresmerig (zoet).

Kiki

Kiki

15-05-2009 om 21:01

Tsja, dirksmama, daar heb je gelijk in

melkbederf, daar kan je zien van worden zeg.

Of hij zonder kan, wil ik gewoon zaterdag niet gaan proberen. Hij is een heel slechte (in)slaper, zeker op dit moment is het een ramp.
Hij valt moeilijk in slaap en hij wordt 5 à 6 keer wakker op een nacht. Hij is nu ook nog eens een keer snipverkouden.
De ene keer gaat het beter als de andere keer, maar gemiddeld is het pet.

Met een flesje warme melk gaat het toch makkelijker en valt hij sneller in slaap. Zodra het meneer behaagt een nacht door te laten slapen vind ik het vroeg zat om dat flesje af te bouwen.

Ik denk dat ik toch maar melkpoeder ga kopen en een thermosfles met kokend water meeneem en dan maar hopen dat hij daarna zijn gewone melk nog blijft drinken.
Dat is makkelijker dat melk invriezen, wat erg waterig wordt (Ik heb het uitgeprobeerd) en/of het risico lopen dat de melk inderdaad bederft en hij ziek wordt.

Mijn tante had ik al gebeld en zij kon me niet vertellen of daar een koelkast was. 'Ja misschien' (ben nou toch wel heel benieuwd wat we gaan doen)

Bedankt voor jullie tips!

groetjes
Kiki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.