Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

10-10-2010 om 15:52

Ikea keukenplanner

Wie heeft al eens een keuken bij elkaar verzonnen met de Ikea keukenplanner? Ik heb net een poging gedaan. Helaas moest je om het op te kunnen slaan eerst registreren, en tijdens dat proces is mijn ontwerp weer verdwenen. En ik vond het een heel gedoe. Er kwamen steeds waarschuwingen over minimale afstanden van kookplaten en koelkasten, en het lukte ook niet om een kraan te selecteren. Toen ik vervolgens het overzichtje van geselecteerde items bekeek, stond er al een bedrag van 1700 euro. Daar zat nog geen fornuis bij, geen kraan, geen passtukjes voor tussen kasten (die kon ik niet vinden), dus ik verwacht dat er nog een behoorlijk bedrag bij komt. Ik moet nog een tijdje sparen dus ik heb nog wel even, maar tips en trucs zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-10-2010 om 16:28

Een paar jaar terug. Ik vond het wel leuk om te doen en die tips zijn echt handig, want anders klopt je keuken straks niet. Ik las overigens laatst in het volkskrant magazine dat je bij Ikea altijd eerst zelf een ontwerp moet maken, dat wordt vervolgens op een vestiging besproken en aangepast als dat nodig is. Mocht je bij Ikea gaan kopen, laat hem dat wel installeren. Ik heb dat niet gedaan en achteraf best spijt van.

Vic

Vic

10-10-2010 om 20:25

Monteren

Mijn keuken is nu vrij onhandig ingedeeld, dus ik moet sowieso de leidingen laten omleggen. De persoon die dat gaat doen (bedrijf, met factuur) wilde ik ook de keuken laten monteren. Ik bedenk net dat de hele keuken waarschijnlijk op de Ikea-manier geleverd wordt en dat je dan alle kastjes en laadjes nog in elkaar moet zetten. Dat kan ik hem natuurlijk niet laten doen, dus dan ook maar gelijk door Ikea laten plaatsen.
Hebben jullie ook de apparatuur bij Ikea besteld? Hun fornuizen vind ik niet mooi, dus die wilde ik bij zo'n online degoedkoopstekeukenapparatuuraanbiederpuntcom bestellen. Dan ga ik gewoon daar omheen plannen.

(Janneke67)

(Janneke67)

10-10-2010 om 21:00

Wij

hebben ook een ikea keuken. Met de keukenplanner in elkaar gezet, uitgeprint, naar ikea gegaan en daar hebben ze hem hier en daar wat aangepast.

Alles kwam in dozen thuis natuurlijk, die moesten we zelf in elkaar zetten (ikke wel te verstaan). We hadden wel de garage ervoor vrij gemaakt!

Manlief was toen in de WW dus die had alle tijd en samen hebben we hem op 3 dagen tijd geplaatst. Hij had daarvoor wel wat leidingen verlegd en zo. Maar hij is erg handig hoor...ik weet niet of dit voor iedereen is weggelegd. We hebben hem helemaal zelf geplaatst. En het is een plaatje geworden.
Voor 3000 euro hebben we een joekel van een U-keuken.

Apparatuur hebben we ook op internet besteld, die werden een week later thuis afgeleverd Heel handig!!

Alleen het werkblad moet je als laatste bestellen en kun je eigenlijk pas bestellen (tenminste, dat was bij ons omdat we een U-keuken hadden) als de keuken geplaatst was. Dus daar moesten we weer 3 weken op wachten. Dit was niet echt handig. Gelukkig was het bij ons zomer, dus we hebben veel gebarbecued.

Vic

Vic

10-10-2010 om 21:13

Pelle

Wat is er mis met de vaatwasser?
En heeft er ook iemand een houten werkblad. Blijft dat een beetje mooi?

Vic

Ik zou de apparatuur bijmekaar googlen. Niet van Ikea nemen. Ga maar na. Zij kiezen een bepaalde kwaliteit en kopen dat heel groot in. Je hebt dan wel het schaalvoordeel maar er zit ook een nadeel uit want Ikea heeft de grootste gemiddelde deler besteld. Als jij in je eentje op internet met miepkniep en kieskeurig en al die andere vergelijkingssites aan de slag gaat heb je vette kans dat je goedkoper betere spullen vindt. Je hebt er immers maar eentje nodig en je kunt heel specifiek op zoek gaan naar de zaken die jij belangrijk vindt. En bezuinigen op wat er voor jou niet toe doet. Zo zal het ene apparaat mooier zijn dan wat Ikea levert en het andere simpeler... maar ik vermoed dat ze allebei goedkoper zullen zijn.

Oh ja, ik spreek uit ervaring. Wij hebben bij Ikea de kastjes gekocht, via internet de apparatuur gekocht en laten monteren door een monteur via Ikea. Hij deed er 2 dagen over en het is heel netjes geworden.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik een culifreak ben dus ik wilde heel goede energiezuinige apparatuur omdat ik bijv. de oven veel gebruik. Ik merkte ook dat de gaspitten van Atag (en dan hebben we niet eens de duurste versie) veel prettiger waren dan die van ons oude Etnafornuis. Ik vind het gewoon zo zonde als je toch al een nieuwe keuken doet om dan die apparatuur van Ikea erin te gooien terwijl het zo makkelijk bleek om via internet betere apparatuur voor dezelfde prijs te vinden (denk ook aan restpartijen van spullen die uit het assortiment gaan.. oh oh ik zit me helemaal druk te maken hier... ademt rustig..)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-10-2010 om 12:16

Vaatwasser

Ik vind de vaatwasser dan wel weer prima, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd alles vooraf afspoel. Alle apparatuur doet het hier na 4 jaar nog prima, ben alleen niet tevreden over het gasfornuis met wokbrander. Die is zo klein dat als je de wok in het midden zet je de andere 4 pitten niet meer kan gebruiken. En 1 gaspit doet het niet meer (en ik heb nog steeds niet de tip om hem weer aan de praat te krijgen

Een houten werkblad blijft volgens mij nooit echt mooi. Ik wilde er trouwens wel een, maar dat kon niet bij Ikea omdat ze maar tot een bepaalde lengte gaan.

Siemens

ik heb alleen de koel/vries van Ikea (whirlpool). De rest is van siemens.

Kijk even op de buitenmaten/montage maten, niet alle apparatuur past in de kastjes van Ikea.

Nog een tip, als je dan al whirpool wil dan zijn exact dezelfde modellen die ikea verkoopt onder het whirlpool logo goedkoper.

Ik heb uuuuuren en uuuuren apparatuur zitten zoeken, maten vergeleken, prijzen vergeleken

Verder zijn de kranen en de metalen gootstenen/spoelbakken van ikea niet van goede kwaliteit.

Wat wel weet goed is aan ikea en zeker handig als je de boel via ikea laat monteren, de servive. Alles wordt vervangen en vergoed als het eerder dan x jaar stuk gaat en dat is niet gek want na een jaar begonnen hier de deurtjes rond de oven en vaatwasser te bladderen en zijn inmiddels vervangen.

Ik zal dus komende jaren elk jaar een ikea montage man over de vloer hebben om diverse deurtjes te vervangen. Laatst hete koffie over een kastje heen gekregen, er zit een er niet uit te krijgen vlek op 1 kastje, dus die gaat er ook weer af volgend jaar.

Vic

Vic

11-10-2010 om 21:54

Mooi

Dat ga ik dan zeker doen, apparatuur vergelijken en dan niet alleen het fornuis. Ik word helemaal enthousiast door jullie verhalen. Helaas moet ik nog wel even sparen voor ik kan bestellen. Nog 1 vraagje. Wordt de keuken een snel geleverd? Bij een normaal keukencentrum kan dat zomaar 5 maanden duren.

redelijk snel, maar ga er wel vanuit dat er allerlei onderdelen missen of frontjes de verkeerde kleur hebben.

Hier was het een enorm ge-emmer met iets wat door de ene afdeling niet was door gegeven en uiteindelijk ben ik dus heel ikea rond gaan bellen totdat ik eindelijk iemand had die doorhad wat er mis was.

Verder had ik het probleem dat mijn ver van te voren bestelde apparatuur voor de helft niet op tijd geleverd werden en de boel verschoven moest worden, maar dat was achteraf ook niet erg want ikea kwam zijn afspraken ook niet na.

En toen deden we een maatwerk terrazo blad met een moeilijke wasbak, nog meer ge-emmer want het bedrijf heeft zulk slecht werk geleverd dat ik met mijn rechtsbijstand aan de arm de boel heb moeten vlot trekken.

En dat allemaal weken voor de bevalling terwijl ik har gerekend op meer rust en tijd, enfin, het was een hel, maar uiteindelijk staat er hier een mooie keuken waar alleen ik van zie wat er mis aan is ;-(

Oh ja

ook lullie, de achterkantjes van de kastjes zijn allemaal van het zelfde soort als alle ikea waaibomenhoutenkastjes. Dus een softboard plaatje met spijkertjes. Ram 1 keer een bus nutrilon verkeerd in een la en je achterkant hangt eruit en daar kan je dan niet meer bij.

enfin, wacht nou maar op de staatsloterij dan kan je weer een simatic kopen.

Vic

Vic

11-10-2010 om 22:15

Tja

Het blijft Ikea natuurlijk Bij een normale keukenzaak hoef je niet in je woonkamer de kastjes in elkaar te timmeren. Ik ben van plan wel een mooi fornuis te kopen, geen superdeluxe Boretti van 90 cm (helaas) die net zo duur is als de hele Ikea-keuken, maar wel een stoer apparaat.

Sancy

Sancy

12-10-2010 om 09:46

Maar pelle (ot)

Is je vaatwasser ondertussen klaar nu?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.