Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik zoek recepten voor morellen..

Mijn schoonouders hebben een kersenboom staan en elk jaar hangt hij helemaal vol, alleen de kersen zijn gruwelijk zuur en echt niet te eten.
Morellen zijn het zegt mijn moeder.Zij had ook een simpel recept: kort koken met wat suiker en dan eten met bijvoorbeeld vanillevla of yoghurt.
Maar er kan toch vast veel meer met die kersen dan alleen dat.
Dus wie heeft er een lekker recept voor me zodat ik op mijn beurt mijn schoonouders kan verrassen...
Alvast bedankt.

Cakey

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

06-05-2010 om 08:29

Jam

Ik denk dat je er heerlijke kersenjam van kunt maken!
Bastet

Wijn

zelf wijn maken, heerlijk! En er gaat wel een paar kilo kersen in...

Margriet*

Margriet*

06-05-2010 om 14:38

Mijn moeder

zette ze vroeger op brandewijn, ff googlen voor het recept, het varieert nogal.

Mamvantwee

Mamvantwee

06-05-2010 om 15:38

Hadden wij vroeger ook

Wij hadden ook een morel in de tuin staan en elk jaar een flinke oogst. Ik at ze ook wel zo, maar ze zijn inderdaad zuur.

Wij maakten er gelei van, jam wilde niet zo lukken om de een of andere reden. Die ging dan inderdaad in de yoghurt. Je kunt het ook gebruiken bij kip uit de oven, dan heb je een morellensaus, of warm bij ijs.

Maar veel verder dan dat zijn we nooit gekomen. Ik kan me voorstellen dat je er sap van maakt, dat kun je dan zoeten.

Hmmm, ik zou het best willen weer zo'n boom in de tuin!

groet, Mamvantwee

judiths mama

judiths mama

06-05-2010 om 20:43

Morellenjam!

Is de lekkerste jam die er is. Smaakt heel anders (lekkerder) dan normale kersen. Wij rijden er speciaal voor naar de betuwe als ze rijp zijn.

Om stevige jam te krijgen, goed laten doorkoken, geleisuiker gebruiken en even de staafmixer erin zetten. Anders blijft het vrij vloeibaar, maar is dan heerlijk in (griekse) yoghurt.
Je hoort het, hier spreekt een liefhebber!

cakey

cakey

11-05-2010 om 18:56 Topicstarter

Dank jullie

voor de reacties. ik zal zelf ook nog eens googelen en kijken wat ik vind.

Cakey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.