Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

06-09-2009 om 09:15

Ik zoek lekkere vegetarisch gerechten zonder kaas of noten

Tsja, dit zoek ik dus. Een lekker vegetarisch gerecht zonder kaas of noten. Zoonlief gaat vanaf nu vaker naar zijn vader, dus ik zal meer met mijn dochter alleen zijn. Zij wil vegetarisch eten, maar dat is best lastig. Ze lust veel niet. Kaas en noten al helemaal niet. En dan moet ik ook nog voor 2 dagen vooruit kunnen koken ivm mijn werk.

Hebben jullie tips voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-09-2009 om 10:15

Maaltijd soepen

maaltijd soepen, worden zelfs lekkerder na een dagje staan.
Minnestrone bijvoorbeeld, of erwtensoep.
Aardappelkoekjes, soesjes met groente curry,
quiche, pannenkoeken met allerlei vullingen,

En zo kan ik bijna 80% van de gerechten in mijn vegetarische kookboek wel noemen.
Het grote Vegetarische Kookboek ISBN 978-90-5486-356-2, een paar weken geleden gekocht bij zo'n witte boekhandel voor 5-10 euro.

Staat werkelijk van alles in van voorgerecht tot gebak.

Rafelkap

Rafelkap

06-09-2009 om 11:00

Kijk hier

http://www.devegetarier.nl/
Ik heb er net een boek gekocht : de dikke vegetariër. Hiermee kunnen we jaren vooruit. Veel recepten zijn ook op deze site te vinden. Ben zelf niet vegetariër maar wil wel meer vleesloos eten. Succes.

mopperkont

mopperkont

06-09-2009 om 14:06

Peen-ui stamppot

eerst stampen en dan wat bruine bonen uit blik erdoor voor de eiwitten. Lekker met appelmoes

Gewoon tahoe en tempe eten

En eiergerechten.

~~esther~~

~~esther~~

06-09-2009 om 21:39

Laat je dochter helpen

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar je kan haar ook vragen mee te denken en te koken. Ze heeft vast wel preciezere meningen dan "vegetarisch maar dan zonder alles wat ik niet lust" en anders wil ze daar vast wel over nadenken als je het op de juiste manier brengt.

En suggesties heb ik ook. Ik heb hier nog nauwelijks peulvruchten langs zien komen. Bonen, erwten, linzen: allemaal prima vegovoer.
Probeer eens macaroni met kikkererwten en 1 of twee eieren erdoorheen (en genoeg zout en peper).
Chili sin carne - een van de weinige gerechten waar je gewoon het vlees weg kan laten.
Rijst met erwten of linzen erdoorheen (goed kruiden).
Zelfgemaakte witte bonen in tomatensaus.
Bruine bonen met soepgroente, kerrie, ananas en gember.
Of als je het echt megasimpel wil: wat kerrie of andere indiase specerijen even in wat olie bakken, blik goed uitgelekte kikkererwten erbij en even meebakken. Serveren met rijst en een groente naar keuze.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.