Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik wil zo graag een zwart fluwelen colbert....

... het steekt ieder jaar rond deze tijd de kop op.
En ik heb er vorig jaar ook al over gepost. Helaas (dus) nog zonder resultaat.

Wat me voor ogen staat is een colbert dat over de heupen valt, van mooie kwaliteit fluweel/velours. Verder geen toeters en bellen, maar wel echt een damesmodel dus getailleerd. Zo'n colbert dat je op een spijkerbroek aankunt met een mooie witte bloes eronder, en dat je er dan toch netjes uitziet. Of dat je in voor- en najaar als jasje draagt. Ik heb al flink wat gegoogled maar tot nu toe nog niets gevonden.
Wellicht zit er dit jaar wel een lezeres tussen die mij de gouden tip kan geven? Dat mag ook best uit het buitenland zijn overigens. Ik heb donderdag na een tip in USA Uggs besteld, en ze zijn gisteren hier al binnengekomen. De echte, en voor de helft van de prijs in NL... dus laat maar komen die buitenlandse sites!

En jaja, het gaat nergens over, weet ik ook wel. Maar ik heb een paar van die jaar-in-jaar-uit kledingstukken waar ik enorm blij mee ben. En zo'n fluwelen jasje zou zo'n aanvulling zijn.

Alvast dank voor jullie meedenken,
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

15-09-2009 om 11:28

Velours

Geen concrete tips, maar het kan evt. helpen als je niet zoekt op "fluweel" maar op "velours".

Aatje77

Aatje77

15-09-2009 om 11:52

Google

Ik tikte bij google "black jacket velvet" in en kreeg meteen allerlei sites waarop ik zwarte fluwelen jasjes zag. Misschien zit er iets bij?

Yta Chalne

Yta Chalne

15-09-2009 om 12:57

En in belgie

Ik zag er pasgeleden een paar (velours jasjes) bij 3suisses.be Daar vallen ze onder de rubriek 'jassen'. Maar niet een zo mooi als de mijne, die ik al tig jaar heb en die altijd maar mooi blijft; het verschil zit 'm vooral in de knopen en de details.

Mare

Mare

15-09-2009 om 13:45 Topicstarter

Mijn zoekterm is

(o.a.)
zwart velours fluweel fluwelen jasje blazer colbert
black velvet jacket velours noir

Dat levert veel hits op van (verwante) zaken. Of de nodige mannencolberts. Of korte jasjes. Dat is echter niet wat ik zoek...
Op 3 suisses.be vind ik onder blazers 1 korte, en 1 zonder mouwen. Kijk ik niet goed?

Dank alvast voor het meedenken. Ik geef het niet op

Mare

Mamvantwee

Mamvantwee

15-09-2009 om 13:57

Mare: zoektips

Je kunt bij het zoeken op internet (google bv) ook aangeven welke trefwoorden je niet wilt, door er een - voor te zetten. Bijvoorbeeld: -heren

Misschien helpt dat?

groet, Mamvantwee

Maarlen

Maarlen

15-09-2009 om 14:19

Mare (o.t.)

Hoi Mare, ik tref je weer eens op OOL! Hoe gaat het in je nieuwe huis? Een tijdje terug had ik een vraag voor jou neergezet bij Off Topic en daar heb je toen uitgebreid op geantwoord. Door allerlei omstandigheden (en net verhuisd) heb ik je niet kunnen antwoorden voor het draadje naar het archief is verhuisd. Ik wil je alsnog graag updaten (en tips uitwisselen , heb jij een e-mail adres wat je hier neer wil zetten? Of moet ik informeren bij de redactie? Ik hoop dat je reageert. Groetjes, je bijna-naamgenoot

Yta Chalne

Yta Chalne

15-09-2009 om 14:49

Nee

Bij 3suisses moet je dus kijken bij mantels/jassen, vervolgens jassen (108) Ik zie zo even gauw drie velours blazers, een extra lange, een boyfriend, een feestelijk soort (op plaatje in blauw, ook in zwart te krijgen) De boyfriend is de aardigste (imho)

Kijk eens

bij Otto en dan de exclusive kledinglijn APART. Daar hebben ze een longblazer in diverse kleuren waaronder zwart in fluweel uitvoering.
Erg mooi.

Succes!

gr. bubb

)moeder

)moeder

16-09-2009 om 20:48

Zara

Zara heeft ze altijd in alle kleuren en betaalbaar!

rosa

rosa

17-09-2009 om 09:05

Mare

Ik lees weer mee en hoor het graag als je iets gevonden hebt..

rosa

Esprit

Esprit heeft deze herfst fluwelen colberts in de collectie (in diverse kleuren).

Mare

Mare

17-09-2009 om 18:04 Topicstarter

@ maarlen

Hey... daar ben je weer! Vroeg me al af wat er van je geworden was.
Tuurlijk mag je me mailen, dat kan naar mare01 apestaartje live.com

Ik zie je berichtje wel verschijnen!
Mare

Mare

Mare

17-09-2009 om 19:39 Topicstarter

@ 3 suisses, esprit, zara en hoi rosa!

Heb nog even wat nader gekeken; je hebt gelijk! Het plaatje is niet heel helder van die boyfriend. Het model lijkt me wel erg mooi maar het is helaas wat kort. Ik heb zo'n typisch hollands-vrouwen-peerfiguur. Een slanke maat 38 van boven, maar op de heupen toch inmiddels een echte 40. Daarnaast beetje zadeltassen en (de 50 gepasseerd) het buikje wil ook niet meer weg.

Hoe leuk en pittig ook; kortere jasjes staan me niet. Het moet echt over de heupen vallen.
Ik ben een enorme fan en wellicht zelfs de beste klant van Esprit. Bestel er (online) voor heel veel geld, maar ben dol op hun kleding.
Echter; ook hier weer jasjes voor vrouwen met slanke heupen. En alhoewel ik happy ben met mijn lijf, en vaak complimenten krijg dat ik er 'nog' (oef, dodelijk zeg haha) zo enorm goed uitzie, is dat mede omdat ik gewoon weet wat mijn sterke, en minder sterke punten zijn.

De nadruk dus op mijn slanke bovenlichaam, dus veel V-halzen, en bv zo'n colbertje met een fraaie v-neksluiting. Mooie ketting erbij; top! Het onderlijf kan dan neutraal in een mooie spijkerbroek met mooie laarzen of zo. Maar; dus vooral geen jasje wat op de heupen valt. Het moet erover. En dus een lengte hebben van (minstens) 75 cm.

Helaas helaas.....
Ik word er wanhopig van. En; het bestaat! Ik zie het soms op TV en zoek me dan suf of er in de aftiteling een kledingmerk staat.

Zara heb ik nog niet gekeken; oudste dochter van 20 shopt daar veel. Vrees dus dat ook daar het vooral heupjasjes zijn.

Veel andere tips; helaas veelal met een satijnen randje oid. En dat wil ik nou ook weer niet want ik wil geen feestjasje maar gewoon een jasje dat ik ook naar m'n werk aan kan.

Rosa, wat grappig. Ook jij nog niet geslaagd dus? We geven niet op hoor, het is toch een basic kledingstuk dat te vinden moet zijn??

Mare

Mare

Mare

17-09-2009 om 19:42 Topicstarter

Oh ja bubbles

Model is helemaal wat ik bedoel! Ik werd helemaal enthousiast maar... ook hier weer de zakjes en zo in satijn. Ook is het meer velours dan fluweel, op de 2e foto zie je dat het wel wat 'flubberig' is, je kijkt er zo doorheen.

Jammer, want op foto 1 is hij prachtig! Dank voor 't meedenken,

Mare

Mare, er gloort hoop...

... ik las dat de colberts weer langer worden.

Maar ik las een tijd geleden ook dat heupbroeken op hun retour zouden zijn, maar ik zie ze nog verdacht vaak.

Groeten,

Temet

Mare

Mare

18-09-2009 om 08:51 Topicstarter

Nou ternet, die heupbroeken...

.. daar zeg je me wat.
Dat net precies die ene vetrol er bovenuitkomt. Grrr... Ook ik las verheugd dat de broeken weer wat hoger zouden worden. Mooi niet! Sta ik weer in een winkel met zo'n broek die er mooi uitziet maar waar dan lovehandles aan alle kanten overheen komen terwijl hij verder goed zit.
Gatver... wat schets ik een onaangenaam beeld van mijn trouwe lijf zeg trouwens. Het valt reuze mee hoor!

Ik las ook dat deze winter die 'amazone-jackets' in komen/zijn. Da's mooi. Daar heb ik er nl al 1 van. Vorig jaar gekocht van Anna van Toor. Prachtig colbert met een subtiel streepje. Van achteren lang (beetje zo'n paardrij-jasje idee) oplopend naar de zijkant en aan de voorkant kort(er). Prachtig! En dat dan in fluweel... zou ook mooi zijn. Maar een gewoon recht model is ook prima.

Ik kijk echt al een jaar of 3, en heb vorig jaar ook al een draadje hierover gehad. Veel meedenkers, veel OOL-ers die zo'n jasje hebben en bevestigen wat een fijn kledingstuk het is, en (oa) Rosa die precies hetzelfde zoekt. Tot nu toe geen resultaat.
Maar wie weet, ziet 1 van jullie tijdens het shoppen binnenkort een colbert ergens hangen dat je denkt 'Hee!! Mare's colbert!!'.

groetjes
Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.