Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mii

Mii

15-05-2009 om 10:40

Ik wil een make-over, hoe pak ik dat aan?

Ik ben een vrouw van bijna 40 en heb het op zich prima naar mijn zin. Ik heb een technisch beroep en geef niet veel om uiterlijkheden, en dat is aan me te zien (ahum...). Tot voor kort was dat geen probleem, maar nu hebben we binnen ons bedrijf besloten dat we meer aan acquisitie moeten gaan doen. Waar het voorheen voldoende was om het werk goed te doen moet nu duidelijk meer aan de markt getrokken worden. Ik ben, samen met enkele andere seniore collega's, verantwoordelijk voor het werk van een flinke groep mensen en neem dit dus erg serieus.
Goed, we gaan dus aan acquisitie doen. Doodeng vind ik het. Mijn collega's, die allemaal man zijn, hebben allemaal binnen een weekend een sjiek pak gekocht. Nu ik nog. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik werk veel samen met projectontwikkelaars e.d. en daar wordt veel waarde gehecht aan hoe je er uit ziet. Meer dan dat weet ik niet. Geen idee hoe ik er uit zou horen te zien. Een eigen stijl heb ik niet, die ontbreekt totaal. Goede smaak is ook niet aanwezig. En daarnaast ben ik ook nog te dik, dus staat niet alles goed.
Ik loop al een maand door de stad te dwalen en in het wilde weg kleren te passen, maar ik kom er niet uit. En dan is daar ook nog mijn haar...
Hoe pak ik dit nu toch aan? Ik weet echt niet waar te beginnen. Heeft er iemand tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor de hand liggend

Zo'n kleur- en stijladvies en dan met een personal shopper de stad in, lijkt mij...

Mii

Mii

15-05-2009 om 10:55

Bestaat dat?

Dit is voor mij een totaal nieuwe wereld. Betekent dat dat er iemand met je mee gaat winkelen? En hoe vind je zo iemand?
Ik ken dat alleen van TV. Maar daar zie je meestal dat vrouwen vooral vrouwelijk en aantrekkelijk gemaakt worden. Dat is niet mijn intentie. Maar ik neem aan dat je dat dat kunt bespreken.
Goh, ik wist echt niet dat je zelf iemand in zou kunnen schakelen. Alhoewel ik wel eens gehoord heb dat een weervrouw dit soort hulp gevraagd had.
Poeh, dit zou ik erg goed kunnen gebruiken. Bedankt voor de tip.

In rubriek het nieuwe huishouden

Er loopt een hele draad over in Het Nieuwe Huishouden. Een en al enthousiasme daar.
Succes!

Nivea

Nivea

15-05-2009 om 11:39

Ik zou...

Ik zou inderdaad zo'n kleur/stijl/make-up advies gaan doen. En dan naar een goede winkel. Ik heb ook een grote hekel aan winkelen. Maar ik heb nu wat winkeltjes (met inderdaad wat duurdere merken) waar ik zeker slaag. Er werken vriendelijke verkoopsters die je graag helpen. En okee, ik voor zo'n bloesje van 100 euro koop je er 5 bij de HenM maar met het advies en de kwaliteit ben ik superblij. Ik heb een redelijk tijdloze smaak, dus dat scheelt.
Ik zou niet kiezen voor een stijl die helemaal niet bij me past. Met name in een technisch beroep zijn de eisen ook weer niet heel erg hoog. Een nette broek met een paar leuke jasjes en de goede accessoires en je bent al een heel stuk verder...Succes.

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 12:11

Hmm

Volgens mij komt er meer kijken bij zo'n functie dan alleen wat nettere kleding en een ander kapsel. Krijg je ook een opleiding hiervoor of word je gewoon in het diepe gegooid?
Je kunt wellicht als aanvulling op de vakinhoudelijke opleiding om een training Persoonlijke Uitstraling vragen.

Jeetje mii

Waar woon je? Dan ga ik samen met je winkelen! Ik ben zelf zeker niet slank (48/50) maar het lukt me heus om iets leuks aan te trekken. Zeker in Amsterdam kan ik het wel vinden... Maar even serieus, zo'n advies kan je doen, maar heb je niet een vriendin/kennis in je omgeving waarvan jij denkt: Gôh,die ziet er altijd leuk uit!!? En dan met haar gaan winkelen. Groet Suus

Mii

Mii

15-05-2009 om 13:34

Andere draadje gevonden

Genista, ik heb het draadje in Het Nieuwe Huishouden gevonden. Bedankt voor de tip. Ik heb al flink rondgekeken en één site van een bedrijf in Haarlem spreekt me in ieder geval erg aan. Ik ga maar eens contact opnemen.
Nivea, ik moet inderdaad ook naar de kapper, maar het lijkt me beter om dat te doen nadat ik een overall advies heb gekregen. Ik heb nu geen idee waar ik om zou moeten vragen. Aan wenkbrouwen heb ik echt nog nooit gedacht, ik ben bang dat dat erg hard nodig is.
Guinevere, het is niet zo dat ik ineens een ander vak uit ga oefenen. Ik doe dit al jaren en weet dat onze opdrachtgevers graag met ons, en met mij, samenwerken. Maar omdat we nu ook vreemde klanten willen gaan benaderen is de eerste indruk ineens veel belangrijker. Ik vertrouw er vooralsnog maar even op dat het daarna wel goed komt. Daarbij komt dat mijn collega's wat dit betreft in hetzelfde schuitje zitten en dat we hier open over praten. Alleen voor wat betreft de wenkbrouwen e.d. sta ik er alleen voor. Verder is het ons eigen initiatief, ik krijg dit dus niet zomaar als taak toegeschoven.
Suusmaria, het is heel erg, maar ik heb geen idee of ik vriendinnen heb die er leuk uitzien. Ik mag ze graag, maar ik heb geen idee wat ze aan hebben. En dat is ook precies het probleem, denk ik. Maar ik voel me hier zo ongemakkelijk bij dat ik het liever met een onbekende professional bespreek. Verder is winkelen voor mij hard werken waar ik erg chagrijnig van word. Ik denk niet dat dat leuk is voor de ander. Maar toch heel erg bedankt voor de tip (en het aanbod .

Mii

Mii

15-05-2009 om 13:41

Suusmaria, welke winkels?

Suusmaria,
Toch nog een vraag. Jij zegt dat er, vooral in Amsterdam, best winkels zijn waar je kan slagen. Zou je er misschien een paar kunnen noemen? Er zit, waar ik woon, een winkel met wat grotere maten. Daar koop ik altijd mijn kleren, maar ik denk dat ik beter ook ergens anders zou kunnen kijken. De kleding die ik nu heb is vaak erg wijd (dat is best jammer want ik ben niet overal te dik en bovendien best oubollig.
In ieder geval bedankt. Ik ga ook maar vast in de gouden gids kijken.

Het ligt aan je maat...

Maar ik winkel bij H&M, C&A, Miss Etam maar ook bij MATELOOS (duur!!maar leuk!!) of juist weer goedkoop: de markt! Verder koop ik ook online: Wehkamp, Neckermann, Bon Aparte (lijkt me helemaal ideaal voor iemand die een hekel heeft aan shoppen) Waar ik niet slaag is meestal M&S, Promiss of Ulla Popken. Dát is een beetje oubollig... De truc is ook goedkoop en duur te combineren. En mijn aanbod blijft staan, als jij dan de lunch betaalt.... Groet Suus

Suus

Suus

15-05-2009 om 17:15

Comfortabel

hoi

ik ben sinds een paar maanden sales engineer (technisch verkoper tussen verder mannen), en moet ook nette kleren aan. Ik ben zelf meer het sportieve, nonchalante type met kleren aan (als zulke types bestaan) en moest net als jij ook eens wat nette kleding gaan regelen.

Wat ik je mee wil geven: koop geen kleding waar je je niet prettig in voelt. Als je voor supernetjes gaat, en je voelt je opgelaten dan is dat voor je werk niet fijn, dat straal je echt uit. Je hebt ook nette kleding die voor jou comfortabel is, wat voor je gevoel bij je past.

Ik ben overigens met Esprit en DEPT goed geslaagd. Van Esprit heb je redelijk veel (grotere) winkels. Ik ben daar op een zaterdagochtend om 9.00 uur heen gegaan. dan is er nog niemand (scheelt mij veel gene) maar wel veel verkopers. ik heb een wat oudere verkoopster aan de mouw getrokken, mijn probleem voorgelegd en zij bleef sjouwen met kleding en setjes terwijl ik ging passen. Ze vond het wel leuk omdat er toch niets anders te doen was, en ze door had dat ze echt advies kon geven. Samen hebben we toen een paar leuke setjes uitgezocht.

hetzelfde heb ik gedaan bij een boetiek in de buurt waar ze oa Esprit maar ook DEPT en Desigual hadden.

Succes

Suus

suus

suus

15-05-2009 om 17:17

ps
Esprit heeft naast sportieve kleding, ook echt heel erg nette chique kleding. Dept en vooral Desigual is erg netjes (voor mijn doen) maar vooral comfortabel, niet super chique. kijk maar 'ns rond op internet of het wat is?

Suus

Vic

Vic

15-05-2009 om 17:31

Er kan veel

Mannen kunnen in een representatieve functie eigenlijk alleen maar een pak aan maar vrouwen kunnen veel meer kanten op. Ik kom ze tegen in mantelpakjes, maar ook gewoon in pantalon/blousje of in Jomanda-achtige outfits (jurken en flodderige 'kostuums'). Zelf ga ik meestal voor een pantalon met blouse/truitje/vestje. Als ik verwacht tegenover een kordon strak-in-het-pak mannen te komen voeg ik daar een jasje aan toe (en dat is ook wel eens een spijkercolbert). Het meeste van mijn werkkleding komt van Esprit of Street One.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.