Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik wil alles weten over confettivloeren! dus brand maar los!

Hallo allemaal,
Ik hoorde laatst over confettivloeren. Helaas kan ik er op internet niet zoveel over vinden. Wie heeft zo'n vloer? Hoe bevalt ie? Is het geschikt voor de hele benedenverdieping, dus ook in de keuken en in de wc?
Ik hoor het graag!

Groetjes,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

15-03-2009 om 14:29

Ik moest even googlen

Maar heb gevonden wat jij bedoelt.. We hebben dat spul op de wanden. Een vriend van mij werkt bij coldec en hanteren dezelfde basis. Vlokken van Pva in allerlei kleuren..
Hoe het zich houdt op de vloer weet ik niet. Maar op de muur gaat het heel goed, verkleurd niet. We hebben een aantal jaren geleden een aanbouw gekregen en daar opnieuw ook die vlokken op gespoten en je zag toen geen kleur verschil met het geen wat er al op de oude muren zat.. Op de wanden wordt het gespoten op de vloer wordt het gestrooid vertelde die vriend.. Hier zit op de muur dan geen kunsthars maar een bepaald soort lak.. Het aanbrengen ging hier heel snel. Eerst voorlijmen dan de vlokken spuiten en daarna aflakken met nog geen dag was de hele woonkamer toen klaar.
Je vloer moet wel goed egaal zijn en en geen gaten of deuken hebben want het is maar een dun laagje wat er op gaat.. Misschien ook wel koud want je zit op het beton of je moet vloerverwarming nemen wat in je vloer zit.
Groet janeway

sjaan

sjaan

15-03-2009 om 18:42

Eerlijk

Wij hebben op het werk zo'n vloer gehad. Zou slijtvast zijn omdat wij nogal wat inloop hebben. Maar ik moet zeggen dat het ons toen erg tegen viel, de slijtage was toch al wel snel zichtbaar. Nu is de situatie bij ons op het werk wel heel extreem. Maar ik vond het behoorlijk tegen vallen.

mamamiekie

mamamiekie

17-03-2009 om 14:01 Topicstarter

Sjaan en janeway

Sjaan, bedankt voor je reactie. Kun je misschien aangeven hoe snel slijtage zichtbaar was? Ik heb wel gelezen dat je na een jaar of 7 (en dan denk ik 5 jaar) een nieuwe laag kunsthars erover moet aanbrengen.

Janeway, het zou bij ons gaan om (na aanbouw en aanleg vloerverwarming) zo'n confettivloer aan te leggen. Onze vloer zou dan dus vlak zijn, en lekker warm dmv vloerverwarming.

mamamiekie

mamamiekie

17-03-2009 om 14:04 Topicstarter

Nog meer ervaringsdeskundigen?

Als ik op confettivloer google krijg ik vooral veel advertenties van huizen die te koop staan. Dus er zijn wel veel huizen met zo'n vloer.
Toch vertrouwt mijn man het niet, omdat er verder weinig op internet te vinden is (of althans wij kunnen het niet vinden).
Ik ben dus nog steeds benieuwd naar ervaringen met deze vloer, of waarom jullie juist niet hiervoor gekozen hebben.

Alvast bedankt!

sjaan

sjaan

17-03-2009 om 20:16

1 jaar

Binnen een jaar waren de eerste slijtplekken zichtbaar. Toen wou de leverancier dit wel oplossen maar dit kon alleen door de week en je kunt dan niet op de vloer lopen. Wij hebben het er toen maar bij gelaten. Aangezien wij het bedrijf niet dicht konden doen voor de reparatie van de kantoor vloer

Kan best zijn dat we gewoon pech hebben gehad, maar ik vond het echt tegenvallen.

saski@

saski@

18-03-2009 om 10:58

Ja, wij

Wij hebben nu sinds 2 jaar een confettivloer in de gang/toilet en in de keuken en we zijn er echt heel erg tevreden over. Het ziet er nog steeds als nieuw uit. Je ziet er geen enkele vlek op, en dat vind ik vooral in de keuken ideaal.
Het enige nadeel is de prijs, maar persoonlijk vind ik dat meer dan waard.
Ik moet nu weg en kan ik het weekend pas weer reagere, dus als je meer vragen hebt moet je even geduld hebben.

Saskia.

mamamiekie

mamamiekie

25-03-2009 om 15:20 Topicstarter

Saskia en anderen

Hoi Saskia,
Fijn om te horen dat deze vloer jullie zo goed bevalt. Jullie hebben dus nog geen slijtplekken in de vloer?
Wie heeft jullie vloer gelegd? Wat waren ongeveer de kosten?
Is jullie vloer glad (zoals vinyl) of is ie meer 'ruw'?
Ik heb dus nog veel vragen, ik zou het fijn vinden als je nog wat van je laat horen.

saski@

saski@

28-03-2009 om 18:25

Hier ben ik weer

Hoi,

Onze vloer ziet er nog steeds uit als nieuw, geen enkele slijtage. En hij wordt behoorlijk intensief gebruikt met 3 kinderen en een hond.
Eerlijk gezegd zou ik niet meer weten wat het destijds kostte (ik ben heel goed in prijzen vergeten als ik eenmaal iets gekocht heb), maar als je even belt dan kom je het wel te weten. Als je op http://www.aducon.nl kijkt dan kun je de gegevens bekijken.
Onze vloer is niet helemaal glad, maar een beetje gebobbeld, maar dat is nu juist zo fijn eraan. Daardoor zie je er helemaal geen vuiligheid op. En je kunt het heel goed en makkelijk schoonmaken.
Laat het weten als je nog vragen hebt.

Groetjes, Saskia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.