Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sancy

Sancy

23-09-2010 om 09:10

Ik snap die bakvormmaten niet!

Om maar eens een volslagen domme titel te bedenken
Ik heb gisteren een appeltaart gebakken. Nu gebruik ik al jaren een bakvorm waar in de bodem de maat gedrukt staat: 26 cm. Geen ramp, want hoewel de taart dan minder hoog wordt dan in een springvorm van 24 cm, is het oppervlak wat groter en de hoeveelheid taart natuurlijk gelijk.
Gister wilde ik eindelijk maar eens een springvorm van 24 cm aanschaffen, dus ik ging naar de hema en kocht er 1. Bij thuiskomst bleek deze echter precies even groot als de springvorm die ik al had. Dat snapte ik niet want ik had bij de hema ook springvormen gezien van 26 cm en die waren inderdaad groter dan het exemplaar dat ik meenam naar huis. Ik heb het meetlint erbij gepakt en beide springvormen zijn 24 cm. Dan zou je denken dat mijn oude springvorm de verkeerd maat heeft staan, toch? Maar ik heb ook nog zo'n mooi Tupperware siliconen deegmatje waar de maten op staan, en volgens die mat zijn beide springvormen 26 cm.
Dus ik snap het niet meer. Wie wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol sancy....

1. Ik zou een derde 'meetding' pakken (lineaal of zo) om definitief te checken of je meetlint danwel het tupperware deegamatje 'fout' zit qua cms. Gewoon omdat je het wilt weten.

Als het het tefal matje is dien je fijn een officiele klacht in wegens mislukkende taartenof zo, en dan krijg je vast als troost een nieuw kloppend matje en 5 spiksplinternieuwe levenslange-garantie bakjes als troost erbij.

Het zou kunnen zijn het enen merk de binnenmaat van een vorm aangeeft, en een nader merk de buitenmaat...Dat zou ik tenminste als enige objectieve verklaring voor het verschil kunnen bedenken. Dat de hema vorm buitenmaat 26 cm heeft, en die jij al had binnenmaat 24 (wat dus dan idd ongeveer dezelfde maat vormen zijn)

Ingrid

Sancy

Sancy

23-09-2010 om 18:23

Ach ja

Je kunt je de meest nutteloze futiele zaken afvragen Ik heb de mat ook gemeten, net als de binnen- en buitenmaat van de voremn. Het verschil is te klein om via binnen- en buitenmaten het verschil te verklaren en de mat meet 26 cm aan de buitenste en 25 aan de binnenste rand...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.