Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Madge

Madge

08-03-2009 om 00:26

Ik mis een vriendin...

Ik heb (schijnbaar) alles; een super man, 2 lieve kinderen, een leuke parttime baan en goeie vrienden/kennissen. Dat is ook echt zo. Kortom niks te klagen. Alleen... ik had een supergoeie vriendin, maar dat is misgelopen om redenen waar ik eigenlijk nog steeds naar moet gissen (heel lang verhaal). Ik woon in een vrij groot dorp in brabant waar iedereen elkaar van vroeger kent (althans, in het deel waar ik woon) en het is lastig om ertussen te komen (geloof me, brabanders zijn stugger dan friezen). Ik ben zelf twents van huis uit en het lijkt alsof het twents zijn ( lees: grote bek en la-maar-waaien)) hier niet gewaardeerd word. Ik weet dat ik zelf enorm kritisch ben maar hoe vind je nu nog iemand die a. niet alleen maar praat over die-en-die in het dorp en b. ook haar blik naar buiten heeft gericht?
Madge

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

08-03-2009 om 10:26

Geen oplossing voor

maar wil alleen maar zeggen dat ik het niet herken, als Amsterdamse die 12 jaar geleden in een kleine stad in Brabant is komen wonen. Het opvallendste tóen vond ik dat de mensen zo gemoedelijk waren en alle tijd voor je namen.
Inmiddels ben ik er wel achter dat ze inderdaad niet "het achterste van hun tong" laten zien (en ik wil nog wel eens iets onverbloemd zeggen )), maar ik voel mij hier nu wel helemaal thuis!
Ik heb in die 12 jaar twee vriendinnen erbij gekregen: een is de moeder van een vriendje van oudste zoon en de ander heb ik via onze hond leren kennen. En daar ben ik niet actief op zoek naar gegaan, maar dat is zo gegroeid. Want jij praat nu over een vriendin "vinden", maar zo werkt het niet!
En tussen jouw vrienden, kennissen en collega's zitten toch wel mensen die zowel aan a als b voldoen? Of moeders op het schoolplein? Of bij de sportvereniging? Kerk?
Nou ja, nu ik dit zeg: ik ben lid van de atletiekvereniging en tennisvereniging, en lid van een kerk, maar heb daardoor geen vriendinnen bij gekregen, realiseer ik mij nu. Eigenlijk heb ik alleen hier bij OO een paar loopvriendinnen opgedaan ))
In welk deel van Brabant woon jij? Ik woon in de buurt van Breda.

gr.
Petr@

Tesse

Tesse

08-03-2009 om 12:26

Ook geen herkenning

Ik kom uit Rotterdam, woon nu in een dorp in Brabant (in de buurt van Petra). Als je je hier een beetje stort in het verenigingsleven of vrijwilligerswerk (en inderdaad via de kinderen en de hond), heb je snel aansluiting. Geen "hartsvriendinnen" of iets dergelijks, maar wel het gevoel dat je hier hoort.
Hier geen naar binnen gericht geroddel, en ik kan ook mijn "bek" gerust "een zetje" geven, daar zijn ze niet direct door geshockeerd. En het stugge herken ik al helemaal niet. Mijn ervaring is dat mensen open staan voor je, en dat uit oppervlakkig gegein leuke vriendschappen ontstaan.

(Janneke)

(Janneke)

08-03-2009 om 16:34

Ik ook niet....,

maar ik kom ook hier uit Brabant (bij Bergen op Zoom) en herken het ook helemaal niet. Dat wil zeggen, ik herken het niet dat iemand van 'buiten' niet geaccepteerd wordt?

Wat een flauwe kul ook, het maakt toch niet uit waar je vandaan komt?!

Ik kom zelf uit een klein dorp en werk in een stad, wat me wel opvalt is dat we hier in het dorp heel erg gewend zijn 'goededag' tegen elkaar te zegggen of een knikje geven of iets dergelijks. In de stad doet men dat niet, dan is iedereen wat afstandelijker. Maar het niet geaccepteerd worden??? Vreemd.

Madge...waar in Brabant woon je dan?

Groetjes Janneke

emmonis

emmonis

08-03-2009 om 21:46

Hmm

Ook hier geen herkenning. Ik woon weer in het dorp waar ik ben opgegroeid en heb vriendinnen van vroeger, maar ook vriendinnen die ik later ontmoet heb en die niet uit het dorp komen.

zusenzo

zusenzo

08-03-2009 om 23:14

Nou

Ik heb een aantal jaren (in Brabant) in een nieuwbouwwijk gewoond en was daar helemaal niet op m'n plek. Op zaterdag m'n voortuintje niet geschoffeld, zonder make-up de kinderen naar school brengen, dat soort dingen zorgde ervoor dat de buurt mij maar vreemd vond. Ik vond daar erg moeilijk aansluiting. Nu woon ik in een dorp, in een oud buurtje, in het oosten van het land en geen probleem meer. Oke, ook geen hartsvriendin dichtbij, die vind je gewoon niet zo snel, maar wel gezellige contacten. In Brabant had ik ook het gevoel iedereen heeft al zo'n grote familie/kennissenkring die hebben 't al druk genoeg.

groene specht

groene specht

09-03-2009 om 09:49

Herken het wel

Ik heb via mijn ouders een Brabantse achtergrond, maar heb in Twente gestudeerd. Snap je wel, Madge. Ik vond de Twentse mentaliteit een verademing, zo recht door zee. En dat het niet alleen de familie voor&na was, maar dat ook je buren, collega's, mochten meedelen in het naoberschap. Uiteindelijk ben ik wel terug gegaan naar mijn geboortegrond op de 'stugge Veluwe' omdat ik de heuvels en de bossen erg miste. Maar ik had graag de aardse humor en poezie meegenomen.
Hoe vind je een echte vriendin? Dat is dan iemand met wie je je belangstelling, maar ook je aard kunt delen of je niveau en dat soort golflengte-achtige dingen. Je kunt op een beginnerscursus 9tekenen? dans?) gaan of een sport of yoga. Juist op beginnersclubjes zit je nog niet aan die vaste kliekjes. Misschien kom je via vrijwilligerswerk (organiserend werk binnen je interessesfeer) aan gelijkgestemden. Wat vind je leuk om te doen en zo je graag met zo'n vriendin ondernemen?

Wat een herkenning!

hier hetzelfde...
ik mis zooooo een vriendin!
in nederland heel goede vriendinnen achtergelaten - naar aussie land verhuisd - in eerste en tweede woonplaats snel vriendschappen gemaakt en nu in onze definitieve plek - woon er nu al langere tijd... geen vriendin...
is het omdat ik alleenstaande moeder ben - full time werk - omdat de bewoners hier wat minder toegankelijk zijn... ik weet het niet...
ligt het aan mijzelf?
mwah... vast niet! )
het zal wel komen, maar het is wel eenzaam ....
voel met je mee Madge!

Ans68

Ans68

09-03-2009 om 12:35

Had ik ook

Ook het gevoel dat alles compleet was, en toch miste er in het alles een vriendin. Een aantal jaren was ik 'vriendinloos', ja kennissen had ik wel genoeg, maar een echte hartsvriendin waarmee ik kon huilen en lachen miste ik. Iemand waarbij ik echt mezelf kon zijn. Natuurlijk had ik wel meerdere contacten, maar dat voelde niet als echte vertrouwde vriendinnen waarbij ik mijn hart ten diepste kon luchten. Nu heb ik sinds anderhalf jaar weer contact met mijn schoolvriendin van de middelbare school. Ik heb gegoogled op internet (ik wist met wie ze getrouwd was) en toen heb ik het emailadres van haar man gevonden. We wonen niet in hetzelfde dorp, maar we spreken regelmatig wat af. We zijn elkaar wel zo'n 12 jaar 'kwijt' geweest, maar onze levens lopen gekgenoeg nog steeds synchroom. We herkennen zoveel bij elkaar, hebben dezelfde interesses e.d. Kortom ik ben blij dat ik sinds kort mijn vriendin weer heb gevonden. Misschien een idee voor jou, om ook weer eens wat vriendinnen van vroeger op te zoeken, ookal woon je dan niet vlakbij elkaar, internet (World Wide Web) maakt de wereld een klein beetje kleiner! Veel succes!

Madge

Madge

09-03-2009 om 14:56

Fijn, jullie reacties...

ik snap het wel, dat mensen niet herkennen dat ik hier de mensen stug vind. Ze zijn ook niet meteen stug, maar het is tot hier en niet verder. Bijv bij de appie kan er na 5 jaar een keer een knikje vanaf. Dat bedoel ik. Ik was afgelopen zomer een paar dagen in A'dam in m'n eentje, en vond de mensen daar een verademing; je had zo aanspraak met jan en alleman. Het is oppervlakkig, I know, maar ik vind dat wel leuk. Als ik hier een keer iets grappigs zeg in een winkel word ik raar aangekeken. Enfin. En de mensen die ik hier al ken (via tennis, schoolplein kinderen, etc) hebben toch andere interesses dan ik, en hoe erg het misschien ook klinkt, veel ervan zijn toch niet al te nozel, en daar kan ik slecht tegen; ik bedoel, je hoeft van mij geen Proust te lezen maar als je vraagt wat ze lezen krijg je: de voetbal international of de vriendin (bleeeergh). Ieder zijn meug, maar ik kan daar niks mee. Ach, we hebben echt wel goede vrienden, stelletjes die we al langer kennen, allemaal echt super, maar ik wil zo graag iemand voor mezelf, met wie je die typische vrouwendingen kan delen.
Madge

Madge

Madge

09-03-2009 om 14:57

Ozzie, zin om te mailen?

mijn e-mail adres is pmimmy69 at gmail punt com.
Madge

Tesse

Tesse

10-03-2009 om 13:21

Grappig

Ik vind het juist als ik terug kom van een paar dagen bij vrienden in de omgeving van Rotterdam zo'n verademing om weer terug thuis te zijn. Hoe verknocht ik ook ben aan mijn stad, ik ga er graag heen, en ook graag weer vandaan! Als ik hier op straat loop zegt iedereen vriendelijk gedag, als ik in Ridderkerk iemand groet kijken ze me aan of ik gek geworden ben. Hier in de winkels is altijd tijd voor een oppervlakkig praatje pot, en niet nozel, ach, 't is maar net wie je opzoekt. En op welk moment je iemand spreekt, ik voel op het schoolplein geen enkele behoefte om Proust te bespreken.
Ik ben toch erg benieuwd in welk deel van Brabant je woont! Misschien is het hier ook wel makkelijker, omdat er hier heel veel Rotterdammers (met mijn grote mond en mijn soort humor) wonen, maar op een paar fossiele autochtonen (die alles dat buiten het dorp komt als allochtoon zien), heb ik geen last van mensen die me buitensluiten. En in die fossielen had ik zelf al geen interesse, dus dat scheelt .

Carla

Carla

12-03-2009 om 14:51

Madge

Ik lees je berichtjes hier en ontdek toch wel veel overeenkomsten, zelfs twijfel over de kledingkeuze .
Heb je geen mail adres of hyves dan kunnen we misschien op die manier contact hebben?

Madge

Madge

12-03-2009 om 15:01

Carla, mijn..

.. .. email adres staat 2 posts hierboven!

doei!
Madge

Vergelijkbaar draadje

Er staat een vergelijkbaar draadje in Relatieproblemen± "ik kan geen vrienden maken" van Knofje. Ik heb hen ook deze kant op gewezen. Succes allemaal...!

Carla

Carla

13-03-2009 om 13:50

Mail

Ik heb je gemaild...........

Madge

Madge

14-03-2009 om 00:55

Carla! ik heb niks! heb je..

.. het goeie emailadres getypt?

pmimmy69 apestaartje gmail punt com

doei
Madge

Carla

Carla

14-03-2009 om 09:44

Huh?

Ik heb er nog één gestuurd, kijken of die wel aankomt.
Dacht wel dat ik het goede adres had ingetypt....???

Madge

Madge

14-03-2009 om 14:29

Hey carla, wat gek...

... ik heb niks gekregen. Ik typ nooit het echte mail adres ivm phishing enzo... enfin hoe nu verder?
Misschien kun je mij jouw email adres geven, dan mail ik je onder mijn echte naam
Ik neem aan dat je snap dat waar apestaartje en dot staat dat je dan dat ding en een punt moet typen?

Madge xxx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.