Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

25-06-2009 om 09:49

Ik ben vannacht oma geworden.

Van maar liefst 5 eendekuikens.
Katrien de eend heeft in onze tuin 5 kuikentjes ter wereld gebroed. Ik hoor de eksters op het dak krassen, en ik heb geregeld katten in mijn tuin. Ik hou mijn hart vast... Wat kun je een zorgen hebben als oma zijnde. Het vreemde is, dat in de wijde omtrek geen sloot te bekennen is. Het lijkt me dat een eend toch moet zwemmen? Wat doe ik? Moet ik eend en kuikens vangen en naar een sloot brengen? Enne, wat eten eendekuikens eigenlijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

25-06-2009 om 10:40

Gefeliciteerd!

Leuk. Maar ga ze niet bijvoeren of zwemles geven. Moeder eend heeft zelf bedacht dat jouw tuin een goede plek is. Dus laat haar vooral zelf haar gang gaan.

Helaas zullen eksters en katten ook hun eigen gang gaan en vandaar dat moeder eend een marge heeft ingebouwd in haar nageslacht...hard maar waar.

Geniet van de kuikens zolangs ze er nog zijn!

Jaymza

Jaymza

25-06-2009 om 13:02

Advies vragen

Ik zou iets van een dierenasiel/dierenambulance om advies bellen. Gewoon laten opvreten door katten of grote vogels vind ik wel heel erg.

Bellefleur

Bellefleur

25-06-2009 om 16:13

Snif. kleine eendjes

worden groot. Vanmiddag, in de lunchpauze zijn Katrien en haar koters vertrokken. Ik vind het geweldig dat ze gewacht heeft tot wij thuis waren. Tijdens het broodje eten ging Katrien plots staan, maakte wat lokgeluiden, en daar gingen ze. Door mijn tuin, door het gat in de schutting naar de tuin van de buren. Daar hebben we ze eventjes de weg gewezen, en daar ging het gezinnetje. Door de speeltuin richting sloot. Dochter en ik liepen achter ze aan, en zagen ze in de sloot plonzen. Tot daar reiken mijn grootmoederlijke zorgen. Nu moet ze het verder zelf doen. Ik blijf achter met, letterlijk, een empty nest.

Holiday

Holiday

26-06-2009 om 09:22

Eind goed al goed

Ach, heerlijk dat het goed is gekomen met ze. Niet in de klauwen van de kat terechtgekomen en nog lekker in het water ook.

Hier van de week een moedereend in het slootje de hele avond kwakend omdat ze haar kuikentje niet meer kon vinden. Ik vond het zooo zielig, ze had er maar eentje. En dan nog kwijt ook, heb nog met haar meegezocht.

Volgende ochtend waren ze weer samen!

Klaartje

Klaartje

26-06-2009 om 21:47

Hahaha pandia

Ik zie je al met een bandje je tamme rat bij de slootkant uitlaten. Hier bij de buren trouwens 5 (waren er 6) kuikentjes. Waar die ene gebleven is? Ik heb onze katten al eens ernstig toegesproken dat ze die niet mogen pakken. Maar of ze geluisterd hebben
Klaartje

Tirza G.

Tirza G.

26-06-2009 om 22:57

Zwanen

In de stadsgracht (ik woon toch zo moooooooi dames) broedt ieder jaar een zwanenkoppel. En ieder jaar is het een feestje, ook voor het locale suffertje. Ze hadden 7 jongen. Nu nog 5, maar die gaan het wel overleven denk ik, die zijn al behoorlijk groot.

Tirza

Bellefleur

Bellefleur

28-06-2009 om 21:35

Update van oma

Vandaag kwam Katrien de eend zachtjes kwakend mijn tuin inlopen. Ik heb gelijk mijn kinderen opgehaald, om hun neefjes en nichtjes te begroeten. Tsja. Er waren nog maar twee. Alleen Donar en Survivor waren over. Geen Kukeltje te bekennen. En ook Strompel was er niet bij...
Katrien heeft zich tegoed gedaan aan het vogelvoer voor de musjes, heeft nog even haar oude nest bekeken, en is toen weer met haar uitgedunde kroost op stap gegaan. Via de tuin van de buren. De kuikentjes konden zo tussen schutting en drempel door, maar dat lukte moedereend niet. Ik ben toen maar zo brutaal geweest om de schuttingdeur van de buren te openen. Katrien snapte het gelukkig, en gedrieèn gingen ze weer richting sloot. Het zou me niks verbazen als Katrien de volgende keer in haar eentje komt aansjokken. Wat moet je ook met zo´n schoondochter. ´t Is een lellebel. Dat is ze.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.