Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ijskoffie!

O, ik heb me toch een lekker zomerdrankje; mijn drankje voor de zomer van 2009!!! Ijskoffie.

Eerst er megaveel aan uitgegeven bij een espressobar, maar ik maak hem nu zelf!

Zet een espresso en laat die koud worden. Een eetlepel hazelnootsiroop erbij van Douwe Egberts (monini is ook heel lekker, maar kon hem even niet vinden en is ook veel duurder), koude melk erbij (half koffie, half melk) even mixen met de staafmixer tot het schuimt, rietje erin en klaar!
Voor een wat luxere (lees vettere) variant doe ik er ook wel een bolletje vanille-ijs in.

Wat is jullie zomerdrankje?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

04-07-2009 om 18:05

En de mijne....

ik bel dol op ijsthee zonder extra smaakje,met een vers schijfje citroen.
Groetjes,Bastet

Smootie

Verse aardbeitjes (van kweker op fietsafstand), een liefst beetje overrijpe banaan, magere yoghurt, beetje sinaasappelsap, staafmixer erin.... heerlijk!

Margriet*

Margriet*

04-07-2009 om 22:24

Van die aangelengde

Karvan Cevitam, en dan dat er nog net een smaakje aan zit. Liefst in de smaak Citroen. Alle sapjes uit pakken leng ik ook altijd aan met water, veel te zoet anders.
En ehhh mag alcohol ook, de prosecco vloeit hier rijkelijk de laatste week. Maar dat komt ook door al die verjaardagen .

Petra Kappers

Petra Kappers

04-07-2009 om 22:48

Ijsthee (homemade)

Thee (over van het ontbijt/middag) lekker koud laten worden in de koelkast. Serveren met scheutje citroensiroop. Kan geen Lipton tegenop!

Mamvantwee

Mamvantwee

05-07-2009 om 12:25

Citron pressé

Met nostalgische herinneringen aan vakanties van vroeger...

Uitgeperste citroen, water erbij (zoveel als je wilt, smaak wordt steeds minder sterk uiteraard), en eventueel een beetje suiker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.