Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hassa

Hassa

03-03-2011 om 23:27

Iets bij de thee

Komend weekend komen vrienden langs die nogal op hun gezondheid letten. Meestal komen ze rond borreltijd of 's avonds en dan lukt het prima om magerdere hapjes te verzinnen. Nu komen ze eerder op de middag langs, meer theetijd. Normaal zou ik iets van koekjes of cake doen, denk ik, ik weet het eigenlijk niet, zo vaak komen er geen mensen op de thee, maar met zoiets maak ik ze niet blij. Hebben jullie ideeen? Het hoeft niet iets heel bijzonders te zijn, taart oid vind ik een beetje overdreven voor een gewone middag en het hoeft ook niet supergezond te zijn, maar een beetje rekening houden vind ik wel zo leuk.

Hassa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

04-03-2011 om 00:19

Hebben ze overgewicht

Als ze overgewicht hebben en aan het afvallen zijn zou ik best een beetje moeite willen doen om iets lekkers en gezonds voor te zetten.

Zijn het gewoon gezondheidsfreaks, dan zou ik gewoon wat stroopwafels en wat volkoren biscuitjes op een bordje deponeren (die je dan aan het einde van het bezoek in de koektrommel kunt doen?'. Take it or leave it.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-03-2011 om 00:49

Hapjes en drankjes

Volkorenbiscuitjes zijn wel erg karig maar je kunt ze erbij doen als je vrienden erg spartaans zijn. Stroopwafels zijn weer het andere uiterste, daar is weinig gezonds aan. In het volkorengenre zijn ook wel feestelijker koekjes en cakejes te krijgen. Kommetje noten erbij? Gezonde uitstraling maar toch een beetje feestelijk. Je zou er een vers vruchtensapje bij kunnen serveren, heb je een blender?

Komkommersandwiches

DOe lekker engels: maar cucumber sandwiches. Zit groente op, dus is megagezond. En het hoort bij thee. Of in elk geval bij tea.

Hassa

Hassa

04-03-2011 om 06:53

Nou

Ze hebben geen overgewicht, maar vind het geen enkel probleem om rekening te houden. Had nog bedacht om van die Kanelly's te halen, van die smalle kaneelkoekjes, maar komt er net achter dat die niet meer verkocht worden, jammer! Maar zoiets is ook prima dus.

Kruidcake

voor mijn visite die op dieet is bak ik vaak een kruidcake, die heeft een laag vetgehalte. Ik weet even het merk niet uit mijn hoofd maar je kunt zo'n pak vinden bij de bakprodukten in de supermarkt. Je hoeft alleen water toe te voegen, uurtje in de oven en je hebt een heerlijke "light"cake, waarvan 1 plakje slechts 73 kcal is.
ik heb het toch nog even gegoogeld, ik zag dat het merk HomeMade heet, hier een linkje http://www.homemade-bakmixen.nl/producten/productdetail/_producten/product/bereiding/kruidcake/

ishtar

ishtar

04-03-2011 om 09:04

Kanelly

je hebt ook 'langetjes'. Ook een langwerpig kaneelbiscuitje. Die worden nog wel verkocht.
Ik heb ook wel eens zo'n light cake gebakken, maar vond het niet echt (of echt niet )lekker.

Marie

Marie

04-03-2011 om 09:07

Kanelly's bij de aldi

Hallo
Ik heb laatst nog Kanelly's bij de Aldi gekocht volgens mij.
Trouwens wat eet je normaal zelf gesproken bij de thee? Dat kun je dan toch ook serveren?
succes

Inderdaad aldi

Daar heb ik deze week ook nog Kanelly's gehaald. En je kunt diverse hapjes maken, daar kunnen ook wel hartige hapjes bij zitten, dan wordt het een high tea: sandwiches, koekjes, gesneden fruit.

Pure chocolade

Keer op keer berichten in de media dat pure (maar wel echt heel pure, met meer dan 70% cacao) chocolade best wel gezond is. Lekker makkelijk

fladder

fladder

04-03-2011 om 10:37

Waarom gezelligheid koppelen aan eten?

Ik heb zelf wel overgewicht en met een boel strijd (immers, het hoort niet ) heb ik "gezelligheid" losgekoppeld van "eten". Lief dat je zoveel moeite wil doen, maar misschien kan je een apart soort thee schenken of zo? Niet iedereen heeft goedbedoelde koek en zo nodig om het gezellig te hebben

Emmawee

Emmawee

04-03-2011 om 10:55

Oh ja fladder!

Dat vind ik zo'n onwijs goed inzicht. Kadootjes, eten, altijd en overal "iets erbij".... het mag wel, maar het HOEFT niet. Echt, sinds ik daar achter ben is het leven een stuk meer ontspannen.

En Hassa, ik at met mijn vriendin vaak Sharonfruit. Van die oranje vlezige vruchten. Prijzig, maar onwijs lekker. En een volkorenbeschuitje met honing, of met suiker en kaneel is ook lekker bij de thee.

Maar het hoeft niet, natuurlijk.

Groetjes, Maw.

Lusitaantje

Lusitaantje

04-03-2011 om 10:57

Scones

Zelf scones maken met geheel of gedeeltelijk volkorenmeel, roggemeel of havermeel. Kost een half uurtje en is gezond, makkelijk en lekker. Wat je er daarna op doet (boter, jam, marmelade,....), kan je bezoek dan zelf kiezen.

Ik vind zo´n schaal met warme scones altijd gezelig staan op tafel en bezoek vindt het ook altijd leuk. Er zijn vast wel makkelijke recepten op internet te vinden.

Lusitaantje

Hmm fladder

Zelf koppel ik gezelligheid niet aan eten, maar gastvrijheid koppel ik wel aan eten/drinken. En dan niet in grote hoeveelheden, of extravagantie, maar wel in wat moeite en wat keus (ook in de keus: liever niet vandaag)

liora

liora

05-03-2011 om 09:54

Permanent probleem

Leuk dit, want ik ben echt opgevoed met het idee dat als iemand thee of koffie bij je drinkt, je er een schaaltje bij zet net wat lekkers. Maar vrijwel al mijn vriendinnen doen permanent aan de lijn dus eigenlijk doe ik dat niet meer.

Ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

05-03-2011 om 10:17

Liora

Ik doe het nog steeds, maar dan met hele kleine hapjes, zoals een ministroopwafel of soesjes. Ik geniet graag van het leven, dus een klein dingetje bij de koffie moet kunnen. Vriendinnen kunnen zo toch iets lekkers nuttigen op kleine schaal..

Kleins

Lekkers kan ook klein zijn. Bakje chocoladekoffiebonen en voor de kleur een bakje smarties. Van één smartie zet je niet aan, maar 't geeft wel smaak en kleur.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-03-2011 om 14:29

Dadels

Lekker zoet en lijkt gezond

Of idd een schaal met kleine koekjes, mini stroopwafels (waar je er dan gelijk zes van eet), bitterkoekjes, dat soort werk. Of van die italiaanse harde koekbrokjes met noten erin, die je wel eens in een café bij je koffie krijgt. Of noga. Keus zat!

Hassa

Hassa

05-03-2011 om 17:10

Dank

Bedankt voor alle tips. Ik heb uiteindelijk de Kanelly's weer gevonden, helemaal prima zo.

Over de ontstane discussie.. Niks aanbieden vind ik wel erg karig. Al helemaal omdat ze op zich best iets willen, maar niet iets zoets/groots/vets. Alle bakideeën zijn leuk, maar juist als ik me uit ga sloven, geef ik ze misschien juist het idee te 'moeten'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.