Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prinses01

prinses01

08-11-2009 om 20:12

Iets anders op shoarmabroodjes dan shoarmavlees

Vanmiddag sinds jaren weer eens broodjes shoarma gegeten met lekker veel knoflooksaus. Heerlijk!

Maar onze kinderen van 7 en 5 vinden shoarmavlees en knoflooksaus niet lekker. Heeft iemand een suggestie wat voor hun lekker zou kunnen zijn op zo'n broodje?

Bedankt voor jullie tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat ideetjes

Broodjes vullen met gehakt(bal)
Broodje vullen met ham en kaas en dan eventueel grillen.
eigenlijk kun je die broodjes precies vullen met dat wat ze zelf lekker vinden.

Groetjes Pham

Hamburger

Dat doet onze zoon ertussen terwijl genieten van de shoarma
Maar gewoon verder wat hij lekker vind.
Dus combineren met wat zij lekker vinden.
Laat hem dan wel zelf mayo en ketchup door elkaar roeren als zijn eigen sausje.

eet ze

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2009 om 20:21

Kaas

Wij doen de kaas op het pitah broodje, bij een shoarmazaak doen ze de kaas erin en dat heet dan een tosti. Héérlijk.

Linda99

Linda99

08-11-2009 om 20:28

Makkelijk

Hier gaat gewoon alles op de pita. Vanavond bijvoorbeeld hagelslag. Goed boter erin smeren en dan de hagels erin laten vallen. Peuterlief vindt het heerlijk.

Fraz

Fraz

08-11-2009 om 21:23

Van alles

gehaktschijfjes, komkommer, wortel, stukjes kip, paprika etc etc. Je kunt alles wat de kinderen lekker vinden in zo'n warm broodjes stoppen.

Kidneybonen.. al vaker getipt hier

Bak een ui met een rode paprika lekker langzaam (voor zoete smaak). kindneybonen uit blik erbij, een of twee afh van gezinsgrootte. wat tomatenpuree, kaneel, koriander, paprikapoeder, evt rode peper (afh van kinderen), knoflook.

Lekker veganistisch alternatief.

Afmaken met iets van frisse groente en een sausje (niet veganistisch0. bijv. Cocktailsaus, knoflooksaus, mierikswortel, alles doorelkaar .....evt. ook nog geraspte kaas.

Voor kleine kinderen pureer ik de bonen grof, zodat het wat smeuïger is.
Al jaren een succes hier, ooit aan begonnen toen het vlees op was. Een vegetarisch gerecht waarbij vleeseters vaak het vlees niet missen.

angel3

angel3

08-11-2009 om 22:26

Falafel

van die falafel balletjes of groenteballetjes met yoghurtsaus.
mjummie!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2009 om 23:04

Rodebeuk

Ik ga jouw recept zeker een keer maken!

Rembrand

Rembrand

08-11-2009 om 23:49

Kipreepjes a la giros.

Hoi,
Wij eten regelmatig kipreepjes met giroskruiden en een zak chinese roerbakgroenten erdoor. Of ipv de roerbakgroenten een bak ( niet aangemaakte ) sla op tafel. Iedereen krijgt een schepje vlees en doet er naar behoefte sla bij. Ik maak een sausje met mayo/yoghurt/bieslook en andere kruiden en dat mag erover.
Smullen maar.
M.

Jaa zou ik dan toch de wereld veroveren?

Bedankt Kaaskopje, zeer vereerd.

ik vries het ook in kleine porties in, ideaal snel-klaar voor haastmomenten.

Ook lekker

Kaas en jam. Een wat vreemde combinatie, maar op een warm pitabroodje is het erg lekker.

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:41

Ja genista

Die met jam en kaas en dan even in de magnetron om de kaas te laten smelten is zelfs een tijdje een reclame van geweest. Het heette een cheezer.

Puck2

Wat gek, nu vind ik 'm ineens veel minder lekker. Cheezer, wat een naam...

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 08:32

Geinspireerd door dit draadje...

Ik had toevallig nog 2 pita-broodjes in de koelkast liggen en die hebben gisteren als lunch gediend: de één met pizza quick saus, een plakje salami en kaas en dan in de magnetron warm laten worden en de ander met kaas en jam, ook even de kaas laten smelten in de magnetron. Mjammie..

bibi63

bibi63

10-11-2009 om 16:48

Mmmmmm voor de lunch

Vullen met kaas en dan in de broodrooster. HEEERLIJK.
Gr. Bibi

Ayanna

Ayanna

10-11-2009 om 20:54

Heerlijk

Wat lees ik weer een hoop lekkere dingen...mjammm!!!
Echter....hoe krijg ik zo'n pitabroodje fatsoenlijk open gesneden??? Mij lukt het echt niet om hem keurig open te snijden. Ik heb altijd van die schots en scheve flapjes. Hoezo vullen...de 'onderkant' is dikker dan de 'bovenkant', waardoor mijn pitabroodjes eeen beetje een zielig 'dakje' hebben.
Teach me!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.