Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iemand wel eens besteld bij kwekerij esveld?

Hoewel wij tegenover Amsterdams grootste tuincentrum wonen overweeg ik toch om maar gewoon alle planten voor de nieuwe tuin te bestellen bij Esveld. Aan die keuze kan genoemd tuincentrum niet tippen, al was het maar omdat het voor minstens de helft vol staat met tuinmeubels, decoratie-artikelen etc.
Maar hoe gaat dat, als je bij hun bestelt? Komt er dan een vrachtwagen voorrijden en schuiven ze twee pallets op je stoep? Zit alles verpakt in dozen? Is er over de bezorgdatum en -tijd nog iets te onderhandelen?

De kwaliteit is wel goed, geloof ik, of heeft iemand andere geluiden?

Ervaringen, iemand?

Groeten,

Temet (druk met plannen...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-03-2010 om 14:23

Esveld

Nou, ik ken het bedrijf wel. Alleen halen wij de planten altijd zelf op. Sowieso is het leuk om er eens rond te lopen. En het bedrijf heeft een hele goede naam.
Ik zou ze gewoon eens bellen op welke manier ze te werk gaan met de bezorgingen?

Bastet

Bastet

30-03-2010 om 18:07

Heel goed

Esveld is een goed solide bedrijf,zeker een aanrader,met enorm assortiment.Maar ik heb geen idee hoe dat gaat met bezorgen.Stuur even een mail,dan weet je het zo.Ook voor tips en adviezen kun je hen altijd mailen.
Bastet

Margriet*

Margriet*

30-03-2010 om 20:06

Nog een buurtgenoot temet

De twee genoemde tuincentra bij ons in de 'buurt' ga ik ook graag naar toe. Support your locals zal ik maar zeggen. Bij het grote tuincentrum moet je door zoveel meuk heen.
Op de plesmanlaan zijn ook aardig en ook goedkoper. Die andere bij de nepmolen is ook ok. Ooit een regentonkraantje gekocht voor 7,50 bij de grote concurrent durfde ze daar 18 euri voor te vragen, tja de reclame moet ook betaald worden.
Trouwens nog een goedkope winkel, hoek Hoofddorpplein, Lansuplant. Twee helleborus voor 2,50 gekocht. Bij de grote 7,50 per stuk. Ze groeien vanzelf wel wat groter.

Nou succes ermee.

Carmen

Carmen

30-03-2010 om 21:40

Grappig!

Ik ben woensdag bij alle drie bovengenoemde tuincentra geweest. Maar ze hadden allemaal geen zaden of planten van de lambada aardbei. Ik heb ze dus ook maar op internet besteld.

Carmen.

Temet

Temet

31-03-2010 om 22:18 Topicstarter

Natuurlijk!

ja verdraaid, die op de Plesmanlaan! Da's redelijk in de buurt.
Want inderdaad, Ardennen, onze (min of meer) buur is die van de reclames...Ik had niet eens de indruk dat-ie nou zo duur was, maar voorheen moest ik altijd naar Intratuin en die is natuurlijk met hetzelfde sop overgoten.
Ik heb een mailtje gestuurd aan Esveld, maar nog geen reactie gekregen.
Maar het heeft geen haast , want eerst moet de bestrating aangelegd worden, en we hebben nog geen afspraken met een hovenier kunnen maken.

Omdat Esveld zo'n gigantisch assortiment heeft leek me dat wel handig: gewoon alles in éen keer bestellen en laten afleveren. Maar goed, nogmaals: eerst moeten bestrating en erfafscheiding geregeld zijn. Het heeft weinig zin om nu allerlei met zorg geselecteerde plantjes in de grond te zetten als er vervolgens van die werklui met hun maar 45 overheen komen stampen.

Helaas hebben al twee hoveniers voor de klus bedankt vanwege o.a. ogistieke complicaties, ik wacht nu met smart op een offerte van nummer 3

Groeten,

Temet

Femke_

Femke_

01-04-2010 om 16:34

Batterijen

Beetje rare titel van mijn reactie, maar in Ochten zit een kwekerij die zo heet Wij hebben goede ervaringen met deze kwekerij, je kunt er online bestellen en ze bezorgen aan huis (www.batterijen.nl).
Succes met de offertes en tuinverbouwing!
Femke

Verzending

Ik heb alleen een paar keer een kleine bestelling geplaatst van struiken en een mooie japanse esdoorn.....De verpakking is in ieder geval prima, er werden stokken in de kluit gestoken en klem gezet in de doos, zodat het bij vervoer niet kon schuiven en takken afbreken. Kluit ook ingepakt, soms ook nog de hele doos volgepakt met materiaal ( ik geloof 1x papier materiaal en 1x houtwol, nou dat laatste vond ons konijn helemaal geweldig. Ik vermoed tegen eventuele vorst......??
Materiaal is hier prima "aangeslagen".
mamsa

ishtar

ishtar

02-04-2010 om 20:51

Esveld

heeft een uiterste bezorgdatum. Volgens mij is dat 30 april, daarna bezorgen ze niet meer omdat ze dan de kwaliteit van de planten niet meer kunnen waarborgen.
Ik heb er eens besteld en dat ging allemaal prima. Goede planten en ruime keuze.

Temet

Temet

04-04-2010 om 11:09 Topicstarter

Snik

Ishtar, bedankt voor deze waarschuwing. Dat gaat dan denk ik niet meer lukken: nog steeds geen afspraak met de hovenier, laat staan dat die tuin voor 30-4 is aangelegd. Nou ja, dan maar naar de Plesmanlaan...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.