Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

RatjesVerdriet

RatjesVerdriet

12-04-2009 om 21:23

Iemand ervaring met woestijnratjes?

Sinds ongeveer een half jaar hebben (hadden) we twee woestijnratjes, twee dames. Helaas is gisteren een van de twee plotseling overleden.
Maar ik vraag me nu af: Wat kunnen we nu het beste doen? Een nieuwe erbij zetten, of het overgebleven ratje alleen laten? Ik heb vroeger als kind ook ratjes gehad, maar die werden allebei oud en overleden zo ongeveer gelijk. Dus ik heb geen idee wat ik in deze situatie het beste kan doen.
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-04-2009 om 21:46

Geen nieuwe

Mijn ervaring is dat je géén nieuwe gerbil erbij kunt zetten. Die vechten net zo lang totdat er 1 het loodje legt. Of je moet er 1 in een hok ernaast zetten, maar zéker niet in hetzelfde hok! Dan hebben ze wel aanspraak maar kunnen elkaar niet afmaken. Wie weet als ze 3 maanden aan elkaar gewend zijn, dat ze elkaar wel accepteren, maar ik denk van niet.

Niet gelukt hier

Wij hebben een poging gewaagd om er nieuwe bij te zetten maar dat is niet gelukt. Met tuinhandschoenen aan heb ik het "zooitje" weer uit elkaar geplukt. We hebben het niet afgewacht maar ik weet zeker dat ze net zolang gevochten hadden totdat er ééntje dood zou zijn. Op meerdere manieren geprobeerd op advies van fokkers/kenners maar is niets geworden. De "oude" gerbil heeft daarna zijn leventje alleen uitgezeten en was daar volgens mij niet minder gelukkig onder.

RatjesVerdriet

RatjesVerdriet

13-04-2009 om 21:16

Daar was ik al bang voor

Een nieuwe is dus niet zo handig. Daar was ik al bang voor.
Inmiddels heb ik het idee dat het met de overgebleven rat ook niet zo goed gaat. Ze is magerder geworden, hoewel ze wel eet en drinkt en actief is. De oogjes kijken ook niet "helder", ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik heb niet het idee dat ze gezond is. Dus als het tegenzit hoeven we niet eens na te denken over een nieuwe bijplaatsen. Ik ga morgen maar eens een dierenarts bellen om te vragen wat ik het best kan doen met een ziek woestijnratje. Laten onderzoeken lijkt me een beetje lastig en medicijnen toedienen ook! Waarschijnlijk zal het advies zijn om maar gewoon af te wachten?
In ieder geval bedankt voor de reactie allebei!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.