Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iemand ervaring met lego bordspellen?

Gisteren kreeg mijn oudste zoon (7 jaar, bijna 8) een foldertje onder ogen van iets nieuws: bordspellen van Lego. Vooral de Harry Potter-variant trok hem bijzonder aan. Nu overweeg ik om dit hem met Sinterklaas cadeau te geven. Ik vroeg mij af of iemand op dit forum misschien ervaring heeft met de bordspellen van Lego? Ik hoor graag wat ervaringen voordat ik tot aanschaf overga. Zoals de meeste Lego artikelen zijn ook deze spellen helaas niet echt goedkoop .....

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mariola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geprobeerd in efteling

Ze stonden deze zomer in de efteling. Kinderen hebben ze geprobeerd maar waren niet zo enthousiast.

Ben ook benieuwd!

Gisteren heb ik met verschillende dozen in mijn handen gestaan voor mijn neefje van 8 jaar, die erg houdt van lego. De spellen leken me een beetje simpel, een soort pacmanachtig spel was erbij. Ik was van het zien van de dozen en lezen van beschrijvingen niet erg enthousiast. Ik heb Ticket to Ride voor hem gekocht. Is nog wel moeilijk voor hem, maar kon hij met wat hulp op vakantie goed met ons spelen.
Maanve

Ise

Ise

01-10-2010 om 18:35

Demo's

Op de site van lego kun je demo's bekijken. De spellen worden daarin stap voor stap uitgelegd.
Wij hebben zelf lava dragon. Onze kinderen hebben het een paar keer gespeeld, maar nu staat het al weer een tijdje ongebruikt in de kast. Ik zie het zo: lego is goed in bouwsteentjes, voor spelletjes kijk ik voortaan liever bij 999Games of zo....

Hmmm

Wij (nou ja, zoon dan...) hebben sinds twee weken magikus en minotaurus. Ik vind het heel suffe spelletjes, weinig uitdagend en weinig variatie. Bovendien een heel gedoe met al die kleine poppetjes (tja de leeftijd he...). Zoon vindt het tot nu toe wel leuk, maar ik ben bang dat hij er ook gauw op uitgekeken is.
Nee: met lego moet je bouwen. Andere fabrikanten zijn weer beter in het verzinnen van leuke bordspellen.
n@nny

Jessica O

Jessica O

03-10-2010 om 10:45

Hier

ook lavadragon. Vorig weekend al ontzettend vaak gespeeld. Maar het gaat hier ook altijd bij vlagen hoor, net zoals met alle spelletes.
Zoon zou er nog wel wat bij willen hebben.

Het leuke vond ik wel dat je zelf allerlei dingen kunt veranderen aan het spel.

Jessica

Wij hebben

Het lego creator spel. Is al wat ouder en ik weet niet of het vergelijkbaar is met de nieuwe bordspellen van Lego, maar hier is het wel een grote hit.

Mijn 8 jarige dochter speelt het graag met haar vriendje en soms gebruikt ze de kaartje ook gewoon om na te bouwen.

Was inderdaad geen goedkoop spel, maar is hier echt geen miskoop gebleken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.