Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m ik

m ik

21-09-2010 om 13:56

Iemand ervaring met "kattenschrik" of hertshoornolie?

De kat van ... (?) zit in onze tuin te piesen. "Lekker" tegen de grijze container aan die onder een afdakje staat. Het stinkt er daarom enorm.
Ik heb al allerlei huis-, tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd zonder resultaat. Nu las ik op internet iets over "Kattenschrik".
Iemand hier ervaring mee? Houdt het katten inderdaad weg?
Verder las ik de tip hertshoornolie, maar dat is in de gewone winkels niet te krijgen (tenminste niet hier in de buurt). Wel online, maar dan is het aardig aan de prijs of verwerkt in vliegenspray. Iemand hier ook ervaring mee? Stinkt het evengoed nog vreselijk ook al is het verwerkt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Peper

Schijnt ook goed te werken, de andere producten die jij noemt ken ik niet.

Succes ermee!

Olijvje

Klaver

Klaver

21-09-2010 om 14:23

Olijvje: hoe dan

Hoe gebruik je die peper? In hoeken strooien? opd kat strooien?

Ja (kattenschrik)

Mijn broer heeft het in zijn tuin en heeft nu geen last meer.
Een vriendin van mij deed het om haar eigen katten in haar tuin te houden en dat heeft tot nog toe gewerkt! Mijn kattenschrik is mijn lola (lompe labrador).

toja

toja

21-09-2010 om 16:55

Hertshoornolie

Wij hebben hertshoornolie gebruikt. De buurman gebruikt het altijd en hij had nog wel wat over.
Het is stinkspul. En als je het aan je handen krijg ben je er voorlopig niet meer vanaf.
Ik gebruik het dus niet meer ivm de lucht. Je blijft het ruiken.
Ben ook op zoek naar iets anders.

Klaver

Geen flauw idee, ik zal voor de strooi manier gaan en ik neem aan dat katten het niet lekker zullen vinden, die scherpe peper. Het zal vast afschrikken. O ja, witte peper is het sterkst, die zal ik dan nemen. Maar je hebt ook van die hele kleine pepertjes, misschien werkt dat ook?

Kwestie van gewoon uit proberen, en dan zien wat voor een effect het heeft.

Succes!

Olijvje

Nog een keer klaver

Je was toch niet echt van plan om peper op de kat te gaan gooien? Nou ja, in elk geval lijkt mij dat geen goede oplossing! Zojuist gaf ik aan dat ik voor de strooi manier zal gaan, en dan bedoel ik dus; strooien op de plekken waar je liever geen kat wilt hebben.

Groet,

Olijvje

m ik

m ik

21-09-2010 om 20:30

Peper werkt (hier) niet

Trouwens even o.t. ik vond de reactie van "of gooi je het op de kat" eigenlijk wel een grappige. Probeer het maar eens voor ie weer weg is !
Maar goed, de kat doet het op momenten dat ik het niet zie. Dus als peper gooien óp de kat zou helpen, dan was het hier geen oplossing. Maar ook gewoon peper daar gooien waar ie komt werkt niet. Aluminiumfolie, koffieprut, noem maar op ... ik heb het allemaal al geprobeerd.
Hertshoornolie is dus ook geen succes begrijp ik van Toja. Dan ga ik de kattenschrik maar eens uitproberen. Baadt het niet, dan schaadt het niet tenslotte !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.