Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

28-05-2009 om 11:48

Iemand een lekkere kiwi-suggestie?

Ik heb een heleboel kiwi's over, op de een of andere manier wilden de kinderen ze afgelopen week niet. Van overgebleven bananen bak ik bananencake en van overgebleven appels een appelcrumble, maar wat doe je met kiwi's?
Is er iemand die een lekker idee heeft? Toetje, taart, maakt niet uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Da's nou een echte voor webchef.nl

ik zag in de gauwigheid honderden hits. Op blz 1 in elk geval kiwi ijs! Misschien nog niet zo'n gek plan gezien de weersvoorspellingen!!

Ingrid

Phoe

Kiwi's kun je volgens mij op z'n lekkerst gewoon uitlepelen, en verder niks. In geval van nood, maar ik van restfruit wel eens een toetje door simpel in gelatine (evt met limonadesmaakje erdoor) te gooien en op te stijven. Wellicht ook met kiwi's te doen?

Jam

Bananen-kiwi-jam van maken, een erg lekkere combinatie.

Mamvantwee

Mamvantwee

28-05-2009 om 13:12

Met kip en wite wijn saus

Kiwi's in plakjes door een sausje van room, witte wijn, peper en een theelepel suiker. De kiwi's pas op het laatst even meewarmen. Heerlijk sausje bij kipfilet en zilvervliesrijst.

Werkt ook met perziken en abrikozen. Ikzelf doe zelden aan recepten, mik gewoon vanalles op geur en smaak door elkaar. Maar sommige dingen onthoud ik als ze bevallen, zoals deze mix dus.

groet, Mamvantwee

Persoonlijk

Vind ik alles wat is geperst, geblenderd oid met kiwi niet lekker. Jullie wel?

Agnet

Agnet

28-05-2009 om 15:18

Bananencake

Emma mag ik het recept van bananencake?

Mamba

Mamba

28-05-2009 om 17:17

Géén gelatine bij kiwi!

Ho stop, voor je aan het kokkerellen slaat! Kiwi kan net als ananas NIET met gelatine. Er zit iets in waardoor de gelatine niet opstijft.
Lepel de pitjes eruit, doe er een klein bolletje amandelspijs in en bestrooi met geroosterde geschaafde amandelen.

Kan ook al niet met melk of yoghurt

Heb ik ooit al eens geprobeerd, maar de kiwi wordt dan echt mega bitter! Schijnt ook door een bepaalde stof te komen.

Dorry

ps. kiwimaskertje?

Agnet

Agnet

28-05-2009 om 20:55

Klinkt lekker emma

Ik ga morgen eens een bananencake maken, kan ik ook de gewone oventijd voor een cake aanhouden (niet dat ik die weet, maar dat zoek ik wel op)?

Kiwi, ananas, en culinaire rampen

De reden dat kiwi, ananas en vziw ook papaya niet samengaan met zuivel of gelatine is - als ik het goed onthouden heb - dat er een enzym inzit dat eiwit splitst. Daarom schijnt vlees ook malser te worden als je het inwrijft met een van die vruchten.
Als het fruit gekookt wordt, help je dat enzym om zeep, heb ik begrepen, wat verklaart waarom je met blikfruit geen problemen hebt.
Gelatinepudding zou dan dus wel kunnen als je de kiwi eerst even kookt, maar dat is theorie hoor, geprobeerd heb ik het nooit.

Groeten,

Temet

Ha!

Dat verklaart allemaal veel waarom ik kiwifrutsels niet lekker vind

Kiwicake

I.p.v. banaan in je cake nem je kiwi.
Werkt ook met geraspte appel, peen, courgette, peer, pompoen etc.

Kort opkoken

Als je de kiwi kort opkoookt is het enzym stuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.