Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

linda k.

linda k.

05-03-2009 om 19:11

Iemand bekend in hoofddorp

en dan vooral met de wijk Pax. Wij zagen hier een leuk huis te koop staan maar komen hier niet uit de omgeving.
Vroegen ons af of dit een wel een goede buurt was.
Wie geeft ons meer informatie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
moe

moe

05-03-2009 om 21:21

Jaren in pax gewoond

Ik ben als kind opgegroeid in Pax. We kwamen er in de jaren 70 wonen. Het was toen super nieuwbouw. Mijn tante woont er nog steeds. Tja...de straten met koophuizen zijn wel oke. Rustige buurtjes, schooltjes in de buurt, wijkwinkelcentrum en je zit ook zo in het grote centrum van Hoofddorp of in de wat grotere wijkwinkelcentra in de buurt. In de huurstraten woont volk van allerlei pluimage: nette mensen, maar ook types waar je liever niet bij in de buurt woont. Busverbindingen naar centrum en station waren altijd goed. Hoe dat nu is weet ik niet. Er zijn fietspaden, dus veilig fietsen voor kids. De huizen zijn tamelijk recht toe recht aan. Weinig fantasievol en niet al te ruim. Huizenprijzen in Hoofddorp zijn torenhoog. Dus je krijgt weinig voor veel geld (maar dat is niet alleen in Pax zo.)

Kun je hier iets mee???

Moe

Inge M

Inge M

05-03-2009 om 21:59

Hoofddorp is toch niet zo duur?

Moe schrijft dat je veel betaalt en weinig krijgt.
Ik had begrepen dat je voor het Westen (op redelijke afstand van Amsterdam) meer krijgt dan andere plekken die even ver van Amsterdam af liggen.

Moe

Moe

07-03-2009 om 20:09

Hoofddorp zeer gewild

Hoofddorp is super gewild. Het ligt vlak bij Amsterdam, Haarlem, Schiphol, het strand. Heel veel werkgelegenheid dus. Kijk maar eens op een nvm site oid. Dan zul je zien dat Hoofddorp schreeuwend duur is. De grondprijzen zijn enorm. Mijn ouders hebben wel eens voor een kavel gekeken. Nou...wat je dan aan m2 aan grond betaalt...

kaatje43

kaatje43

08-03-2009 om 13:40

Ik woon in pax

Weet niet welke straat je bedoelt natuurlijk, maar ik vind Pax één van de mooiste wijken van Hoofddorp. Ik woon er al 12 jaar met veel plezier.

kaatje43

kaatje43

08-03-2009 om 13:51

Wat is duur inge?

Als je het vergelijkt met Haarlem en Heemstede is het niet duur. Als je het vergelijkt met andere gebieden misschien wel. Wat Moe al zei, er is veel werkgelegenheid hier (hoewel nu met de Schipholmalaise valt het wel weer tegen), veel keus uit scholen (BO, VO en MBO) Voor de Universiteiten en HBO zit je zo in Leiden, Amsterdam, Utrecht etc. Daarnaast veel speelgelegenheid voor kinderen. Heel veel fietspaden. Minder uitgaangsgelegenheid voor jongeren (minpunt). Maar je zit zo met de bus (die 's nachts rijdt) in tien minuten in Haarlem of Amsterdam om uit te gaan of om de oude binnenstad op te zoeken. Zo, nu heb ik wel weer genoeg Hoofddorp opgehemeld. hi hi.

linda k.

linda k.

09-03-2009 om 14:02

Bedankt

voor jullie reacties. Inmiddels is het huis in pax afgevallen. We willen echt een zonnige tuin dus op het zuiden. Bij dit huis stond zuid-west vermeld maar bleek dus niet zo te zijn. Was Noord-west. Daar beginnen we dus niet meer aan en voelen ons ook een beetje door de makelaar in de maling genomen. Als we dit hadden geweten waren we nooit gaan kijken. Dit weekeind ook eens rondgereden in de omgeving en zijn tot de conclusie gekomen dat Heemstede/Haarlem beter bij ons past. We gaan dus weer lekker verder zoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.