Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Siena

Siena

31-07-2009 om 09:48

Ieks, kattenvlooien

De buurtjes hebben gevraagd of we de katten eten willen geven en de plantjes en de post willen bijhouden tijdens hun vakantie. Tuurlijk willen we dat. De katten mogen nu niet in huis en hebben voor de vakantietijd hun plek in de berging, daar zit een kattenluik in.
Gisteravond ging ik even in huis de planten water geven en moest daarvoor door de zithoek over het kleed lopen. Ik werd besprongen door de vlooien! Wat nu?
Gaan die wel dood als ze een week of twee geen eten (kat) krijgen? Kan ik gewoon wachten tot buuf en de katten terug zijn en lost het zich dan vanzelf op omdat ze de katten weer gaan bewonen? Moet ik ergens mee spuiten? Wie weet daar wat van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

31-07-2009 om 10:11

Die gaan niet vanzelf dood

en als katten weer binnen komen zijn ze een levende maaltijd (en da's best zielig) en sterker nog, vlooieneitjes komen uit door beweging. Nu zul jij, door je beweging, al heel wat doen uitkomen, maar als die katten binnenkomen reageren ze daar ook op, met als gevolg een 'vlooienexplosie' (want alle aanwezige vlooien leggen ook weer eitjes.
Je kunt het best eerst stofzuigen en dan even spuiten, de dierenwinkel heeft wel iets. Ik heb spul van Beaphar en dat werkt goed.
Als je de katten kunt (en wil) vangen, kun je hun ook iets geven. Over het algemeen werkt Frontline Combo goed, alleen de laatste keer bij mijn kat niet. Die kreeg toen iets van de dierenarts: Advantage, van Bayer.
Succes!

Siena

Siena

31-07-2009 om 10:34

O.k.

bedankt voor je snelle reactie ishtar. Ik was er al bang voor.
Kan ik bij het stofzuigen en spuiten volstaan met het kleed of moet de hele benedenverdieping worden gedaan? Er ligt verder laminaat. Moet zeggen dat ik daar niet echt zin in heb. Zou spuiten alleen ook niet effectief zijn?? (ja-ja-ja??)
Heeft het wel zin om de katten iets te geven nu ze nog 2 weken buiten lopen?
Ik ga maar eens kijken of ik buuf te pakken kan krijgen voor overleg want zomaar met gif in andermans huis gaan rondspuiten wil ik ook niet.

Tirza G.

Tirza G.

31-07-2009 om 10:38

Buuv bellen

Ik zou contact opnemen met buuv. Een vlooienplaag is een behóórlijke klus om te bestrijden. En inderdaad, net wat je zegt, om nou zomaar met de gifspuit rond te gaan in een andersmans'huis is ook weer zo wat. Komen de katten niet binnen dan tijdens hun afwezigheid? Dan kunnen ze daar mooi op gaan zitten!

En pas op voor jezelf, voor je het weet neem je vlooien mee naar huis!

Tirza

ishtar

ishtar

31-07-2009 om 10:38

Siena

wat je de katten geeft is iets wat in de nek wordt gedruppeld. Dat werk een week of 4, ook als ze buiten lopen.
Stofzuigen zou ik de hele benedenverdieping, spuiten alleen kleed, voordeur- en achterdeurmat, mandje, en evt langs randjes, onder bank en kast ed. Komen ze ook boven, normaal?
Maar goed om even buuf te bellen. En ik kan me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt!!

klokje 2

klokje 2

31-07-2009 om 10:39

Arme katten

ik zou niet gauw gif in andermans huis rond willen spuiten, misschien zijn ze daar wel heel erg tegen. Maar aan de andere kant hebben ze geen keus, die vlooien gaan niet vanzelf weg, wordt alleen maar erger. Het zou nu een goed moment zijn om te spuiten, nu er niemand is, ook de katten niet. Als de buren dan thuiskomen, is alle leed geleden. Vergeet niet ook wat in de stofzuiger te spuiten als je die hebt gebruikt.
Voor de katten zelf is advantage idd heel erg goed spul. Maar het spul is duur en zijn je buren bereid dat te betalen? Nu is er in ieder geval duidelijk niets goeds geregeld voor hun katten, dat geeft te denken.
Succes ermee en laat je niet opvreten!

Siena

Siena

31-07-2009 om 14:26

Buuf gebeld

en die zegt spuit het kleed maar in, er staat een spuitbus in de kast. Dat doen ze zelf blijkbaar ook z.n. Ze had al gedacht dat het met het warme weer en de katten buiten niet goed zou gaan. Mij goed, die stofzuiger en die randjes enzo laat ik dan mooi voor wat het is. De katten zijn voor het vertrek behandeld met vlooiendruppels dus dat hoef ik nu niet te doen.
Klokje, er is wel iets geregeld voor de katten hoor, dat zijn wij. Ze kunnen van buiten door het kattenluikje de berging in en uit en hebben daar een eet en slaapplaats. Nu nog even bedenken waarin ik mij zal hullen bij de volgende entree, want ik heb er zeker geen zin in om vlooien mee naar huis te nemen.
Iedereen bedankt voor de input.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 15:24

Ik zou iets meer inspuiten dan het kleed

Vlooien blijven echt niet netjes op het kleed zitten. Ik zou ook even spuiten bij plintjes, de deurmat(ten) en onder de bank/stoelen.

Dees 68

Dees 68

31-07-2009 om 15:38

Sienna

Vlooienbandjes om je enkels? .

Maar het is een lastig probleem. Bij ons blijven de katten tijdens de vakantie meestal in huis en dan merk je er niet zo veel van (mits je de katten goed behandeld hebt natuurlijk), maar een keer waren de katen mee uitlogeren en toen werden we bij terugkomst met zijn allen besprongen door de vlooien.

Flink sprayen met goed spul op stoffen delen en dan de deur goed achter je dicht trekken voor een dagje helpt meestal wel goed. En anders toch maar de al behandelde katten in huis laten?

En boven dan?

komen de katten altijd alleen maar beneden? Anders is het volgens mij boven ook feest. Goed als je daar niet hoeft te zijn, dan zou ik me er ook niet om bekommeren.
Ik zou trouwens wel pissed zijn met een dergelijke reactie. Ze had het wel gedacht, de bus staat in de kast. Als zij voor vertrek goed gezogen en gespoten had, had jij nu geen probleem. Jij mag nu wel elke dag fijn dat huis in.

groetjes van Purk

Siena

Siena

31-07-2009 om 21:59

Jaha dees

goed idee die vlooienbandjes! Mijn meestal toch wel liefhebbende wederhelft had ook al wat bedacht, trek je badpak aan en dan sta ik bij terugkomst op ons terras klaar met de tuinslang.
Ik heb het kleed bespoten en de randen erlangs, daar sprongen ze ook vrolijk vanaf het laminaat omhoog. Ik hoef daar niet elke dag te zijn omdat ik via de keuken naar de post kan en de planten hoeven niet elke dag water. Hoe het er boven uitziet wil ik niet weten!
Purk, ik stoor me er niet aan, ik ken buuf al ruim 20 jaar en bij de vele kwaliteiten die ze heeft hoort niet het goed huisvrouwschap. Ik ben niet verbaasd. Bovendien is een kind van buuf nog een goede week thuis geweest toen zij al weg waren, en zo te zien heeft die er ook niet veel aan gedaan. Vlokken stof, planten kurkdroog, vieze vaatdoekjes enzo. Maar ik bemoei me verder nergens mee, het verzoek was kleed spuiten en dat heb ik gedaan.

Wat ik zou doen,

is vuilniszakken om mijn benen doen en vastplakken met tape. Doe gooi je meteen in de kliko als je buiten komt en je loopt niet zoveel risico om die akelige beestjes mee naar huis te nemen...
Verder in hoekjes spuiten vooral waar veel stof en/of vlokken liggen gaan ze ook zitten...

Succes.

Cakey

miep janssen

miep janssen

02-08-2009 om 21:05

Vlooienplaag

Ik krijg al de rillingen als ik er aan denk, vorig jaar heb ik ze in huis gehad, Het heeft bloed zweet en tranen gekost om ze uit huis te krijgen. In de meivakantie bleef mijn oudste zoon thuis toen wij op vakantie gingen. Na verschillende huishoudtaken te hebben opgedragen gingen wij met een gerust hart weg. Hij niet dom en meteen al die klusjes uitgevoerd toen wij weg waren, waaronder ook het trappenhuis zuigen, was hij al mooi klaar die week. Bij thuiskomst bleek onze kat onder de vlooien te zitten, Hij komt alleen in onze tuin en ik had nog nooit een vlo gezien, bij hem niet maar ook niet in levende lijve. Maar nu dus wel. Meteen behandeld met Advantage van de dierenarts, een vlooienband omgedaan en ik heb geloof ik wel 4 spuitbussen leeggespoten op de trap, kattenpaal, mand en stoelen, overal waar het beest kwam en lag liep ik met de spuitbus erachteraan. Ik heb nog nooit zoveel gezogen als toen. Werd er helemaal hysteriesch van. De kids zaten onder de vlooienbeten, hun benen zagen er niet uit, die van mij ook niet trouwens. Ik zag af en toe een vlo van mij broek afspringen. Ik werd gillend gek. Uiteindelijk heb ik een ongediertebestrijding gebeld. Deze hebben voor 100 euro het hele huis, alle vloerdelen gespoten, mocht hierna 2 weken niet stofzuigen. We zijn na 3 weken op vakantie gegaan en heb tot die tijd niet gezogen, het weekje vakantie erbij en kat meegenomen op vakantie, huis afgesloten. Ik ben nu nog heel allert op vlooien en hoef maar een zwart pluisje of vliegje te zien en opnieuw krijg ik de zenuwen. Ik weet inmiddels dat vlooien ronduit een grote plaag kunnen zijn en dat die niet met even een spuitbusje leegspuiten weggewerkt kunnen worden. De eitjes kunnen na een jaar nog uitkomen, 1 vlo legt wel 50-100 eitjes per dag.... En ze liggen dan ook echt overal.... rrrrrr.

ik zou er niet meer naar binnen gaan....

Miep

klokje 2

klokje 2

03-08-2009 om 12:38

Siena

ik bedoelde niets geregeld voor de katten qua vlooien.
ik twijfel niet aan jullie goede zorg voor de buurkatten!
Sterkte ermee, het blijft vervelend.

Alternatief:

twee dagen de katten binnen zetten. De vlooien springen daar dan wel op en gaan dan dood door het vlooienmiddel. Had ze dat wel echt opgedaan trouwens? Waar komen die vlooien dan vandaan? Die zouden dan toch allang dood moeten zijn als de katten behandeld waren??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.