Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mayte*

Mayte*

03-11-2009 om 22:17

Ideetjes gezocht tractatie st. maarten

Ik haal al jaren verschillende mini candybars in huis om aan de zingende kinderen te geven die op 11 november aan de deur komen. Maar vind dit ook al jaren een zwaktebod. Ik zou graag eens op iets originelers tracteren. Hebben jullie leuke ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

ik dacht hetzelfde van de week. Gooien we de schaal weer vol met mars, milkyway en de reepjes van de C1000 of iets anders. Ik vind het ontzettend moeilijk. Kinderen zijn wel blij met zo'n reepje merk ik. Ze hebben hier ook weleens een zakje pepernoten gekregen of de eeuwenoude niet-welkome mandarijn.
Ik lees maar eens mee, kijken of er nog leuke tips komen. Enige dat ik zo 1-2-3 kan bedenken is dropveter met wat nibit-ringetjes eraan. Knoop er in en dan allemaal aan stok en dat ze er daar eentje vanaf kunnen pakken.

groetjes van Purk

Niny

Niny

03-11-2009 om 22:36

Een paar ideetjes

Wat denk je van: walnoten met goudverf beschilderd, mandarijn in een servetje gevouwen, verpakte koekjes? Ik moet trouwens ineens denken aan het eerste jaar dat wij hier in Brabant woonden. Onze oudste was net geboren en snoep hadden we eigenlijk nooit in huis. Na de eerste rits kinderen waren onze mandarijntjes op en moesten we ons verstoppen in de kelder

Groeten,
Niny (heeft de pompoenen al klaar liggen om uit te hollen)

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2009 om 23:56

Mayte

Maak het niet te ingewikkeld. Zolang het maar verpakt snoep is anders wordt het toch maar weggegooid. Ik weet niet of je een Lidl in de buurt hebt, maar daar hebben ze ook verpakt snoep voor aantrekkelijke prijzen.

Origineel

Als je origineel wil zijn: vroeger hadden wij in de buurt een huis waar ze elk jaar op warme knakworstjes tracteerden. 11 november is het 's avonds vaak koud, en als je dan zo'n tijd gelopen had dan was het heerlijk om daar een warme worstje te eten.
Of misschien bekertjes warme chocolademelk, lijkt me ook heerlijk voor die kinderen.

Groetjes
Gruffalo

Yvon Meijer

Yvon Meijer

04-11-2009 om 08:40

Jaaa, snoep!

Als kind wil je met Stmaarten natuurlijk alles krijgen wat je thuis bijna nooit mag: snoep snoep en nog eens snoep. Ik gooide vroeger altijd eerst de mandarijnen, stuivers en taaipopjes uit de tas.. Van die kleine zakjes chips zijn ook altijd erg geliefd. En wat ik zelf ook een leuke afwisseling vind zijn van die pakjes sinasappeldrank, ik weet even niet hoe ze heten van die schuine zilverkleurige pakjes met een rietje in het midden, daar zijn de kinderen ook dol op.

Puck2

Puck2

04-11-2009 om 09:32

Gruffalo, topidee

Dat van die warme knakworstjes vind ik wel een leuk idee, zal ik onthouden.
En verder zou ik zelf geen moeite doen om iets origineels te maken, het snoep verdwijnt direct in de tas, bij de buren worden er de mandarijnen op geplet, weg originele tractatie

Altijd snoep

ik trakteer altijd op snoep (mezelf als kind herinnerend )

Ik zag op een leuke hobbysite een idee met pompoenen (prachtig uitgesneden met lichtjes) en tot slot een pompoen met daarin allemaal lolly´s, als tractatie

zie http://olliebollies.blogspot.com/2009/10/pompoen-snijden.html

(verder ook een leuke site!)

Groetjes, Mien

Bij st maarten,

hoort naar mijn idee geen creativiteit, maar idd 'gewoon' snoep. Punt uit.

Enige uitzondering is iets lollig als een warme knakworst, of die chocomel. Een vd kleuterjuffen van onze school die hier om de hoek woont doet dat elk jaar, en dat wordt door de kinderen erg gewaardeerd. maar ook alleen maar omdat dat bijzonder is denk ik. Als ze van iedereen een snack-aan-de-deur zouden krijgen was er vast weer niks aan, want de tas moet wel vol met snoep!

Ik had maandag stamppot boerenkool gemaakt en daarbij een potje amsterdamse uitjes en een grote pot augurken gekocht. Ik moest gelijk aan die reclame voor sintmaartensnoep denken. Dus...IK ben d'r klaar voor
(Voor de zekerheid net toch maar 4 zakken chocoreepjes gekocht).

amk

amk

04-11-2009 om 11:03

Idd snoep

en dan het liefst verpakt want anders plakt het zo als het regent.
Mijn dochter is wel de uitzondering, maar die heeft liever dan een mandarijn, een paprika.

Zeker nu met de griepgolf is verpakt ook wel prettig want minder kans op doorgeven van besmettingen. Ook bacterien hebben meer kans bij verlaagde weerstand en die blijven heerlijk leven op dat iet wat vochtige laagje rond snoep.

Die knakworst vind ik briljant, bij ons gaf de tandarts altijd mini-tubes tandpasta waren ook altijd populair, bij de bakker een mini krentebol en bij de snack-bar een bonnetje voor een ijsje in de zomer.

Hier doen ze er niet aan, maar ik ga naar mijn schoonouders want deze traditie wil ik mijn dochter niet onthouden.

Gewoon snoep

ik moet er niet aan denken ook daar nog iets origineels bij de verzinnen (ik loop namelijk nu al te piekeren over wat dochter (februari) moet gaan trakteren

ik kijk wel van het weekend bij de ah wat er leuk uitziet.

Mijn dochter wil ook nog een pompoen hebben (geen idee wanneer halloween is geweest of nog moet komen) want daar stoppen we een waxine lichtje in en die staat dan bij de deur te flikkeren (dat vond ze vorig jaar zo mooi).

Mayte*

Mayte*

04-11-2009 om 14:29

Ok ik snap het

Gewoon snoep en verder niet te moeilijk doen.
Ik ken St. Maarten niet uit mijn jeugd (doen ze niet aan in Zeeland) en vroeg me af of het niet de bedoeling is dat je er ook iets origineels van maakt. Maar nee dus. Eigenlijk ook wel heel makkelijk

Hier ook gewoon snoep

Ik wilde het eerste jaar (ben ook import) ook origineel zijn, of in ieder geval een alternatief te bieden voor snoep. Ik werd op tijd uit de droom geholpen, heb er wel nog wat mandarijntjes tegenaan gegooid, maar die bleven liggen idd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks aan vind. Als er kleintjes aan de deur staan, vind ik het wel vertederend, maar vanaf een bepaalde leeftijd is het een kwestie van zsm dat versje eruit rammelen en incasseren. Bah. Mijn oudste werd ook helemaal hebberig van al dat snoep, begon zelfs te vragen "hoeveel hij er mocht pakken" (bij sommigen kreeg je nl. echt heel veel). Dat heb ik snel de kop ingedrukt, maar ik vind wel dat dit "feest" niet het beste in kinderen naar boven haalt. Enfin. Waarschijnlijk moet je ermee opgegroeid zijn om het te kunnen waarderen.

Nou mayte.

neem maar aan dat ik een kenner ben. Mijn hele leven in St maartengebied gewoont. Op een decennium durend uitstapje naar het zuiden na.

Het is juist zo leuk dat St maarten 'gewoon' st Maarten is gebleven. Ik zou er echt van gruwelen als men daar ook een opgefokte 'wie heeft de origineelste snoepcreatie' toestand van gaat maken a la de complexisering van de basisschooltraktaties...

Gewoon niet doen!!

Ingrid (maar t is wel leuk als je eea in een leuk schaaltje doet, of een dienblad, en de minimarsjes niet vanuit de zak aanbiedt. En een leuk lampje bij de voordeur (tuinfakkel? Lichtslang?) mag ook best hoor! Kun je toch nog eenbeetje losgaan!

Lady Grey

Lady Grey

04-11-2009 om 20:40

Niets

De eerste jaren dat ik hier in het noorden woonde braaf snoep gekocht. 1 kind aan de deur gehad. Nu zelf kinderen en dus op het moment supreme niet thuis. Alleen in de hoofdstraten op weg naar de winkels halen mensen nog wat in huis want iedereen sprint zodra het donker is naar de winkels. Want daar krijg je veel!!! Stond er wel heel zielig op de terugweg vorig jaar een man in de deuropening van zijn huis en we kregen heel veel mee!! (In een dorp 10 km boven groningen, bij reacties van beemer moet ik altijd aan ons dorp denken..) Min of meer commercieel is het dus wel geworden.

maman

maman

04-11-2009 om 21:21

Lady grey

Jij woont dus in het dorp waar ik geboren en getogen ben en waar ik dit jaar met mijn kinderen Sint Maarten ga lopen. We gaan daarvoor 's ochtends om 5 uur al weg omdat we een rit van 10 uur voor de boeg hebben voordat we er zijn. Mijn kinderen kennen het niet en dit jaar ben ik in de gelegenheid om ze het eens mee te laten maken net als een Sinterklaasintocht.

Inderdaad, bij Beemer denk ik ook altijd aan mijn geboortedorp.

Lady Grey

Lady Grey

05-11-2009 om 15:43

Maman

Ik denk zondags in de kerk ook wel eens aan het forum en Beemer, al het Beemer Beamer team via de beamer weer om niieuwe medewerkers vraagt.

Maarre, da´s een hele rit die je voor de boeg hebt. Als je hier getogen bent, heb je dan nog familie in het dorp waar de kids een pitstop voor het toilet kunnen maken?

Ik ben hier niet geboren en getogen en nu we na tien jaar een ander huis zoeken hoeft het ook niet meer perse hier te zijn

maman

maman

07-11-2009 om 15:09

Sterker nog, ook een bed...

Mijn vader woont nog in mijn ouderlijk huis en dus slapen we daar ook. Van woensdag t/m zondag ben ik je woonplaats op bezoek. Te herkenen aan auto met buitenlands kenteken, geparkeerd voor de VVV.
En jij?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.